Když se hledala náhrada za ropu. První elektromobil Volkswagenu zvládl jen 85 km

  • Volkswagen vyvíjel elektromobily již před 50 lety
  • Pionýrem elektromobility ze 70. let byl Volkswagen Elektro-Transporter
  • Model sázel na osvědčený design
Volkswagen Elektro-Transporter

Volkswagen Elektro-Transporter | foto: VW

Automobilka Volkswagen, která je známá především spalovacími vozy, se v průběhu 70. let 20. století rozhodla vstoupit do světa elektromobility. V roce 1972 představila svůj první elektromobil, model Volkswagen Elektro-Transporter. Vůz vznikl v období ropné krize, kdy se hledaly alternativní zdroje pohonu a právě elektromobilita se jevila jako jedna z možných cest.

Nový koncept využil osvědčený design

Volkswagen Elektro-Transporter byl postaven na základech oblíbeného modelu T2, známého také jako Bulli nebo Bus. Ikonický design zůstal zachován a dodával vozu důvěryhodnost a přitažlivost pro řadu zákazníků. Elektro-Transporter se od svého benzinového sourozence lišil především pohonnou jednotkou, kdy byl místo spalovacího motoru vybaven elektrickým motorem s výkonem až 32 kW (43 koní).

Dojezd asi 85 kilometrů

Elektro-Transporter se mohl pochlubit několika zajímavými technologickými prvky. Vůz měl dojezd přibližně 85 kilometrů na jedno nabití, což bylo na tehdejší dobu solidní. Nabíjení baterií trvalo přibližně 10 hodin, což vůz předurčovalo spíše pro městský provoz a krátké vzdálenosti. Díky své konstrukci byl model relativně tichý a neprodukoval žádné emise, což bylo v městském prostředí velkou výhodou.

Volkswagen Elektro-Transporter

Volkswagen Elektro-Transporter


Čtěte také: Stovka za 3,9 sekundy a dojezd 320 km. První elektromobil Tesla byl revoluční


Negativa? Omezený dojezd, vysoká hmotnost a cena

I přes své inovativní vlastnosti měl Elektro-Transporter několik nedostatků. Jedním z hlavních problémů byla hmotnost baterií, která výrazně zvyšovala celkovou hmotnost vozu a tím i spotřebu energie. Dalšími faktory, které omezovaly praktické využití vozu, byly omezený dojezd a dlouhá doba nabíjení. Navíc cena byla výrazně vyšší než u spalovacích protějšků. Přesné částky se liší, ale obecně se uvádí, že cena byla až o 50 % vyšší než u benzínových modelů. Vzhledem k tomu byl vůz méně dostupný pro širokou veřejnost.

Nespala ani konkurence

V té době se elektromobilitou zabývaly i jiné automobilky. Například General Motors experimentoval s modelem GM EV1, zatímco francouzská automobilka Renault vyvíjela svůj vlastní elektrický vůz. Ve srovnání s těmito modely měl Volkswagen Elektro-Transporter své přednosti v podobě známého designu a spolehlivosti značky. Nicméně konkurenční vozy často nabízely lepší dojezd nebo pokročilejší technologie, a to zvyšovalo jejich atraktivitu pro určité segmenty trhu.

Volkswagen Elektro-Transporter byl odvážným krokem automobilky do světa elektromobility. I přes své nedostatky ukázal, že německá značka Volkswagen je schopna inovovat a přizpůsobovat se novým trendům. Model se stal předzvěstí budoucího směřování značky, která dnes patří mezi přední hráče na poli elektrické mobility.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Když se hledala náhrada za ropu. První elektromobil Volkswagenu zvládl jen 85 km

  • Volkswagen vyvíjel elektromobily již před 50 lety
  • Pionýrem elektromobility ze 70. let byl Volkswagen Elektro-Transporter
  • Model sázel na osvědčený design
Volkswagen Elektro-Transporter

Volkswagen Elektro-Transporter | foto: VW

Automobilka Volkswagen, která je známá především spalovacími vozy, se v průběhu 70. let 20. století rozhodla vstoupit do světa elektromobility. V roce 1972 představila svůj první elektromobil, model Volkswagen Elektro-Transporter. Vůz vznikl v období ropné krize, kdy se hledaly alternativní zdroje pohonu a právě elektromobilita se jevila jako jedna z možných cest.

Nový koncept využil osvědčený design

Volkswagen Elektro-Transporter byl postaven na základech oblíbeného modelu T2, známého také jako Bulli nebo Bus. Ikonický design zůstal zachován a dodával vozu důvěryhodnost a přitažlivost pro řadu zákazníků. Elektro-Transporter se od svého benzinového sourozence lišil především pohonnou jednotkou, kdy byl místo spalovacího motoru vybaven elektrickým motorem s výkonem až 32 kW (43 koní).

Dojezd asi 85 kilometrů

Elektro-Transporter se mohl pochlubit několika zajímavými technologickými prvky. Vůz měl dojezd přibližně 85 kilometrů na jedno nabití, což bylo na tehdejší dobu solidní. Nabíjení baterií trvalo přibližně 10 hodin, což vůz předurčovalo spíše pro městský provoz a krátké vzdálenosti. Díky své konstrukci byl model relativně tichý a neprodukoval žádné emise, což bylo v městském prostředí velkou výhodou.

Volkswagen Elektro-Transporter

Volkswagen Elektro-Transporter


Čtěte také: Stovka za 3,9 sekundy a dojezd 320 km. První elektromobil Tesla byl revoluční


Negativa? Omezený dojezd, vysoká hmotnost a cena

I přes své inovativní vlastnosti měl Elektro-Transporter několik nedostatků. Jedním z hlavních problémů byla hmotnost baterií, která výrazně zvyšovala celkovou hmotnost vozu a tím i spotřebu energie. Dalšími faktory, které omezovaly praktické využití vozu, byly omezený dojezd a dlouhá doba nabíjení. Navíc cena byla výrazně vyšší než u spalovacích protějšků. Přesné částky se liší, ale obecně se uvádí, že cena byla až o 50 % vyšší než u benzínových modelů. Vzhledem k tomu byl vůz méně dostupný pro širokou veřejnost.

Nespala ani konkurence

V té době se elektromobilitou zabývaly i jiné automobilky. Například General Motors experimentoval s modelem GM EV1, zatímco francouzská automobilka Renault vyvíjela svůj vlastní elektrický vůz. Ve srovnání s těmito modely měl Volkswagen Elektro-Transporter své přednosti v podobě známého designu a spolehlivosti značky. Nicméně konkurenční vozy často nabízely lepší dojezd nebo pokročilejší technologie, a to zvyšovalo jejich atraktivitu pro určité segmenty trhu.

Volkswagen Elektro-Transporter byl odvážným krokem automobilky do světa elektromobility. I přes své nedostatky ukázal, že německá značka Volkswagen je schopna inovovat a přizpůsobovat se novým trendům. Model se stal předzvěstí budoucího směřování značky, která dnes patří mezi přední hráče na poli elektrické mobility.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."