Ekologové zařadili další převodový stupeň. Tentokrát se jejich počin bude týkat majitelů spalovacích vozidel. A to především těch zážehových. Skladba paliv nabízených na čerpacích stanicích se od prvního ledna upravuje a dočasně se přidává další typ Naturalu E10, taktéž s označením „Super E10“. Během pár měsíců ale nahradí ten současný s označením E5.
Nový typ benzínu s označením Natural E10 zvyšuje podíl biosložky míchané do paliva. Z dosavadních 5 % (proto název E5) se její podíl zdvojnásobí na 10 % (tomu odpovídá i označení E10). Po krátkou přechodnou dobu budou moci dodavatelé nabízet obě varianty souběžně, v horizontu pár měsíců dojde ale k ukončení prodeje starší varianty.
Pro české zákazníky jde o novinku, v okolních státech se tento druh Naturalu 95 přitom již nějakou dobu nabízí. V blízkém okolí jej najdete například na Slovensku, v Maďarsku nebo v Německu. Spolu s Českou republikou se od roku 2024 přidá i Polsko. Někteří odborníci se přitom shodují na tom, že jakákoliv příměs biosložek dlouhodobě neprospívá kondici motoru i palivového systému. Složky se při delším odstavení od sebe oddělují a mohou se postarat o rychlejší degradaci hadic, vstřikovačů i samotné palivové nádrže.
Čtěte také: Jak jednoduše ušetřit peníze za tankování? Stačí dodržet pár základních pravidel
Nejen nákladné opravy vozidel, ale i dopad na hospodářskou situaci je negativní. Proto se tyto kroky dají označit za pouhé ekoaktivistické kroky, které rozhodně nepřispívají ke snižování produkce škodlivých zplodin do ovzduší. Výrobci vozidel dokonce varují, že pro starší vozy může být tato směs nebezpečná a nevhodná k provozování. U části takových vozidel může být řešením takování dražšího vysokooktanového paliva. Bohužel mnoho vozů není na jeho dlouhodobé spalování připraveno.
Pro některé řidiče ale nebude setkání s benzínem E10 novinkou. Vybraní distibutoři paliv jej již nyní používají právě u paliv s vyšším oktanovým číslem. Setkat se s ním můžete například u prémiového paliva Orlen Verva 100. Na trhu by ovšem stále měla být možnost tankovat palivo bez příměsí u stanic značky EuroOil. Bohužel i zde se informace rozchází a není tak jisté, zda se budou čistá paliva nabízet a zda na všech čerpacích stanicích.
Ekologové zařadili další převodový stupeň. Tentokrát se jejich počin bude týkat majitelů spalovacích vozidel. A to především těch zážehových. Skladba paliv nabízených na čerpacích stanicích se od prvního ledna upravuje a dočasně se přidává další typ Naturalu E10, taktéž s označením „Super E10“. Během pár měsíců ale nahradí ten současný s označením E5.
Nový typ benzínu s označením Natural E10 zvyšuje podíl biosložky míchané do paliva. Z dosavadních 5 % (proto název E5) se její podíl zdvojnásobí na 10 % (tomu odpovídá i označení E10). Po krátkou přechodnou dobu budou moci dodavatelé nabízet obě varianty souběžně, v horizontu pár měsíců dojde ale k ukončení prodeje starší varianty.
Pro české zákazníky jde o novinku, v okolních státech se tento druh Naturalu 95 přitom již nějakou dobu nabízí. V blízkém okolí jej najdete například na Slovensku, v Maďarsku nebo v Německu. Spolu s Českou republikou se od roku 2024 přidá i Polsko. Někteří odborníci se přitom shodují na tom, že jakákoliv příměs biosložek dlouhodobě neprospívá kondici motoru i palivového systému. Složky se při delším odstavení od sebe oddělují a mohou se postarat o rychlejší degradaci hadic, vstřikovačů i samotné palivové nádrže.
Čtěte také: Jak jednoduše ušetřit peníze za tankování? Stačí dodržet pár základních pravidel
Nejen nákladné opravy vozidel, ale i dopad na hospodářskou situaci je negativní. Proto se tyto kroky dají označit za pouhé ekoaktivistické kroky, které rozhodně nepřispívají ke snižování produkce škodlivých zplodin do ovzduší. Výrobci vozidel dokonce varují, že pro starší vozy může být tato směs nebezpečná a nevhodná k provozování. U části takových vozidel může být řešením takování dražšího vysokooktanového paliva. Bohužel mnoho vozů není na jeho dlouhodobé spalování připraveno.
Pro některé řidiče ale nebude setkání s benzínem E10 novinkou. Vybraní distibutoři paliv jej již nyní používají právě u paliv s vyšším oktanovým číslem. Setkat se s ním můžete například u prémiového paliva Orlen Verva 100. Na trhu by ovšem stále měla být možnost tankovat palivo bez příměsí u stanic značky EuroOil. Bohužel i zde se informace rozchází a není tak jisté, zda se budou čistá paliva nabízet a zda na všech čerpacích stanicích.