Nejistá budoucnost vodíkových aut. Firmy okamžitě reagují na vážný incident

Na začátku tohoto týdne se stal v Norsku nepříjemný incident. Ve městě Sandvika explodovala a začala hořet čerpací stanice s vodíkem.

Tip: Elektřina jasným pohonem budoucnosti. Proč je lepší než vodík?

Je to už pár dnů, co k případu došlo, ovšem poměrně rychle na něj zareagovaly firmy, ať už jde o provozovatele čerpacích stanic s vodíkem nebo i automobilky, které vyrábějí a prosazují vodíková auta.

Zatím se sice neví, co přesně výbuch vodíku způsobilo, ovšem i tak např. Toyota a Hyundai prakticky vzápětí přerušily prodej a propagaci svých vodíkových aut. Koneckonců nikdo asi nechce auta, u kterých hrozí takového nebezpečí.

A na incident již reagují i provozovatelé čerpacích stanic, například firma Uno-X, na jejíž stanici došlo k tomuto případu, zavřela další dvě stanice vyrobené společností Nel, které má v Norsku. Jako protiopatření pak vodíkové čerpací stanice zavřela i firma H2 Mobility, a sice 4 z celkových 60 stanic, které provozuje v Německu. A opět se jedná o ty stanice vyrobené společností Nel. Že by se jednalo o nějakou výrobní vadu?

Pokud jde o incident v Norsku, výbuch byl tak silný, že spustil airbagy v okolních autech. A zásahové jednotky se posléze musely vypořádat s požárem. Vytvořily zde bezpečnostní zónu do vzdálenosti 500 m kolem čerpací stanice, okolní silnice byly uzavřené. Dobrou zprávou je, že se na místě nikomu nic nestalo, tedy pokud jde o samotný výbuch, pouze dva lidé zasažení airbagy byli odvezeni do nemocnice.

Celou situaci budeme nadále sledovat.

A proč se vlastně nyní mnohem více prosazují elektromobily a jiná elektrifikovaná auta, než právě auta na vodík, o kterých se občas objevují zprávy, že je to ta lepší alternativa za současná spalovací auta? Bezpečnost je jedním z důvodů, který bude po tomto incidentu hrát jistě mnohem větší roli, než jsme si mysleli. Kromě toho auta na vodík mají nižší energetickou efektivitu, vysokou pořizovací cenu a také nedostatečnou čerpací infrastrukturu. Ale abychom vodíkovému pohonu nekřivdili, jeho využití může mít smysl například v nákladní dopravě, kde může být dobrou alternativou za fosilní paliva.

zdroj: nrk.no, h2.live

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nejistá budoucnost vodíkových aut. Firmy okamžitě reagují na vážný incident

Na začátku tohoto týdne se stal v Norsku nepříjemný incident. Ve městě Sandvika explodovala a začala hořet čerpací stanice s vodíkem.

Tip: Elektřina jasným pohonem budoucnosti. Proč je lepší než vodík?

Je to už pár dnů, co k případu došlo, ovšem poměrně rychle na něj zareagovaly firmy, ať už jde o provozovatele čerpacích stanic s vodíkem nebo i automobilky, které vyrábějí a prosazují vodíková auta.

Zatím se sice neví, co přesně výbuch vodíku způsobilo, ovšem i tak např. Toyota a Hyundai prakticky vzápětí přerušily prodej a propagaci svých vodíkových aut. Koneckonců nikdo asi nechce auta, u kterých hrozí takového nebezpečí.

A na incident již reagují i provozovatelé čerpacích stanic, například firma Uno-X, na jejíž stanici došlo k tomuto případu, zavřela další dvě stanice vyrobené společností Nel, které má v Norsku. Jako protiopatření pak vodíkové čerpací stanice zavřela i firma H2 Mobility, a sice 4 z celkových 60 stanic, které provozuje v Německu. A opět se jedná o ty stanice vyrobené společností Nel. Že by se jednalo o nějakou výrobní vadu?

Pokud jde o incident v Norsku, výbuch byl tak silný, že spustil airbagy v okolních autech. A zásahové jednotky se posléze musely vypořádat s požárem. Vytvořily zde bezpečnostní zónu do vzdálenosti 500 m kolem čerpací stanice, okolní silnice byly uzavřené. Dobrou zprávou je, že se na místě nikomu nic nestalo, tedy pokud jde o samotný výbuch, pouze dva lidé zasažení airbagy byli odvezeni do nemocnice.

Celou situaci budeme nadále sledovat.

A proč se vlastně nyní mnohem více prosazují elektromobily a jiná elektrifikovaná auta, než právě auta na vodík, o kterých se občas objevují zprávy, že je to ta lepší alternativa za současná spalovací auta? Bezpečnost je jedním z důvodů, který bude po tomto incidentu hrát jistě mnohem větší roli, než jsme si mysleli. Kromě toho auta na vodík mají nižší energetickou efektivitu, vysokou pořizovací cenu a také nedostatečnou čerpací infrastrukturu. Ale abychom vodíkovému pohonu nekřivdili, jeho využití může mít smysl například v nákladní dopravě, kde může být dobrou alternativou za fosilní paliva.

zdroj: nrk.no, h2.live

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."