Čínská automobilka Xpeng tento týden ohromila veřejnost několika připravovanými novinkami. Na své nedávné konferenci 1024 Tech Day totiž představila hned několik nových technologií, které mají potenciál zahýbat s automobilovým trhem.
Asi nejvýznamnější a také nejrealističtější částí prezentace bylo představení novinek na poli elektromobility. Xpeng totiž připravuje novou čistě elektrickou platformu a ultrarychlé nabíjení. Platforma s označením SiC bude vystavěná na 800V architektuře a Xpeng se tak stane první čínskou společností, která tuto technologii využívá v masové produkci.
Vysoké napětí baterie umožní nejen extrémně rychlé nabíjení, ale také zvýšení jeho účinnosti. Nové elektromobily od této firmy tak bude možné nabít na 200 km dojezdu za pouhých pět minut.
Čtěte také: Xpeng představil bizarního robotického poníka. Svezli byste se?
Aby však mohly nové elektromobily takové rychlosti nabíjení dosáhnout, odhalila společnost také ultra rychlou dobíjecí stanici. Ta by měla poskytovat výkon až 480 kW a proud 670 A. Tyto nové nabíječky budou vybaveny svou vlastní baterií, která pomůže tlumit odběr ze sítě při velmi rychlém nabíjení. Na této stanici by mělo být možné dobít elektromobil z 10 na 80 % za pouhých 12 minut.
V současnosti se pro ultra rychlé nabíjení využívají stanice s maximálním výkonem 350 kW, přičemž žádný elektromobil tak vysokého výkonu neumí využít. Dalo by se tak říct, že Xpeng odhalil revoluční nabíjecí technologii, která zatím ve světě nemá obdoby, avšak zda bude tak výjimečná, jako společnost tvrdí, se ukáže až v reálném provozu.
Čínská automobilka Xpeng tento týden ohromila veřejnost několika připravovanými novinkami. Na své nedávné konferenci 1024 Tech Day totiž představila hned několik nových technologií, které mají potenciál zahýbat s automobilovým trhem.
Asi nejvýznamnější a také nejrealističtější částí prezentace bylo představení novinek na poli elektromobility. Xpeng totiž připravuje novou čistě elektrickou platformu a ultrarychlé nabíjení. Platforma s označením SiC bude vystavěná na 800V architektuře a Xpeng se tak stane první čínskou společností, která tuto technologii využívá v masové produkci.
Vysoké napětí baterie umožní nejen extrémně rychlé nabíjení, ale také zvýšení jeho účinnosti. Nové elektromobily od této firmy tak bude možné nabít na 200 km dojezdu za pouhých pět minut.
Čtěte také: Xpeng představil bizarního robotického poníka. Svezli byste se?
Aby však mohly nové elektromobily takové rychlosti nabíjení dosáhnout, odhalila společnost také ultra rychlou dobíjecí stanici. Ta by měla poskytovat výkon až 480 kW a proud 670 A. Tyto nové nabíječky budou vybaveny svou vlastní baterií, která pomůže tlumit odběr ze sítě při velmi rychlém nabíjení. Na této stanici by mělo být možné dobít elektromobil z 10 na 80 % za pouhých 12 minut.
V současnosti se pro ultra rychlé nabíjení využívají stanice s maximálním výkonem 350 kW, přičemž žádný elektromobil tak vysokého výkonu neumí využít. Dalo by se tak říct, že Xpeng odhalil revoluční nabíjecí technologii, která zatím ve světě nemá obdoby, avšak zda bude tak výjimečná, jako společnost tvrdí, se ukáže až v reálném provozu.