Tak se zdá, že kalifornská automobilka Tesla začíná pořádně roztáčet hvězdná kola výroby revoluční baterie, kterou skrývá pod označením 4680. Poslední reporty z čínských médií naznačují, že elektromobilový gigant se v současnou chvíli snaží najít celou plejádu vhodných výrobců, kteří by pomohli s rozjetím velkovýroby. Kteří to jsou?
Nejprve pojďme zabrousit do nedaleké historie. Tesla v roce 2020 odhalila v rámci akce Battery Day revoluční baterii 4680 proto, aby mohla nabídnout svým zákazníkům co nejlepší produkt. Bateriový článek se vyznačuje zejména vyšší energetickou hustotou (vyšší dojezd) a delší životností. Prototypy jsou prý údajně vyráběny poblíž Fremontu, kde má automobilka továrnu.
Nutno říct, že Tesla zatím nedodává články 4680 do žádných svých vozů. Jakmile bude ovšem vývoj úspěšně u konce, tak automobilka plánuje, že baterky nasadí například do populárního vozu Tesla Model Y. Jelikož však půjde o obrovské výrobní objemy, musí si zajistit i další schopné výrobce.
Čtěte také: 3 největší důvody, proč revoluční baterie Tesla 4680 jednoho dne změní svět
Kolegové z čínského deníku 36 Krypton nově uvádí, že Tesla postupně kontaktuje známé výrobce jako Ningde Times, LG Chem a Yiwei Lithium Energy. Nejmenovaný zdroj deníku zároveň říká, že vyjednávání jsou zatím v rané fázi. Velkovýroba by měla začít až v roce 2023.
Pokud je informace opravdu pravdivá, znamená to, že automobilka má před sebou stále dlouhou cestu. Nastává tak otázka, zda v době dokončení vývoje nebude na trhu existovat přímá konkurence, která Teslu překoná.
Tak se zdá, že kalifornská automobilka Tesla začíná pořádně roztáčet hvězdná kola výroby revoluční baterie, kterou skrývá pod označením 4680. Poslední reporty z čínských médií naznačují, že elektromobilový gigant se v současnou chvíli snaží najít celou plejádu vhodných výrobců, kteří by pomohli s rozjetím velkovýroby. Kteří to jsou?
Nejprve pojďme zabrousit do nedaleké historie. Tesla v roce 2020 odhalila v rámci akce Battery Day revoluční baterii 4680 proto, aby mohla nabídnout svým zákazníkům co nejlepší produkt. Bateriový článek se vyznačuje zejména vyšší energetickou hustotou (vyšší dojezd) a delší životností. Prototypy jsou prý údajně vyráběny poblíž Fremontu, kde má automobilka továrnu.
Nutno říct, že Tesla zatím nedodává články 4680 do žádných svých vozů. Jakmile bude ovšem vývoj úspěšně u konce, tak automobilka plánuje, že baterky nasadí například do populárního vozu Tesla Model Y. Jelikož však půjde o obrovské výrobní objemy, musí si zajistit i další schopné výrobce.
Čtěte také: 3 největší důvody, proč revoluční baterie Tesla 4680 jednoho dne změní svět
Kolegové z čínského deníku 36 Krypton nově uvádí, že Tesla postupně kontaktuje známé výrobce jako Ningde Times, LG Chem a Yiwei Lithium Energy. Nejmenovaný zdroj deníku zároveň říká, že vyjednávání jsou zatím v rané fázi. Velkovýroba by měla začít až v roce 2023.
Pokud je informace opravdu pravdivá, znamená to, že automobilka má před sebou stále dlouhou cestu. Nastává tak otázka, zda v době dokončení vývoje nebude na trhu existovat přímá konkurence, která Teslu překoná.