Půjčovny aut už nějakou dobu uvažují o tom, že přejdou na elektřinu, ale mimo Norsko a Kalifornii se ve skutečnosti zatím nic nedělo. Jedna z největších autopůjčoven, firma Hertz, teoreticky začala zavádět elektromobily do svého vozového parku již v roce 2011 a konkurenti jí brzy následovali. Elektromobily byly ale nabízeny pouze na vybraných trzích, někdy za silně nadsazené ceny. Mezitím se vozy Tesla zabydlely v síti půjčoven Turo.
Nyní autopůjčovna Hertz, která pronajímá auta na přibližně 12 000 místech ve 160 zemích, sdělila, že zadává úvodní objednávku na 100 000 Tesel do konce roku 2022 a nainstaluje tisíce nabíječek do celé sítě svých lokalit. Zákazníci autopůjčovny budou mít samozřejmě přístup také k síti Supercharger.
„Elektromobily budou tvořit více než 20 % celosvětového vozového parku Hertz a očekává se, že rychlé nabíjení bude podporováno na přibližně 65 trzích do konce roku 2022 a na více než 100 trzích do konce roku 2023,“ říká společnost. Od začátku listopadu si zákazníci budou moci pronajmout Teslu Model 3 na letištních pobočkách Hertz, na hlavních amerických trzích a ve vybraných městech v Evropě.
Agentura Bloomberg uvedla, že se očekává, že Tesla z této transakce získá přibližně 4,2 miliardy dolarů. Z výpočtu plyne, že Hertz platí za vozy téměř katalogové ceny, což je u objednávky této velikosti velmi neobvyklé – půjčovny a další kupující z řad rozsáhlých vozových parků si obvykle od výrobců automobilů zajišťují výrazné slevy.
Víme, že Tesla je alergická na slevy jakéhokoli druhu, ale proč se Hertz rozhodl dát tak velkou částku na drahé Tesly, místo aby si koupil mnohem levnější elektromobil typu Chevrolet Bolt EV? Jedním ze zjevných důvodů je, že prestiž Tesly, kromě toho, že umožňuje společnosti Hertz účtovat si prémiovou cenu, může zmírnit neochotu zákazníků vyzkoušet jízdu na elektrický pohon. Dalším důvodem je síť Supercharger, která přináší pozitivní zážitek z nabíjení, který žádná jiná automobilka nemůže nabídnout.
Čtěte také: A pak, že baterky nikdo nechce! Tesla Model 3 je nejprodávanější auto Evropy
Existuje však další velký důvod, proč je Tesla lepší než jakýkoli jiný elektromobil pro využití v autopůjčovnách. Jedním z důvodů, proč starší půjčovny nedokáží konkurovat Turo, jsou mnohem lepší zkušenosti uživatelů.
V závislosti na letišti může půjčení auta staromódním způsobem zahrnovat čekání na kyvadlový autobus, který klienty závaží pro vůz na parkoviště mimo lokalitu, vyplňování papírových formulářů a čekání ve frontě na vyzvednutí klíčů. Když si pronajmete Teslu prostřednictvím Turo, zajdete přímo do parkovací garáže na letišti, otevřete auto pomocí aplikace, nastoupíte a jedete. To vše umožňují jedinečné funkce konektivity Tesel.
Půjčovny aut již léta pracují na zefektivnění vyzvednutí vozu, ale jejich úsilí je často omezeno logistikou na stárnoucích amerických letištích. Pokud Hertz dokáže plně využít funkce Tesly, mohl by nabídnout zcela bezproblémové služby. Tesla by mohla jet sama přímo k výdeji zavazadel s již zapnutou klimatizací a sedadly již nastavenými podle osobních preferencí klienta.
Vypadá to, že Hertz skutečně plánuje plně využít autonomii a konektivitu Tesly. Nabídne prý „prémiový a diferencovaný zážitek z pronájmu elektromobilů Tesla”. To zahrnuje digitalizované pokyny, které zákazníky poučí o elektrických vozidlech, aby je mohli rychle zprovoznit a brzy také zrychlený proces rezervace pronájmu elektromobilu prostřednictvím mobilní aplikace Hertz. Můžeme se však vsadit, že stejně jako vozidla samotná, ani tato služba nebude levná.
Bude Tesla schopna dodat všechna tato auta včas? Hertz říká, že budou dodány během příštích 14 měsíců. Tesla se již nyní potýká s nedostatkem dodávek – pravidelně zvyšovala ceny, existuje čekací listina dlouhá měsíce a ojeté Tesly se prodávají za více peněz než nové. Austinská a berlínská Gigafactory by měla brzy začít vyrábět, tak uvidíme.
„Elektrická vozidla jsou nyní hlavním proudem a teprve jsme začali sledovat rostoucí globální poptávku a zájem,“ řekl prozatímní generální ředitel autopůjčovny Hertz Mark Fields, který odstoupil z funkce generálního ředitele Fordu v roce 2017 kvůli obvinění, že nebere elektromobilitu dost vážně. Tomu se říká ironie, že?
