Mazda se po letech váhání konečně pouští naplno do světa elektromobility. Japonská automobilka, známá svým důrazem na jízdní vlastnosti a elegantní design, představila plán na výrobu svého prvního elektromobilu postaveném na čistě EV platformě (modely MX-30 ani EZ-6 ještě nemají dedikovanou elektromobilovou platformu – pozn. redakce). Tento krok ukazuje, že Mazda nechce zůstat pozadu v rychle se měnícím automobilovém průmyslu, který směřuje k udržitelným řešením a čistší budoucnosti na silnicích.
Součástí strategického plánu je výstavba nové továrny ve městě Iwakuni. Továrna bude zaměřena na výrobu modulů a bateriových sad pro elektrická vozidla, což naznačuje snahu automobilky získat větší kontrolu nad dodavatelským řetězcem a stát se méně závislou na externích výrobcích.
Mazda plánuje, že nová továrna dosáhne roční výrobní kapacity až 10 GWh, což odpovídá dostatečné kapacitě pro výrobu baterií pro více než 100 000 elektromobilů ročně. Zároveň bude tento výrobní závod klíčový pro podporu přechodu k ekologičtější mobilitě. Výroba bateriových modulů na vlastních linkách umožní Mazdě snižovat náklady, lépe řídit kvalitu a reagovat na poptávku po elektrických vozidlech v různých regionech.
Podle dostupných informací by výstavba továrny měla být dokončena do roku 2026. Mazda zároveň počítá s využitím moderních výrobních procesů, které minimalizují ekologickou stopu provozu. Kromě toho se spekuluje, že v blízkosti továrny by mohl vzniknout i nový výzkumný a vývojový závod zaměřený na další generace baterií a elektromobilních technologií.
Mazda si v rámci svého dlouhodobého plánu stanovila ambiciózní cíl: do roku 2030 by elektrická vozidla měla tvořit 25 až 40 % jejích celosvětových prodejů. Tento závazek je součástí tzv. Mazda Management Plánu 2030, který zahrnuje nejen elektrifikaci, ale také vývoj udržitelnějších výrobních procesů a snižování emisí napříč celým životním cyklem vozidla.
Již v roce 2024 Mazda představila model EZ-6, elektrický sedan vyvinutý ve spolupráci s čínskou společností Changan Automobile. Zmíněný vůz se po svém uvedení stal jedním z nejprodávanějších elektrických sedanů ve své kategorii. Jen za listopad 2024 se v Číně prodalo 2 445 kusů.
Mazda EZ-6 nabízí dojezd až 600 km na jedno nabití podle čínského testovacího cyklu CLTC, což jej řadí mezi konkurenceschopné modely v této kategorii. Vozidlo je k dispozici ve dvou verzích: jako čistě bateriové elektrické vozidlo (BEV) a jako verze s prodlouženým dojezdem (EREV), která kombinuje elektrický pohon s malým spalovacím motorem, sloužícím jako generátor energie.
Automobil je vybaven 14,6palcovým centrálním infotainmentem, 10,1palcovým displejem pro řidiče a 50palcovým AR head-up displejem, který promítá důležité informace přímo na čelní sklo. Moderní design interiéru doplňuje pokročilá konektivita, která umožňuje bezproblémové propojení s chytrými zařízeními a cloudovými službami.
Tento model naznačuje, jakým směrem se Mazda hodlá ubírat i v dalších letech. Očekává se, že podobné elektromobily vyvinuté přímo na míru pro různé trhy budou hrát klíčovou roli v elektrifikační strategii automobilky.
Mazda se po letech váhání konečně pouští naplno do světa elektromobility. Japonská automobilka, známá svým důrazem na jízdní vlastnosti a elegantní design, představila plán na výrobu svého prvního elektromobilu postaveném na čistě EV platformě (modely MX-30 ani EZ-6 ještě nemají dedikovanou elektromobilovou platformu – pozn. redakce). Tento krok ukazuje, že Mazda nechce zůstat pozadu v rychle se měnícím automobilovém průmyslu, který směřuje k udržitelným řešením a čistší budoucnosti na silnicích.
Součástí strategického plánu je výstavba nové továrny ve městě Iwakuni. Továrna bude zaměřena na výrobu modulů a bateriových sad pro elektrická vozidla, což naznačuje snahu automobilky získat větší kontrolu nad dodavatelským řetězcem a stát se méně závislou na externích výrobcích.
Mazda plánuje, že nová továrna dosáhne roční výrobní kapacity až 10 GWh, což odpovídá dostatečné kapacitě pro výrobu baterií pro více než 100 000 elektromobilů ročně. Zároveň bude tento výrobní závod klíčový pro podporu přechodu k ekologičtější mobilitě. Výroba bateriových modulů na vlastních linkách umožní Mazdě snižovat náklady, lépe řídit kvalitu a reagovat na poptávku po elektrických vozidlech v různých regionech.
Podle dostupných informací by výstavba továrny měla být dokončena do roku 2026. Mazda zároveň počítá s využitím moderních výrobních procesů, které minimalizují ekologickou stopu provozu. Kromě toho se spekuluje, že v blízkosti továrny by mohl vzniknout i nový výzkumný a vývojový závod zaměřený na další generace baterií a elektromobilních technologií.
Mazda si v rámci svého dlouhodobého plánu stanovila ambiciózní cíl: do roku 2030 by elektrická vozidla měla tvořit 25 až 40 % jejích celosvětových prodejů. Tento závazek je součástí tzv. Mazda Management Plánu 2030, který zahrnuje nejen elektrifikaci, ale také vývoj udržitelnějších výrobních procesů a snižování emisí napříč celým životním cyklem vozidla.
Již v roce 2024 Mazda představila model EZ-6, elektrický sedan vyvinutý ve spolupráci s čínskou společností Changan Automobile. Zmíněný vůz se po svém uvedení stal jedním z nejprodávanějších elektrických sedanů ve své kategorii. Jen za listopad 2024 se v Číně prodalo 2 445 kusů.
Mazda EZ-6 nabízí dojezd až 600 km na jedno nabití podle čínského testovacího cyklu CLTC, což jej řadí mezi konkurenceschopné modely v této kategorii. Vozidlo je k dispozici ve dvou verzích: jako čistě bateriové elektrické vozidlo (BEV) a jako verze s prodlouženým dojezdem (EREV), která kombinuje elektrický pohon s malým spalovacím motorem, sloužícím jako generátor energie.
Automobil je vybaven 14,6palcovým centrálním infotainmentem, 10,1palcovým displejem pro řidiče a 50palcovým AR head-up displejem, který promítá důležité informace přímo na čelní sklo. Moderní design interiéru doplňuje pokročilá konektivita, která umožňuje bezproblémové propojení s chytrými zařízeními a cloudovými službami.
Tento model naznačuje, jakým směrem se Mazda hodlá ubírat i v dalších letech. Očekává se, že podobné elektromobily vyvinuté přímo na míru pro různé trhy budou hrát klíčovou roli v elektrifikační strategii automobilky.