Plácl si Mercedes s peklem? Divize AMG chystá elektromobil s výkonem přes 1 000 koní
- Nový koncept AMG vyhlíží nejvyšší konkurenci
- Esem v rukávu jsou ultra výkonné speciální axiální elektromotory
- Každý motor nabízí výkon téměř 500 koní

Zpomalující poptávka po elektromobilech zasáhla prakticky všechny výrobce. Tento trend ovšem není tak znatelný mezi výrobci luxusních vozidel. Mercedes toho může být příkladem. Konkrétně je řeč o jejich sportovní AMG divizi. Ta se totiž připravuje na trh s netradičním SUV.
Axiální elektromotory s bestiálním výkonem
Model zatím nedostal konkrétní název a stále je zahaleno spousta neznámých. Základem by měla být nová vlastní elektrická platforma AMG.EA. Zvláštností bude i geometrie elektromotorů. Místo tradičních soustředných rotorů půjde o motor s axiálním tokem. Střed motoru je tedy dutý a průchozí. Pro AMG tyto motory vyrábí společnost Yasa sídlící v britském Oxfordshiru. Ta se před třemi lety stala součástí sportovní divize Mercedesu.
Jedna motorová jednotka schopná generování výkonu až 486 koňských sil a 800 Nm točivého momentu. V plánuje jsou verze od jedno či dvou motorové konfigurace pohánějící zadní kola až po čtyř motorovou verzi. V takovém případě bude pro AMG velmi jednoduché dosáhnout i více než 1 000 koní. Pro výrobce půjde o druhý elektrický model. Před ním se na trh dostane čtyř dveřové GT. Fanoušci se na něj mohou těšit již příští rok.
Čtěte také: Elektrický Mercedes CLA ujede 750 kilometrů. Vrcholem bude AMG verze
Konkurenci zašlape do země
Konkurent BMW XM, připravovaného sedmimístného Porsche K1 i Lotusu Eletre bude využívat výhod 800V palubní architektury. Baterie s vysokou energetickou hustotou nabídnou unikátní chemické složení s křemíkovou anodou. Koncept by měl být představený během příštího roku. Vzhledově by měl vůz vycházet u konceptu Vision AMG z roku 2022. Délkou by se tedy měl vůz zařadit k vozům s rozvorem kol 3 000 mm a celkovou délkou zhruba 5 080 mm.
Nepředstavujete si elektrické AMG jako vylepšenou verzi současných modelů řady EQ. Půjde o zcela odlišný vůz. I operační systém dostane vlastní nadstavbu a grafické provedení. MB.OS se v tomto směru promění na dynamický AMG.OS. O výrobu se postará továrna Mercedesu v Sindelfingenu. Ta je domovem i zmíněného elektrického GT.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.