AMG se začalo blíže zajímat o elektrifikovaný výkonnostní segment již v roce 2013 modelem SLS Electric Drive, který má čtyři elektromotory a obejde se bez spalovacího pohonu. Pod vlajkou „E Performance“ přichází nová vlna sportovních vozů PHEV a EV, která vše odstartovala nedávno představeným AMG GT 63 SE Performance.
Příští generace C63 v následujících měsících také dostane nabíjecí port, ale nejvíce vzrušení se právem očekává od Mercedes-AMG One. Koncept byl představený v září 2017 na IAA ve Frankfurtu. Vůz zažil během vývoje několik neúspěchů a firma AMG byla opakovaně nucena odkládat dodávky svým zákazníkům. Nyní konečně přichází zpráva, že přibližně v polovině příštího roku dojde k zahájení výroby.
Nemáme žádné bližší podrobnosti, ale víme, že všech 275 vozů je rozprodáno do rukou majetných zájemců, kteří mají chuť ovládat vrchol technického umu inženýrů AMG. Vůz s cenovkou vyšší než 2 miliony dolarů je vybaven motorem Mercedes F1. Monstrum s pohonem všech kol se čtyřmi elektromotory a 1,6litrovým přeplňovaným šestiválcem má celkový výkon převyšující 1000 koní.
Čtěte také: Mercedes-Benz bude vyrábět své vlastní baterie, pomůže i koncern Stellantis
Dva elektrické motory pohánějí přední kola, jeden je zabudovaný v turbodmychadle a čtvrtý sedí na spalovacím motoru. Při představení Project One před čtyřmi roky avizovalo AMG zrychlení z 0 na 200 km/h za méně než 6 sekund a maximální rychlost přesahující 350 km/h. Uprostřed uložený šestiválec točí až 11000 ot./min, o 4 000 ot./min méně než motor F1. V AMG zažili velké problémy ve chvíli, kdy bylo nutné upravit volnoběžné otáčky z 5 000 ot./min, které jsou standardem v F1, na emisními předpisy požadovaných 1 200 ot./min.
U automobilu se očekává, že produkční verze bude mít čistě elektrický režim, který nabídne dojezd přibližně 25 km. Ve Frankfurtu představený vůz byl vybaven osmistupňovou převodovkou a jeho motor byl upraven pro použití běžného prémiového paliva namísto speciálního paliva pro závody. Kromě problémů se sníženými otáčkami mělo AMG problémy také se zvýšenou hladinou hluku motoru V6, která byla pro sériový vůz příliš vysoká.
Velkou výzvou je také spolehlivost upraveného motoru a očekává se, že generální opravu agregátu bude muset majitel absolvovat jednou za každých 50 000 km. Proto je možné, že místo častých jízd bude většina vozů zavřena v klimatizované garáži.
Současně se objevují spekulace, že One by mohl být tím vozem, který pro sebe získá titul nejrychlejšího sériového automobilu na okruhu Nürburgring. To ale AMG nestačí a proto v roce 2018 zveřejnilo informaci, že jistý si nemůže být ani úplný rekord, dosažený závodním Porsche 919 Hybrid Evo pod taktovkou Tima Bernharda v červnu 2018. Mimochodem, rekord má hodnotu 5 minut a 19,55 sekundy a průměrná rychlost byla 233,8 km/h.
AMG se začalo blíže zajímat o elektrifikovaný výkonnostní segment již v roce 2013 modelem SLS Electric Drive, který má čtyři elektromotory a obejde se bez spalovacího pohonu. Pod vlajkou „E Performance“ přichází nová vlna sportovních vozů PHEV a EV, která vše odstartovala nedávno představeným AMG GT 63 SE Performance.
Příští generace C63 v následujících měsících také dostane nabíjecí port, ale nejvíce vzrušení se právem očekává od Mercedes-AMG One. Koncept byl představený v září 2017 na IAA ve Frankfurtu. Vůz zažil během vývoje několik neúspěchů a firma AMG byla opakovaně nucena odkládat dodávky svým zákazníkům. Nyní konečně přichází zpráva, že přibližně v polovině příštího roku dojde k zahájení výroby.
Nemáme žádné bližší podrobnosti, ale víme, že všech 275 vozů je rozprodáno do rukou majetných zájemců, kteří mají chuť ovládat vrchol technického umu inženýrů AMG. Vůz s cenovkou vyšší než 2 miliony dolarů je vybaven motorem Mercedes F1. Monstrum s pohonem všech kol se čtyřmi elektromotory a 1,6litrovým přeplňovaným šestiválcem má celkový výkon převyšující 1000 koní.
Čtěte také: Mercedes-Benz bude vyrábět své vlastní baterie, pomůže i koncern Stellantis
Dva elektrické motory pohánějí přední kola, jeden je zabudovaný v turbodmychadle a čtvrtý sedí na spalovacím motoru. Při představení Project One před čtyřmi roky avizovalo AMG zrychlení z 0 na 200 km/h za méně než 6 sekund a maximální rychlost přesahující 350 km/h. Uprostřed uložený šestiválec točí až 11000 ot./min, o 4 000 ot./min méně než motor F1. V AMG zažili velké problémy ve chvíli, kdy bylo nutné upravit volnoběžné otáčky z 5 000 ot./min, které jsou standardem v F1, na emisními předpisy požadovaných 1 200 ot./min.
U automobilu se očekává, že produkční verze bude mít čistě elektrický režim, který nabídne dojezd přibližně 25 km. Ve Frankfurtu představený vůz byl vybaven osmistupňovou převodovkou a jeho motor byl upraven pro použití běžného prémiového paliva namísto speciálního paliva pro závody. Kromě problémů se sníženými otáčkami mělo AMG problémy také se zvýšenou hladinou hluku motoru V6, která byla pro sériový vůz příliš vysoká.
Velkou výzvou je také spolehlivost upraveného motoru a očekává se, že generální opravu agregátu bude muset majitel absolvovat jednou za každých 50 000 km. Proto je možné, že místo častých jízd bude většina vozů zavřena v klimatizované garáži.
Současně se objevují spekulace, že One by mohl být tím vozem, který pro sebe získá titul nejrychlejšího sériového automobilu na okruhu Nürburgring. To ale AMG nestačí a proto v roce 2018 zveřejnilo informaci, že jistý si nemůže být ani úplný rekord, dosažený závodním Porsche 919 Hybrid Evo pod taktovkou Tima Bernharda v červnu 2018. Mimochodem, rekord má hodnotu 5 minut a 19,55 sekundy a průměrná rychlost byla 233,8 km/h.