Tesla odhalila nejostřejší Model 3 Performance. Je i na okruhy a nestojí moc
- Nový Model 3 Performance (2024) je chybějící článek inovovaného „Highlandu“
- Na třetí variantu sedanu od Tesly se čekalo nezvykle dlouho
- Výsledek je lepší, než jsme čekali

Populární Model 3 od Tesly dorazil vloni na podzim v upgradované verzi, které skoro nikdo neříká jinak, než Highland (pojmenování údajně podle firemního názvu projektu – pozn. redakce). Tehdy jsme se ovšem dočkali jen základní verze s pohonem zadních kol a „dlouhodojezdového“ Long Range s pohonem všech kol. Verze Performance přichází oficiálně až nyní a rovnou je v Česku a na dalších trzích k objednání s cenou 1,36 milionu korun (je o 164 tisíc dražší než Model 3 Long Range).
Nejen vyšší výkon. Toto je 7 největších novinek
Nový elektromobil Tesla Model 3 Performance (2024) je ostřejší varianta „Highlandu“ a přináší narozdíl od předchozích verzí Performance více, než jen navýšený výkon, zadní spoiler, či silnější brzdy. Tentokrát si inženýři z Tesly dali mnohem větší práci a odlišili nejostřejší Model 3 všech dob už samotným vzhledem zvenku i zevnitř, dále podvozkem, výkonem a samozřejmě nemůže chybět ani okruhový režim.
Ostřejší vzhled
Americká automobilka přepracovala spoustu designových prvků a využívá u nich uhlíková vlákna, díky kterým nyní působí Performance verze mnohem ostřeji. Jde například o přední a zadní část palubní desky, zadní difuzor, či spoiler. Má to nejen estetický důvod, ale také to pomáhá k lepším jízdním vlastnostem při ostřejší jízdě.

- Černý Tesla Model 3 Performance
- Červený Model 3 Performance

Čtěte také: Testujeme úplně novou Teslu Model 3 (2024). Ptejte se, co vás zajímá!
Vyšší výkon
Nový Model 3 Performance (2024) s pohonem všech kol se může na evropských trzích pochlubit výkonem až 460 koní/723 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere jen 3,1 sekundy, což dělá z tohoto vozu nejvýkonnější Model 3 všech dob. Maximální rychlost je 262 km/h. Dojezd zůstává na slušných 528 km dle WLTP.

Nový adaptivní podvozek
Další novinkou je vylepšený adaptivní podvozek s tlumiči, jenž má zajistit lepší ovladatelnost karoserie, aniž by bylo potřeba obětovat komfort či ovladatelnost. „Na míru šitý podvozek a hardware odpružení jsou vyladěné tak, aby poskytovaly intuitivní a bleskovou odezvu na podněty řidiče,“ uvádí Tesla na svém webu.

Track Mode V3
Co samozřejmě nemůže u nejvýkonnější varianty Modelu 3 chybět, je speciální režim na okruhy. Nově jde již o Track Mode V3, který nabízí úplně novou kalibraci pohonného ústrojí a adaptivní podvozek, se kterým bude u této Tesly o zábavu postaráno. Navíc si lze přizpůsobit vyvážení ovládání, prvky stability i regenerativní brzdění a nastavit si tak vůz podle svých představ.

Sportovní sedadla
Již z mnohých úniků informací jsme věděli, že jednou ze změn u nového Modelu 3 Performance (2024) budou sportovní sedadla. Ta mají nový design a vylepšené boční opěradla se sedákem, který člověka s přehledem udrží na místě i v ostřejších zatáčkách. Nechybí ani větrání, které přišlo s přepracovaným „Highlandem“.

Kovaná Performance kola
Lehká, stupňovitě uspořádaná 20″ kola zajišťují ostřejší reakci při zatáčení, vylepšenou předvídatelnost, lepší trakci při výjezdu ze zatáček a optimalizovanou aerodynamiku. Jde o další charakteristický prvek, díky kterému si na ulici můžete rychle všimnout, že jde o nejvýkonnější Performance verzi Modelu 3 (Highland).

Špičkové brzdy
Co samozřejmě nemůže u sportovněji laděného Modelu 3 (2024) Performance chybět, jsou ostřejší a ještě spolehlivější brzy. Tesla uvádí, že také vylepšila tepelný management, což by mělo být zárukou konzistentního brzdění při všech rychlostech a v širším teplotním rozsahu.

Cena a dostupnost
Nová Tesla Model 3 Performance (2024) už se dá v Česku objednat, a to za cenu od 1 367 990 Kč včetně DPH. Dostupnost je aktuálně uváděna na květen až červenec, nicméně v případě většího zájmu se může termín dodání posouvat na pozdější měsíce. V příplatkové výbavě máte přes online konfigurátor Tesly klasicky možnost jen změny barvy laku, či za příplatek si zvolit světlý interiér.
Video
Autor článku

Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.
Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.