Půjčovny aut už nějakou dobu uvažují o tom, že přejdou na elektřinu, ale mimo Norsko a Kalifornii se ve skutečnosti zatím nic nedělo. Jedna z největších autopůjčoven, firma Hertz, teoreticky začala zavádět elektromobily do svého vozového parku již v roce 2011 a konkurenti jí brzy následovali. Elektromobily byly ale nabízeny pouze na vybraných trzích, někdy za silně nadsazené ceny. Mezitím se vozy Tesla zabydlely v síti půjčoven Turo.
Nyní autopůjčovna Hertz, která pronajímá auta na přibližně 12 000 místech ve 160 zemích, sdělila, že zadává úvodní objednávku na 100 000 Tesel do konce roku 2022 a nainstaluje tisíce nabíječek do celé sítě svých lokalit. Zákazníci autopůjčovny budou mít samozřejmě přístup také k síti Supercharger.
„Elektromobily budou tvořit více než 20 % celosvětového vozového parku Hertz a očekává se, že rychlé nabíjení bude podporováno na přibližně 65 trzích do konce roku 2022 a na více než 100 trzích do konce roku 2023,“ říká společnost. Od začátku listopadu si zákazníci budou moci pronajmout Teslu Model 3 na letištních pobočkách Hertz, na hlavních amerických trzích a ve vybraných městech v Evropě.
Agentura Bloomberg uvedla, že se očekává, že Tesla z této transakce získá přibližně 4,2 miliardy dolarů. Z výpočtu plyne, že Hertz platí za vozy téměř katalogové ceny, což je u objednávky této velikosti velmi neobvyklé – půjčovny a další kupující z řad rozsáhlých vozových parků si obvykle od výrobců automobilů zajišťují výrazné slevy.
Víme, že Tesla je alergická na slevy jakéhokoli druhu, ale proč se Hertz rozhodl dát tak velkou částku na drahé Tesly, místo aby si koupil mnohem levnější elektromobil typu Chevrolet Bolt EV? Jedním ze zjevných důvodů je, že prestiž Tesly, kromě toho, že umožňuje společnosti Hertz účtovat si prémiovou cenu, může zmírnit neochotu zákazníků vyzkoušet jízdu na elektrický pohon. Dalším důvodem je síť Supercharger, která přináší pozitivní zážitek z nabíjení, který žádná jiná automobilka nemůže nabídnout.
Čtěte také: A pak, že baterky nikdo nechce! Tesla Model 3 je nejprodávanější auto Evropy
Existuje však další velký důvod, proč je Tesla lepší než jakýkoli jiný elektromobil pro využití v autopůjčovnách. Jedním z důvodů, proč starší půjčovny nedokáží konkurovat Turo, jsou mnohem lepší zkušenosti uživatelů.
V závislosti na letišti může půjčení auta staromódním způsobem zahrnovat čekání na kyvadlový autobus, který klienty závaží pro vůz na parkoviště mimo lokalitu, vyplňování papírových formulářů a čekání ve frontě na vyzvednutí klíčů. Když si pronajmete Teslu prostřednictvím Turo, zajdete přímo do parkovací garáže na letišti, otevřete auto pomocí aplikace, nastoupíte a jedete. To vše umožňují jedinečné funkce konektivity Tesel.
Půjčovny aut již léta pracují na zefektivnění vyzvednutí vozu, ale jejich úsilí je často omezeno logistikou na stárnoucích amerických letištích. Pokud Hertz dokáže plně využít funkce Tesly, mohl by nabídnout zcela bezproblémové služby. Tesla by mohla jet sama přímo k výdeji zavazadel s již zapnutou klimatizací a sedadly již nastavenými podle osobních preferencí klienta.
Vypadá to, že Hertz skutečně plánuje plně využít autonomii a konektivitu Tesly. Nabídne prý „prémiový a diferencovaný zážitek z pronájmu elektromobilů Tesla”. To zahrnuje digitalizované pokyny, které zákazníky poučí o elektrických vozidlech, aby je mohli rychle zprovoznit a brzy také zrychlený proces rezervace pronájmu elektromobilu prostřednictvím mobilní aplikace Hertz. Můžeme se však vsadit, že stejně jako vozidla samotná, ani tato služba nebude levná.
Bude Tesla schopna dodat všechna tato auta včas? Hertz říká, že budou dodány během příštích 14 měsíců. Tesla se již nyní potýká s nedostatkem dodávek – pravidelně zvyšovala ceny, existuje čekací listina dlouhá měsíce a ojeté Tesly se prodávají za více peněz než nové. Austinská a berlínská Gigafactory by měla brzy začít vyrábět, tak uvidíme.
„Elektrická vozidla jsou nyní hlavním proudem a teprve jsme začali sledovat rostoucí globální poptávku a zájem,“ řekl prozatímní generální ředitel autopůjčovny Hertz Mark Fields, který odstoupil z funkce generálního ředitele Fordu v roce 2017 kvůli obvinění, že nebere elektromobilitu dost vážně. Tomu se říká ironie, že?