Národní centrum pro zřizování nabíjecí infrastruktury vypisuje tendry pro zřízení obrovské nabíjecí sítě. Důvodem je nespokojenost s rychlostí dosavadní výstavby. “Pro úspěšné uvedení elektromobilů na trh nutně potřebujeme celostátní a uživatelsky přívětivou nabíjecí infrastrukturu,” konstatovali experti z Národního kontrolního centra poté, co odhalili vysokou nespolehlivost, izolovaná řešení nabíjení a různorodost uživatelských rozhraní.
S řešením nebudou Němci otálet. S Germany Network, jak zní oficiální název projektu, se pojí plány, představené německou vládou 16. srpna 2021. Cílem je vytvoření 1000 rychlonabíječek s 10 000 nabíjecími body do roku 2023. Síť musí být tak hustá, aby každá nabíječka byla dosažitelná z jakéhokoliv místa na německém území do deseti minut.
Na ambiciózní projekt jsou vládou vyčleněny dvě miliardy eur. Stát bude po realizaci osm let čerpat značnou část příjmů. Po této době převezme kontrolu provozovatel.
Nyní se v Německu začíná soutěžit. Země byla rozdělena na 6 oblastí s 900 zájmovými lokalitami. Kdo nabídne lepší a vybavenější řešení, měl by dostat příležitost. Národní kontrolní centrum chce zajistit, aby šanci na úspěch měli krom silných korporací i menší a středně velcí uchazeči.
Jiná část výběrováho řízení se bude týkat přibližně 200 lokalit na dříve opomíjených parkovištích a odpočinkových stanovišť dálnic. Koordinace obou projektů, tedy dálničního i regionálního, by měla zajistit, aby v jednotlivých oblastech nedocházelo k duplicitám.
Motorista by měl zaplatit maximálně 44 centů za 1 kWh, tedy asi 11,2 korun. Tato cena v přepočtu odpovídá ceně 1 litru nafty za 1,35 euro. Pro registrované uživatele má být zaručena cena nižší.
Čtěte také: Vzpoura řezníků? V Německu odpůrci poškozují nabíjecí stanice mletým masem
Nabíjecí stanice by měly splňovat parametry CCS, platby by měly být umožněny kreditní kartou, mobilní aplikací nebo čipem. Rozsah napětí se bude pohybovat mezi 200 až 920 V. Zajištěný minimální nabíjecí výkon dosáhne 200 kW. Faktor současného nabíjení je určen tak, aby na místech se 4 nabíjecími body a výkonem 200 kW bylo možné nabíjet s celkovým výkonem 800 kW.
Němci věří, že se tento vysoce ambiciózní projekt stane rozhodujícím impulzem pro masové šíření elektromobility. Velká pozornost se věnuje nastavení cen pro operátory. Cenová válka z minulosti v případě Ionity by se neměla za žádnou cenu opakovat.
Národní centrum pro zřizování nabíjecí infrastruktury vypisuje tendry pro zřízení obrovské nabíjecí sítě. Důvodem je nespokojenost s rychlostí dosavadní výstavby. “Pro úspěšné uvedení elektromobilů na trh nutně potřebujeme celostátní a uživatelsky přívětivou nabíjecí infrastrukturu,” konstatovali experti z Národního kontrolního centra poté, co odhalili vysokou nespolehlivost, izolovaná řešení nabíjení a různorodost uživatelských rozhraní.
S řešením nebudou Němci otálet. S Germany Network, jak zní oficiální název projektu, se pojí plány, představené německou vládou 16. srpna 2021. Cílem je vytvoření 1000 rychlonabíječek s 10 000 nabíjecími body do roku 2023. Síť musí být tak hustá, aby každá nabíječka byla dosažitelná z jakéhokoliv místa na německém území do deseti minut.
Na ambiciózní projekt jsou vládou vyčleněny dvě miliardy eur. Stát bude po realizaci osm let čerpat značnou část příjmů. Po této době převezme kontrolu provozovatel.
Nyní se v Německu začíná soutěžit. Země byla rozdělena na 6 oblastí s 900 zájmovými lokalitami. Kdo nabídne lepší a vybavenější řešení, měl by dostat příležitost. Národní kontrolní centrum chce zajistit, aby šanci na úspěch měli krom silných korporací i menší a středně velcí uchazeči.
Jiná část výběrováho řízení se bude týkat přibližně 200 lokalit na dříve opomíjených parkovištích a odpočinkových stanovišť dálnic. Koordinace obou projektů, tedy dálničního i regionálního, by měla zajistit, aby v jednotlivých oblastech nedocházelo k duplicitám.
Motorista by měl zaplatit maximálně 44 centů za 1 kWh, tedy asi 11,2 korun. Tato cena v přepočtu odpovídá ceně 1 litru nafty za 1,35 euro. Pro registrované uživatele má být zaručena cena nižší.
Čtěte také: Vzpoura řezníků? V Německu odpůrci poškozují nabíjecí stanice mletým masem
Nabíjecí stanice by měly splňovat parametry CCS, platby by měly být umožněny kreditní kartou, mobilní aplikací nebo čipem. Rozsah napětí se bude pohybovat mezi 200 až 920 V. Zajištěný minimální nabíjecí výkon dosáhne 200 kW. Faktor současného nabíjení je určen tak, aby na místech se 4 nabíjecími body a výkonem 200 kW bylo možné nabíjet s celkovým výkonem 800 kW.
Němci věří, že se tento vysoce ambiciózní projekt stane rozhodujícím impulzem pro masové šíření elektromobility. Velká pozornost se věnuje nastavení cen pro operátory. Cenová válka z minulosti v případě Ionity by se neměla za žádnou cenu opakovat.