Poblíž Arizony došlo k vážnému incidentu. Žena opustila svou Teslu, zavřela dveře a poté chtěla jít pro svou teprve dvacetiměsíční neteř ve vozidle, jenže dveře byly zamčené a nebylo možné se dostat dovnitř. Nepomohla ani mobilní aplikace, která slouží k odemykání Tesly, ani odemykací karta. Auto totiž bylo vybité a z bezpečnostních důvodů se zamknulo, takže nebyl způsob, jak jej rychle zase otevřít.
Důvodem, proč nešlo Teslu odemknout, byla 12V baterie, kterou najdeme ve všech vozidlech bez ohledu na typ pohonu. Je totiž zodpovědná za veškerou elektroniku, světla, rádio, apod. Naopak trakční baterie, kterou najdeme navíc jen u elektromobilů, by správně měla průběžně dobíjet 12V baterii, aby se nikdy nevybila.
Tesla má také ochranné mechanismy, kdy v případě podezření na blížící se vybití 12V baterie člověka upozorní, že je potřeba autobaterii nechat dobít nebo vyměnit za novou. Každá 12V baterie totiž může kdykoliv selhat. U spalovacích aut ale většinou můžete vůz odemknout případně alespoň klasickým klíčkem, tedy manuálně. U Tesly nikoliv.
Americká automobilka však i na tento případ myslela, a tak v případě selhání autobaterie nebo prakticky celého elektronického systému třeba po nehodě můžete stále otevírat dveře manuálně, ale pouze zevnitř. V tomto případě, kdy v Tesle sedělo batole, to tedy nebylo moc platné.
Čtěte také: Obáváte se degradace baterie? Tesla se pochlubila skvělými výsledky!
Jak píše server Fortune, v horkých letních dnech, které panují v Arizoně, může být batole kriticky ohrožené již po 15 minutách, po 30 minutách většina dětí v rozpálených autech umírá. V případě nedobytné Tesly šlo tedy hlavně o čas. Žena naštěstí jednala rychle a přivolala pomoc. Hasiči se do vozu dostali tak, že sekerou zničili boční okno a následně z vozu vysvobodili malé batole, kterému se nic nestalo.
Na co je třeba v tomto případě upozornit, tak že Tesla právě pro tyto případy uvádí v online bezpečnostní příručce, jakým způsobem mají například hasiči a jiné záchranné složky postupovat, aby se dostali do elektromobilu s vybitou, či zničenou baterií. Stačí otevřít třípalcový okruh poblíž přední části vozu nazývaný kryt špičky, následně vytáhnout kabely a ty připojit k externímu zdroji napájení. Poté je možné se dostat k vadné 12V baterii a tu vyměnit, či dobít.
Pokud jde ale o čas, je rozhodně lepší použít fyzickou sílu a zachránit život i za cenu větších škod na voze. Nicméně tento případ je naprosto ojedinělý, takže se majitelé vozů Tesla rozhodně nemusí bát o své životy, či životy své rodiny. Automobilka, ale i policie vše prošetří a zjistí, proč a zda opravdu auto neupozornilo na to, že se autobaterie vybíjí nebo selhává a je potřeba ji zavčasu vyměnit za novou.
Poblíž Arizony došlo k vážnému incidentu. Žena opustila svou Teslu, zavřela dveře a poté chtěla jít pro svou teprve dvacetiměsíční neteř ve vozidle, jenže dveře byly zamčené a nebylo možné se dostat dovnitř. Nepomohla ani mobilní aplikace, která slouží k odemykání Tesly, ani odemykací karta. Auto totiž bylo vybité a z bezpečnostních důvodů se zamknulo, takže nebyl způsob, jak jej rychle zase otevřít.
Důvodem, proč nešlo Teslu odemknout, byla 12V baterie, kterou najdeme ve všech vozidlech bez ohledu na typ pohonu. Je totiž zodpovědná za veškerou elektroniku, světla, rádio, apod. Naopak trakční baterie, kterou najdeme navíc jen u elektromobilů, by správně měla průběžně dobíjet 12V baterii, aby se nikdy nevybila.
Tesla má také ochranné mechanismy, kdy v případě podezření na blížící se vybití 12V baterie člověka upozorní, že je potřeba autobaterii nechat dobít nebo vyměnit za novou. Každá 12V baterie totiž může kdykoliv selhat. U spalovacích aut ale většinou můžete vůz odemknout případně alespoň klasickým klíčkem, tedy manuálně. U Tesly nikoliv.
Americká automobilka však i na tento případ myslela, a tak v případě selhání autobaterie nebo prakticky celého elektronického systému třeba po nehodě můžete stále otevírat dveře manuálně, ale pouze zevnitř. V tomto případě, kdy v Tesle sedělo batole, to tedy nebylo moc platné.
Čtěte také: Obáváte se degradace baterie? Tesla se pochlubila skvělými výsledky!
Jak píše server Fortune, v horkých letních dnech, které panují v Arizoně, může být batole kriticky ohrožené již po 15 minutách, po 30 minutách většina dětí v rozpálených autech umírá. V případě nedobytné Tesly šlo tedy hlavně o čas. Žena naštěstí jednala rychle a přivolala pomoc. Hasiči se do vozu dostali tak, že sekerou zničili boční okno a následně z vozu vysvobodili malé batole, kterému se nic nestalo.
Na co je třeba v tomto případě upozornit, tak že Tesla právě pro tyto případy uvádí v online bezpečnostní příručce, jakým způsobem mají například hasiči a jiné záchranné složky postupovat, aby se dostali do elektromobilu s vybitou, či zničenou baterií. Stačí otevřít třípalcový okruh poblíž přední části vozu nazývaný kryt špičky, následně vytáhnout kabely a ty připojit k externímu zdroji napájení. Poté je možné se dostat k vadné 12V baterii a tu vyměnit, či dobít.
Pokud jde ale o čas, je rozhodně lepší použít fyzickou sílu a zachránit život i za cenu větších škod na voze. Nicméně tento případ je naprosto ojedinělý, takže se majitelé vozů Tesla rozhodně nemusí bát o své životy, či životy své rodiny. Automobilka, ale i policie vše prošetří a zjistí, proč a zda opravdu auto neupozornilo na to, že se autobaterie vybíjí nebo selhává a je potřeba ji zavčasu vyměnit za novou.