Když se řekne elektromobil, ještě pár let zpátky jste si představili možná tak golfový, či invalidní vozík, který neskrýval moc koníků pod kapotou. Nicméně s technologickým vývojem prakticky všech komponent od elektrického pohonu přes konstrukci vozu až po speciální pneumatiky tady máme něco, co původní výtvory ani z daleka nepřipomíná.
Příkladem jsou elektrické formule, které sice nemají příliš uchu lahodný zvuk jako v případě spalovacích sourozenců, za to ale mají pořádný odpich. Z nuly na sto dokáží elektrické formule ze seriálu závodu Formule E zrychlit za zhruba 2,8 sekundy, a to bereme číslo zrychlení z opravdu klidového stavu.
20 studentů z německé Univerzity ve Stuttgartu z týmu GreenTeam teď ale vyrobilo speciální, malou a přitom výkonnou formuli na baterky, se kterou získali nový zápis do Guinnessovy knihy rekordů. Jejich elektrická formule E0711-11 EVO zrychlila z 0 na 100 km/hod za pouhých 1,461 sekund.
Čtěte také: DS šokuje konceptem, který je postaven na zkušenostech z Formule E
Tento tým studentů není žádným nováčkem, protože už před lety měl jeden světový rekord v této disciplíně. Nicméně byl překonán a až nyní se zase povedlo Němcům získat rekord zpátky, když předčili švýcarský tým a jejich rekord v podobě zrychlení 0-100 za 1,513 sekund z roku 2016.
Elektrická formule E0711-11 EVO je tedy nejrychleji zrychlující elektrické auto na světě, když se svým časem 1,461 sekund překonává i třeba takové sériově vyráběné elektromobily, jako Rimac Nevera či Tesla Model S Plaid, které dají stovku pod 2 sekundy.
A co stojí za úspěchem tohoto monopostu? E0711-11 EVO je především v kombinaci vysokého výkonu (180 kW, pohon všech kol) a lehkého, aerodynamického provedení. Formule je velice drobná a má konstrukci z uhlíkových vláken. Váží jen 173 kg, přičemž baterie chlazená vzduchem má kapacitu 7,67 kWh, takže na nějaký delší dojezd to tady ani náhodou nebude a šetřil se každý gram všude, kde se dalo.
Když se řekne elektromobil, ještě pár let zpátky jste si představili možná tak golfový, či invalidní vozík, který neskrýval moc koníků pod kapotou. Nicméně s technologickým vývojem prakticky všech komponent od elektrického pohonu přes konstrukci vozu až po speciální pneumatiky tady máme něco, co původní výtvory ani z daleka nepřipomíná.
Příkladem jsou elektrické formule, které sice nemají příliš uchu lahodný zvuk jako v případě spalovacích sourozenců, za to ale mají pořádný odpich. Z nuly na sto dokáží elektrické formule ze seriálu závodu Formule E zrychlit za zhruba 2,8 sekundy, a to bereme číslo zrychlení z opravdu klidového stavu.
20 studentů z německé Univerzity ve Stuttgartu z týmu GreenTeam teď ale vyrobilo speciální, malou a přitom výkonnou formuli na baterky, se kterou získali nový zápis do Guinnessovy knihy rekordů. Jejich elektrická formule E0711-11 EVO zrychlila z 0 na 100 km/hod za pouhých 1,461 sekund.
Čtěte také: DS šokuje konceptem, který je postaven na zkušenostech z Formule E
Tento tým studentů není žádným nováčkem, protože už před lety měl jeden světový rekord v této disciplíně. Nicméně byl překonán a až nyní se zase povedlo Němcům získat rekord zpátky, když předčili švýcarský tým a jejich rekord v podobě zrychlení 0-100 za 1,513 sekund z roku 2016.
Elektrická formule E0711-11 EVO je tedy nejrychleji zrychlující elektrické auto na světě, když se svým časem 1,461 sekund překonává i třeba takové sériově vyráběné elektromobily, jako Rimac Nevera či Tesla Model S Plaid, které dají stovku pod 2 sekundy.
A co stojí za úspěchem tohoto monopostu? E0711-11 EVO je především v kombinaci vysokého výkonu (180 kW, pohon všech kol) a lehkého, aerodynamického provedení. Formule je velice drobná a má konstrukci z uhlíkových vláken. Váží jen 173 kg, přičemž baterie chlazená vzduchem má kapacitu 7,67 kWh, takže na nějaký delší dojezd to tady ani náhodou nebude a šetřil se každý gram všude, kde se dalo.