Souvislost s elektrickými auty zde není čirou náhodou. Tento pokus si opravdu objednala automobilka Volkswagen při příležitosti pokoření světového rekordu na jednom z nejnáročnějších závodů Pikes Peak, kde se do historie nesmazatelně zapsal její elektrický supersport, který za svými zády nechal všechna ostatní auta, i ta nejrychlejší se spalovacím motorem. O neuvěřitelných 16 vteřin pak dokonce překonal nejrychlejší auto všech dob a ukázal tak, že elektřina dokáže být ještě rychlejší a efektivnější, než spalovací motor.
\n
Práce se ujal americký inženýr Mark Rober, který je nejvíce známý svými YouTube videi z oblasti vědy a technologií. Pokusil se vytvořit největší baterii na světě z citrónů. Jako kostru této neobyčejné baterie využil měděné a zinkové pásy, na které nabodnul přes tisíc citrónů. A v čem je fígl, že taková baterie vůbec funguje?
\n\n
Citróny propojují zmíněné materiály, mezi kterými kolují elektrony – zinek se jich chce zbavit a naopak měď se je snaží shromažďovat, čímž dochází k výrobě energie. Ovšem měřák zjistil, že má taková baterie při 5V jen zhruba 300 mA. Což je méně než u tužkové baterie, takže na pohon elektrického supersportu to opravdu ani zdaleka není.
\n"}
Dokáže baterie z citrónů pohánět elektrický supersport?
Může to znít jako nesmysl, nicméně citróny dokáží dodávat šťávu v podobě energie a být tak jakousi ekologickou přírodní baterií. Příliš efektivní to ovšem není a už vůbec ne, pokud byste to chtěli použít jako pohon elektrického supersportu.
Souvislost s elektrickými auty zde není čirou náhodou. Tento pokus si opravdu objednala automobilka Volkswagen při příležitosti pokoření světového rekordu na jednom z nejnáročnějších závodů Pikes Peak, kde se do historie nesmazatelně zapsal její elektrický supersport, který za svými zády nechal všechna ostatní auta, i ta nejrychlejší se spalovacím motorem. O neuvěřitelných 16 vteřin pak dokonce překonal nejrychlejší auto všech dob a ukázal tak, že elektřina dokáže být ještě rychlejší a efektivnější, než spalovací motor.
Práce se ujal americký inženýr Mark Rober, který je nejvíce známý svými YouTube videi z oblasti vědy a technologií. Pokusil se vytvořit největší baterii na světě z citrónů. Jako kostru této neobyčejné baterie využil měděné a zinkové pásy, na které nabodnul přes tisíc citrónů. A v čem je fígl, že taková baterie vůbec funguje?
Citróny propojují zmíněné materiály, mezi kterými kolují elektrony – zinek se jich chce zbavit a naopak měď se je snaží shromažďovat, čímž dochází k výrobě energie. Ovšem měřák zjistil, že má taková baterie při 5V jen zhruba 300 mA. Což je méně než u tužkové baterie, takže na pohon elektrického supersportu to opravdu ani zdaleka není.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.