Mercedes odhalil nejrychlejší auto. Odpůrci elektřiny nebudou mít radost

Matouš Vrchota
  • Mercedes-AMG GT dostává unikátní pohon
  • Plug-in hybridní systém má přes 800 koní a 1 400 Nm točivého momentu
  • AMG GT 63 S E Performance zahanbí spoustu konkurentů
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance

Tento super sportovní Mercedes AMG se zapíše do historie automobilky velkými písmeny. Stane se nejen nejrychleji zrychlujícím vozem automobilky, přináší i mnoho zajímavostí do sportovní divize AMG. Unikátem je například jeho plug-in hybridní pohonný systém. Ten je schopný vygenerovat více než tisíc koňských sil.

Sportovní vozy přebírají výhody hybridních pohonů

V německých továrnách mají napilno. Jen pár měsíců před plánovanou premiérou hybridního Porsche 911 přichází AMG se silniční bestií. Vůz primárně pohání benzínový dvojitě přeplňovaný čtyř litrový agregát o osmi válcích. Ten samotný generuje 603 koní výkonu. Parťáka mu dělá elektromotor o výkonu 201 koní. Ten si své místo našel na zadní nápravě. Točivý moment systému dosahuje neskutečných 1 420 Nm. Na stovku se AMG GT dostane za 2,8 sekundy. Žádný vůz této sportovní divize neumí zrychlovat takovým tempem.

Energii pro elektromotor ukládá baterie o kapacitě 6,1 kWh. Je zřejmé, že její primární účel není vůz co nejdéle pohánět čistě elektricky. Proto se dojezd pohybuje kolem 13 kilometrů. Kromě nabíječky energii pomáhají doplňovat standardní rekuperační jednotky. Ty lze nastavit až ve čtyřech úrovních síly. Ty zajistí, že pokaždé kdy potřebujete využít maximální výkon vozu, bude energie v bateriích připravena k práci.


Čtěte také: Plácl si Mercedes s peklem? Divize AMG chystá elektromobil s výkonem přes 1 000 koní


Bestii vypustí na trh na podzim

Nečekejte žádné rychlé dobíjení jako v případě standardních plug-in hybridních Mercedesů. Vůz nedisponuje CCS Combo zásuvkou, vystačit si musíte s běžným Type 2 Mennekes připojením. Z domácí sítě si vůz odebere max. 3,7 kW příkonu. Technicky vůz sdílí většinu pohonu s nedávno představeným modelem Mercedes-AMG SL 63 S E Performance. Z venku navíc budete dlouho hledat rozdíly od standardního GTčka.

Díky elektrickému pohonu si můžete při startu vybrat, jakým vozem dnes pojedete. V komfortním módu odjedete od domu naprosto inkognito v tichém elektrickém režimu. Pokud se ale nechcete připravit o zvukový doprovod, vozidlo vám jej zprostředkuje alespoň do reproduktorů. Sportovní režim poté dopřeje tuto slast i kolemjdoucím. Objednávky se zájemcům otevřou s příchodem letošního podzimu. Cena základní výbavy bude stanovena kolem 5,5 milionu korun.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články