Na horách testují první plně elektrickou sněhovou rolbu

Už i sněhová rolba jako elektromobil? Stejně jako u jiných pojízdných prostředků to bylo jen otázkou času, kdy někdo s něčím podobným přijde.

Tip: Dokáže baterie z citrónů pohánět elektrický supersport?

Sněhová rolba PistenBully 100 E pochází od amerického výrobce, který disponuje zatím jen jedním funkčním prototypem, se kterým chce prověřit takové monstrum v reálném provozu a zjistit tak všechny jeho výhody i nevýhody v nejobtížnějším horském terénu.

Pokud jde o specifikace, prototyp přináší 126kWh baterii (400V), kterou je možné dobít na 75 % za 5 hodin a na 100 % pak za celkových 6,5 hodiny. Na jedno nabití je plně elektrická rolba PistenBully 100 E schopna jezdit 2,5 až 3 hodiny. Největší výhodou mají být nulové lokální emise.

Novinka od americké společnosti je první sněhovou rolbou s plně elektrickým pohonem, která bude připravovat sjezdovky pro lyžaře. Nicméně jde zatím opravdu jen o zkušební testování, do prodeje se model 100 E nepodívá, ačkoliv první výsledky jsou prý „velmi slibné a perspektivní“.

Už v loňském roce se objevila taktéž specializovaná sněhová rolba Venturi Antarctica, která je první plně elektrickou „sněhovou kočkou“ pro polární expedice. Částečná elektrifikace u sněhových roleb přitom odstartovala již mnohem dříve, například firma PistenBully představila v roce 2012 model 600E+, který využívá hybridní diesel-elektrický pohon, běžně používaný v lokomotivách železniční dopravy.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Na horách testují první plně elektrickou sněhovou rolbu

Už i sněhová rolba jako elektromobil? Stejně jako u jiných pojízdných prostředků to bylo jen otázkou času, kdy někdo s něčím podobným přijde.

Tip: Dokáže baterie z citrónů pohánět elektrický supersport?

Sněhová rolba PistenBully 100 E pochází od amerického výrobce, který disponuje zatím jen jedním funkčním prototypem, se kterým chce prověřit takové monstrum v reálném provozu a zjistit tak všechny jeho výhody i nevýhody v nejobtížnějším horském terénu.

Pokud jde o specifikace, prototyp přináší 126kWh baterii (400V), kterou je možné dobít na 75 % za 5 hodin a na 100 % pak za celkových 6,5 hodiny. Na jedno nabití je plně elektrická rolba PistenBully 100 E schopna jezdit 2,5 až 3 hodiny. Největší výhodou mají být nulové lokální emise.

Novinka od americké společnosti je první sněhovou rolbou s plně elektrickým pohonem, která bude připravovat sjezdovky pro lyžaře. Nicméně jde zatím opravdu jen o zkušební testování, do prodeje se model 100 E nepodívá, ačkoliv první výsledky jsou prý „velmi slibné a perspektivní“.

Už v loňském roce se objevila taktéž specializovaná sněhová rolba Venturi Antarctica, která je první plně elektrickou „sněhovou kočkou“ pro polární expedice. Částečná elektrifikace u sněhových roleb přitom odstartovala již mnohem dříve, například firma PistenBully představila v roce 2012 model 600E+, který využívá hybridní diesel-elektrický pohon, běžně používaný v lokomotivách železniční dopravy.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."