Společnost Edmunds provedla minulý měsíc test elektromobilů, který ukázal, jak si vlastně vozy stojí s výsledným dojezdem oproti udávaným hodnotám EPA. V rámci testování bylo na startovní čáře hned několik aut různých výrobců, nicméně svými výsledky vyčníval pouze jeden. Ukázalo se, že Tesla je v číslech zcela nejvíce optimistická.
Pár dní po vydání výsledků se automobilka Tesla sama od sebe ozvala, aby se pokusila alespoň trochu ovlivnit vášnivou diskuzi nad výsledky. Kalifornský výrobce tvrdil, že výsledků EPA lze dosáhnout v případě, že elektromobil pojede doslova na dno svých bateriových schopností, a tedy i pod ukazatel hodnoty.
Čtěte také: Elon Musk reaguje na zákaz elektromobilů Tesla v Číně, prý nejde o špionáž
Toto tvrzení je od Tesly trochu překvapivé, zvlášť, když zákazníci takový proces rozhodně podstupovat nebudou. Po reklamaci výsledků se tak Edmunds pustil do obnovy testování a zjistil, že některé modely automobilky vážně dokážou dosáhnout vysněných hodnot. Ovšem ne všechny.
Z pětice testovaných modelů se pouze dva elektromobily dokázaly vyrovnat avizovaným hodnotám. A to ještě pouze za předpokladu, že vůz nabijete na 100 %, což výrobce každý den nedoporučuje. Zároveň musí být auto řízeno stabilní rychlostí v kontrolovaném prostředí a asi to nejhorší – musíte baterii vyždímat na pokraj sil.
Výsledek je tedy asi takový, že elektromobil Tesla opravdu dokáže zvládnout hodnotu EPA. Na druhou stranu se to povedlo pouze dvěma vozům z pěti a za speciálních podmínek. A jak věc vidí Edmunds? Uznávají, že reálné výsledky nemusí být vždy perfektní, nicméně přehnaný optimismus automobilky taktéž není v mnoha ohledech ideální.
Co si myslíte o takovém testování Vy? Má vůbec smysl? Podělte se o názor v diskuzi!
Společnost Edmunds provedla minulý měsíc test elektromobilů, který ukázal, jak si vlastně vozy stojí s výsledným dojezdem oproti udávaným hodnotám EPA. V rámci testování bylo na startovní čáře hned několik aut různých výrobců, nicméně svými výsledky vyčníval pouze jeden. Ukázalo se, že Tesla je v číslech zcela nejvíce optimistická.
Pár dní po vydání výsledků se automobilka Tesla sama od sebe ozvala, aby se pokusila alespoň trochu ovlivnit vášnivou diskuzi nad výsledky. Kalifornský výrobce tvrdil, že výsledků EPA lze dosáhnout v případě, že elektromobil pojede doslova na dno svých bateriových schopností, a tedy i pod ukazatel hodnoty.
Čtěte také: Elon Musk reaguje na zákaz elektromobilů Tesla v Číně, prý nejde o špionáž
Toto tvrzení je od Tesly trochu překvapivé, zvlášť, když zákazníci takový proces rozhodně podstupovat nebudou. Po reklamaci výsledků se tak Edmunds pustil do obnovy testování a zjistil, že některé modely automobilky vážně dokážou dosáhnout vysněných hodnot. Ovšem ne všechny.
Z pětice testovaných modelů se pouze dva elektromobily dokázaly vyrovnat avizovaným hodnotám. A to ještě pouze za předpokladu, že vůz nabijete na 100 %, což výrobce každý den nedoporučuje. Zároveň musí být auto řízeno stabilní rychlostí v kontrolovaném prostředí a asi to nejhorší – musíte baterii vyždímat na pokraj sil.
Výsledek je tedy asi takový, že elektromobil Tesla opravdu dokáže zvládnout hodnotu EPA. Na druhou stranu se to povedlo pouze dvěma vozům z pěti a za speciálních podmínek. A jak věc vidí Edmunds? Uznávají, že reálné výsledky nemusí být vždy perfektní, nicméně přehnaný optimismus automobilky taktéž není v mnoha ohledech ideální.
Co si myslíte o takovém testování Vy? Má vůbec smysl? Podělte se o názor v diskuzi!