Největší průšvih elektromobilů se naplno projevil při masivním požáru lodi v Atlantiku

  • Od minulé středy hoří uprostřed oceánu tisíce aut
  • Lodní náklad tvoří spalovací vozy i elektromobily
  • Škoda už nyní dosahuje astronomických částek
Hořící loď s elektromobily

Hořící loď s elektromobily na palubě | foto: Portugalské námořnictvo

U pobřeží portugalských Azorských ostrovů se nedaří uhasit požár lodi Felicity Ace s tisíci auty na palubě. Plavidlo zatím zůstává stabilní, a také nebylo hlášeno žádné znečištění. Loď, která pluje pod vlajkou Panamy, začala hořet minulý týden na cestě z německého Emdenu na americký Rhode Island. Zatím se podařilo bezpečně evakuovat všechny členy posádky.

Příčina požáru je nejasná

Momentálně není jasné, zda požár způsobily lithium-iontové baterie elektromobilů. V současné době potřebují hasiči speciální vybavení k uhašení požáru, jelikož baterie není jednoduché uhasit a neustále dochází k přiživování ohně.

Na palubě lodi se nachází zhruba 4 tisíce automobilů koncernu Volkswagen, včetně luxusních automobilů Porsche, Audi a Bentley. Část nákladu tvoří také vozy Lamborghini. Specialisté v současné době odhadují celkovou škodu zhruba na půl miliardy dolarů (asi 12 miliard korun.)

Hořící loď s elektromobily na palubě

Hořící loď s elektromobily na palubě | foto: Portugalské námořnictvo


Čtěte také: Elektrický požární vůz! První takový na světě používají berlínští hasiči


Hašení je extrémně obtížné

Podle dostupných informací začalo na lodi hořet ve výšce asi 5 metrů nad hladinou a požár v té době neohrožoval palivové nádrže plavidla. Oheň se ale šíří směrem dolů a postupně se k nim blíží. Záchranáři momentálně požár řeší pouze ochlazováním vnější konstrukce lodi, jelikož vstup na palubu je příliš nebezpečný. Vzhledem k možnému ohrožení stability lodi také nelze používat vodu, jejíž hmotnost by plavidlo nemuselo zvládnout.

V rámci záchranné akce se plánuje odtažení celé lodě do Evropy nebo na Bahamy. Na cestě jsou už tři vlečné čluny, které vypluly z Gibraltaru a Nizozemska. Přesto si odborníci netroufají odhadovat, zda se podaří část cenného nákladu zachránit, nebo zda vše skončí totální ztrátou. Hašení elektromobilů totiž vyžaduje zcela jinou techniku, než která se používá na hašení běžných požárů na palubě. A na požár takového rozsahu se reaguje velmi těžko.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Největší průšvih elektromobilů se naplno projevil při masivním požáru lodi v Atlantiku

  • Od minulé středy hoří uprostřed oceánu tisíce aut
  • Lodní náklad tvoří spalovací vozy i elektromobily
  • Škoda už nyní dosahuje astronomických částek
Hořící loď s elektromobily

Hořící loď s elektromobily na palubě | foto: Portugalské námořnictvo

U pobřeží portugalských Azorských ostrovů se nedaří uhasit požár lodi Felicity Ace s tisíci auty na palubě. Plavidlo zatím zůstává stabilní, a také nebylo hlášeno žádné znečištění. Loď, která pluje pod vlajkou Panamy, začala hořet minulý týden na cestě z německého Emdenu na americký Rhode Island. Zatím se podařilo bezpečně evakuovat všechny členy posádky.

Příčina požáru je nejasná

Momentálně není jasné, zda požár způsobily lithium-iontové baterie elektromobilů. V současné době potřebují hasiči speciální vybavení k uhašení požáru, jelikož baterie není jednoduché uhasit a neustále dochází k přiživování ohně.

Na palubě lodi se nachází zhruba 4 tisíce automobilů koncernu Volkswagen, včetně luxusních automobilů Porsche, Audi a Bentley. Část nákladu tvoří také vozy Lamborghini. Specialisté v současné době odhadují celkovou škodu zhruba na půl miliardy dolarů (asi 12 miliard korun.)

Hořící loď s elektromobily na palubě

Hořící loď s elektromobily na palubě | foto: Portugalské námořnictvo


Čtěte také: Elektrický požární vůz! První takový na světě používají berlínští hasiči


Hašení je extrémně obtížné

Podle dostupných informací začalo na lodi hořet ve výšce asi 5 metrů nad hladinou a požár v té době neohrožoval palivové nádrže plavidla. Oheň se ale šíří směrem dolů a postupně se k nim blíží. Záchranáři momentálně požár řeší pouze ochlazováním vnější konstrukce lodi, jelikož vstup na palubu je příliš nebezpečný. Vzhledem k možnému ohrožení stability lodi také nelze používat vodu, jejíž hmotnost by plavidlo nemuselo zvládnout.

V rámci záchranné akce se plánuje odtažení celé lodě do Evropy nebo na Bahamy. Na cestě jsou už tři vlečné čluny, které vypluly z Gibraltaru a Nizozemska. Přesto si odborníci netroufají odhadovat, zda se podaří část cenného nákladu zachránit, nebo zda vše skončí totální ztrátou. Hašení elektromobilů totiž vyžaduje zcela jinou techniku, než která se používá na hašení běžných požárů na palubě. A na požár takového rozsahu se reaguje velmi těžko.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."