Největší dodávka od Volkswagenu konvertovala k elektřině

Volkswagen nedávno představil svůj e-Crafter, elektrickou variantu své největší dodávky do 3,5 tuny, která dává smysl při cestách „okolo plotu.“

A to zejména ve městech, kde kvůli různým emisním nařízením brzy pro převoz zboží využijete kromě dodávek tak maximálně rikšu. Dojezd e-Crafteru činí necelých 200 kilometrů (podle portálu Autocar.co.uk 107 mil, tedy 172 km), což pro denní popojíždění kurýrů po městě nejspíš bude stačit, ale na meziměsto už podnikatelé svým řidičům nejspíš budou muset začít proplácet i delší přestávky.

e-Crafter využívá stejný „battery pack“ jako e-Golf (test), tedy 35kW Li-Ion baterii, kterou nabijete na 80 % kapacity za zhruba 45 minut, využijete-li k tomu 40kW stejnosměrný kombinovaný nabíjecí systém. Z e-Golfu byl převzat i elektromotor o výkonu 100 kW s 290 Nm, který byl přizpůsoben novému využití. Maximální rychlost je ovšem omezena na 90 kilometrů za hodinu – rychleji byste vzhledem ke spotřebě nikam nedojeli.

Na baterii dostanou zákazníci záruku 8 let nebo 160 tisíc kilometrů, podle toho, co přijde dřív. Vzhledem k tomu, že běžná dodávka ujede za tu dobu dvoj až trojnásobek, nechme se překvapit, zda bude tenhle elektrický kousek dávat podnikům smysl. Přece jen za novinku zaplatíte více než dvojnásobek ceny dieselové verze, takže tady to bez „legislativní pomoci“ a dotací asi nepůjde. Přece jen více než 1,6 milionu korun bez DPH v základu (skoro 2 miliony s DPH) je dost velká „pálka.“

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Největší dodávka od Volkswagenu konvertovala k elektřině

Volkswagen nedávno představil svůj e-Crafter, elektrickou variantu své největší dodávky do 3,5 tuny, která dává smysl při cestách „okolo plotu.“

A to zejména ve městech, kde kvůli různým emisním nařízením brzy pro převoz zboží využijete kromě dodávek tak maximálně rikšu. Dojezd e-Crafteru činí necelých 200 kilometrů (podle portálu Autocar.co.uk 107 mil, tedy 172 km), což pro denní popojíždění kurýrů po městě nejspíš bude stačit, ale na meziměsto už podnikatelé svým řidičům nejspíš budou muset začít proplácet i delší přestávky.

e-Crafter využívá stejný „battery pack“ jako e-Golf (test), tedy 35kW Li-Ion baterii, kterou nabijete na 80 % kapacity za zhruba 45 minut, využijete-li k tomu 40kW stejnosměrný kombinovaný nabíjecí systém. Z e-Golfu byl převzat i elektromotor o výkonu 100 kW s 290 Nm, který byl přizpůsoben novému využití. Maximální rychlost je ovšem omezena na 90 kilometrů za hodinu – rychleji byste vzhledem ke spotřebě nikam nedojeli.

Na baterii dostanou zákazníci záruku 8 let nebo 160 tisíc kilometrů, podle toho, co přijde dřív. Vzhledem k tomu, že běžná dodávka ujede za tu dobu dvoj až trojnásobek, nechme se překvapit, zda bude tenhle elektrický kousek dávat podnikům smysl. Přece jen za novinku zaplatíte více než dvojnásobek ceny dieselové verze, takže tady to bez „legislativní pomoci“ a dotací asi nepůjde. Přece jen více než 1,6 milionu korun bez DPH v základu (skoro 2 miliony s DPH) je dost velká „pálka.“

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."