Společnost Sono Motors, zaměřená na produkci solárních elektromobilů, oznámila svého evropského partnera pro výrobu prvního vozidla s názvem Sion. Společnost National Electric Vehicle Sweden (NEVS) bude auto vyrábět v továrně v Trollhättanu.
Zatímco mnichovská automobilka Sono Motors má sídlo v německém Mnichově, Trollhättan se nachází ve Švédsku, kde platí za tamní Mekku automobilismu. Donedávna tam totiž sídlila společnost Saab, která ale bohužel zkrachovala a to, co zbylo, odkoupila právě Číňany financovaná NEVS.
Solární Sion se tedy v bývalé výrobní hale, v níž se nacházela linka, ze které sjížděly Saaby, začne vyrábět od druhé poloviny roku 2020. Na celkově osm let je naplánována produkce 260 tisíc kusů.
Původní zprávy naznačovaly, že by se s výrobou mohlo začít asi o půl roku dříve. Každopádně sebevědomých 43 tisíc EV za rok za konkurenceschopnou cenu 25 500 eur znamená, že by Sono Sion mohl brzy zaplavit silnice minimálně západní Evropy. Cenovka přesto není ani zdaleka tak nízká, jak se původně předpokládalo. V průběhu let plánování totiž narostla o 9 500 eur, hlavně kvůli rostoucím cenám baterií – či lépe řečeno vysoké poptávce po bateriových článcích od prominentnějších hráčů na trhu.
Pokud jde o technologie, spojil startup síly s Continentalem, který má údajně vyrábět elektrickou pohonnou jednotku. 35kWh baterii s dojezdem okolo 255 km má dodat ElringKlinger. Jenže konkurence bude veliká – v době, kdy Sion přijde na trh, už totiž budou na trhu další modely ve stejné cenové hladině. Například Vokswagen I.D., ale i jiné. Sion ovšem bude mít výhodu solárního panelu na střeše.
Zdroj: Electrive.com
Společnost Sono Motors, zaměřená na produkci solárních elektromobilů, oznámila svého evropského partnera pro výrobu prvního vozidla s názvem Sion. Společnost National Electric Vehicle Sweden (NEVS) bude auto vyrábět v továrně v Trollhättanu.
Zatímco mnichovská automobilka Sono Motors má sídlo v německém Mnichově, Trollhättan se nachází ve Švédsku, kde platí za tamní Mekku automobilismu. Donedávna tam totiž sídlila společnost Saab, která ale bohužel zkrachovala a to, co zbylo, odkoupila právě Číňany financovaná NEVS.
Solární Sion se tedy v bývalé výrobní hale, v níž se nacházela linka, ze které sjížděly Saaby, začne vyrábět od druhé poloviny roku 2020. Na celkově osm let je naplánována produkce 260 tisíc kusů.
Původní zprávy naznačovaly, že by se s výrobou mohlo začít asi o půl roku dříve. Každopádně sebevědomých 43 tisíc EV za rok za konkurenceschopnou cenu 25 500 eur znamená, že by Sono Sion mohl brzy zaplavit silnice minimálně západní Evropy. Cenovka přesto není ani zdaleka tak nízká, jak se původně předpokládalo. V průběhu let plánování totiž narostla o 9 500 eur, hlavně kvůli rostoucím cenám baterií – či lépe řečeno vysoké poptávce po bateriových článcích od prominentnějších hráčů na trhu.
Pokud jde o technologie, spojil startup síly s Continentalem, který má údajně vyrábět elektrickou pohonnou jednotku. 35kWh baterii s dojezdem okolo 255 km má dodat ElringKlinger. Jenže konkurence bude veliká – v době, kdy Sion přijde na trh, už totiž budou na trhu další modely ve stejné cenové hladině. Například Vokswagen I.D., ale i jiné. Sion ovšem bude mít výhodu solárního panelu na střeše.
Zdroj: Electrive.com