Tesla odhalila nejostřejší Model 3 Performance. Je i na okruhy a nestojí moc
- Nový Model 3 Performance (2024) je chybějící článek inovovaného „Highlandu“
- Na třetí variantu sedanu od Tesly se čekalo nezvykle dlouho
- Výsledek je lepší, než jsme čekali

Populární Model 3 od Tesly dorazil vloni na podzim v upgradované verzi, které skoro nikdo neříká jinak, než Highland (pojmenování údajně podle firemního názvu projektu – pozn. redakce). Tehdy jsme se ovšem dočkali jen základní verze s pohonem zadních kol a „dlouhodojezdového“ Long Range s pohonem všech kol. Verze Performance přichází oficiálně až nyní a rovnou je v Česku a na dalších trzích k objednání s cenou 1,36 milionu korun (je o 164 tisíc dražší než Model 3 Long Range).
Nejen vyšší výkon. Toto je 7 největších novinek
Nový elektromobil Tesla Model 3 Performance (2024) je ostřejší varianta „Highlandu“ a přináší narozdíl od předchozích verzí Performance více, než jen navýšený výkon, zadní spoiler, či silnější brzdy. Tentokrát si inženýři z Tesly dali mnohem větší práci a odlišili nejostřejší Model 3 všech dob už samotným vzhledem zvenku i zevnitř, dále podvozkem, výkonem a samozřejmě nemůže chybět ani okruhový režim.
Ostřejší vzhled
Americká automobilka přepracovala spoustu designových prvků a využívá u nich uhlíková vlákna, díky kterým nyní působí Performance verze mnohem ostřeji. Jde například o přední a zadní část palubní desky, zadní difuzor, či spoiler. Má to nejen estetický důvod, ale také to pomáhá k lepším jízdním vlastnostem při ostřejší jízdě.

- Černý Tesla Model 3 Performance
- Červený Model 3 Performance

Čtěte také: Testujeme úplně novou Teslu Model 3 (2024). Ptejte se, co vás zajímá!
Vyšší výkon
Nový Model 3 Performance (2024) s pohonem všech kol se může na evropských trzích pochlubit výkonem až 460 koní/723 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere jen 3,1 sekundy, což dělá z tohoto vozu nejvýkonnější Model 3 všech dob. Maximální rychlost je 262 km/h. Dojezd zůstává na slušných 528 km dle WLTP.

Nový adaptivní podvozek
Další novinkou je vylepšený adaptivní podvozek s tlumiči, jenž má zajistit lepší ovladatelnost karoserie, aniž by bylo potřeba obětovat komfort či ovladatelnost. „Na míru šitý podvozek a hardware odpružení jsou vyladěné tak, aby poskytovaly intuitivní a bleskovou odezvu na podněty řidiče,“ uvádí Tesla na svém webu.

Track Mode V3
Co samozřejmě nemůže u nejvýkonnější varianty Modelu 3 chybět, je speciální režim na okruhy. Nově jde již o Track Mode V3, který nabízí úplně novou kalibraci pohonného ústrojí a adaptivní podvozek, se kterým bude u této Tesly o zábavu postaráno. Navíc si lze přizpůsobit vyvážení ovládání, prvky stability i regenerativní brzdění a nastavit si tak vůz podle svých představ.

Sportovní sedadla
Již z mnohých úniků informací jsme věděli, že jednou ze změn u nového Modelu 3 Performance (2024) budou sportovní sedadla. Ta mají nový design a vylepšené boční opěradla se sedákem, který člověka s přehledem udrží na místě i v ostřejších zatáčkách. Nechybí ani větrání, které přišlo s přepracovaným „Highlandem“.

Kovaná Performance kola
Lehká, stupňovitě uspořádaná 20″ kola zajišťují ostřejší reakci při zatáčení, vylepšenou předvídatelnost, lepší trakci při výjezdu ze zatáček a optimalizovanou aerodynamiku. Jde o další charakteristický prvek, díky kterému si na ulici můžete rychle všimnout, že jde o nejvýkonnější Performance verzi Modelu 3 (Highland).

Špičkové brzdy
Co samozřejmě nemůže u sportovněji laděného Modelu 3 (2024) Performance chybět, jsou ostřejší a ještě spolehlivější brzy. Tesla uvádí, že také vylepšila tepelný management, což by mělo být zárukou konzistentního brzdění při všech rychlostech a v širším teplotním rozsahu.

Cena a dostupnost
Nová Tesla Model 3 Performance (2024) už se dá v Česku objednat, a to za cenu od 1 367 990 Kč včetně DPH. Dostupnost je aktuálně uváděna na květen až červenec, nicméně v případě většího zájmu se může termín dodání posouvat na pozdější měsíce. V příplatkové výbavě máte přes online konfigurátor Tesly klasicky možnost jen změny barvy laku, či za příplatek si zvolit světlý interiér.
Video
Autor článku

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.