Automobilka Lucid představila v rámci Monterey Car Week svůj dosud nejvýkonnější model, který je současně nejvýkonnějším sériově vyráběným sedanem na světě. Lucid Air Sapphire automobilka popisuje jako první luxusní elektrický sportovní sedan.
Vůz je vybaven třemi elektromotory o celkovém výkonu vyšším než 1200 koní, keramickými brzdami, aerodynamickým body kitem a speciálním sportovním odpružením. Okruhové naladění bude pravděpodobně pořádně zatápět největšímu konkurentovi, Tesle Model S Plaid.
Podívejme se na některé výkonnostní parametry – z 0 na 60 mph (97 km/h) za méně než 2 sekundy, z 0 na 100 mph (161 km/h) za méně než 4 sekundy, čtvrt míle za méně než 9 sekund a maximální rychlost přesahující 200 mph (322 km/h). A pozor, těchto hodnot dosahuje sériový Sapphire, aniž by jeho majitel musel před superostrou jízdou provádět jakýkoliv nákladný upgrade vozu nebo speciální přípravu.
Čtěte také: Elektromobil Lucid Air ukázal svou „temnou stranu“. Nová edice má podtrhnout agresivitu vozu
Za uvedenými hodnotami stojí třímotorové hnací ústrojí s novou zadní pohonnou jednotkou se dvěma motory a přední pohonnou jednotkou, která využívá jeden hnací motor. Motory, vyvinuté firmou Lucid, mají speciální chlazení statoru (microjet cooling).
Zadní pohonná jednotka využívá novou technologii chlazení se zvýšeným průtokem chladící kapaliny. Také chladící systém trakční baterie je upraven pro zvládnutí vysokého výkonu.
Výsledkem je ještě vyšší výkon, než jaký poskytují nejvýkonnější dvoumotorové modely značky, Air Dream Edition Performance s výkonem 1111 koní a Air Grand Touring Performance s 1050 koňmi na palubě.
S výkonem vyšším než 1200 koní (konečné hodnoty výkonu, točivého momentu a dojezdu budou oznámeny později – pozn. redakce) není Lucid Air Sapphire jen nejvýkonnějším elektrickým sedanem na světě (má o více než 180 koní větší výkon než Tesla Model S Plaid), ale také nejvýkonnějším sériově vyráběným sedanem bez ohledu na typ paliva.
Čtěte také: Lucid Air se po nezdařilé aktualizaci softwaru zbláznil. Majitel musel dovnitř kufrem!
Kromě neskutečného točivého momentu, přicházejícího ze zadní nápravy, umožňuje dvojitá pohonná jednotka také jeho vektorování. Díky tomu je možné posílat točivý moment na zadní kola opačně a podpořit stabilitu jízdy v zatáčkách nebo v přímém směru.
Stejného efektu lze dosáhnout systémem řízení zadních kol, ale Lucid uvádí, že jeho systém je rychlejší, tišší a efektivnější, s mnohem kratší odezvou než u systémů RWS.
Vysokému výkonu pohonu musí odpovídat brzdový systém. Proto je vůz standardně vybaven keramickými brzdami, dostupnými u Modelu S Plaid pouze za příplatek 20 tisíc dolarů. Auto také dostalo tužší odpružení, speciální nastavení tlumičů a unikátní nastavení ABS, trakce a systému stabilizace.
O kontakt s vozovkou se starají speciální pneumatiky Michelin PS4 o rozměrech 265/35 R20 vpředu a 295/30 R21 vzadu. Kola mají odnímatelné aerodynamické kryty z uhlíkových vláken, optimalizující aerodynamiku vozidla.
Vůz poznáte díky mohutnější aerodynamické sadě, sestávající z předního splitteru, rozšířeného spoileru, velkého zadního difuzoru, 21palcových kol a exkluzivnímu laku Sapphire Blue. Interiér, nazvaný Sapphire Mojave, obsahuje sportovní sedadla, nastavitelná v 18 směrech, čalouněná černou kůží a Alcantarou s kontrastním prošíváním Sapphire Blue.
Na opěrkách hlavy najdeme vyražené logo medvěda, odkazující na kalifornský původ vozu, palubní deska a dveře jsou zdobeny dýhou z tmavého dřeva Mojave a volant a konstrukci střechy zdobí černá Alcantara.
Displej obrazovky obsahuje jedinečný motiv Sapphire se speciálními režimy jízdy a konfigurovatelným nastavením výkonu. Výroba omezeného počtu vozů má začít v polovině příštího roku a počáteční doporučená cena pro USA činí 249 900 dolarů, v přepočtu zhruba 6 130 000 korun. Rezervace budou spuštěny 23. srpna v 18 hodin středoevropského času.
Automobilka Lucid představila v rámci Monterey Car Week svůj dosud nejvýkonnější model, který je současně nejvýkonnějším sériově vyráběným sedanem na světě. Lucid Air Sapphire automobilka popisuje jako první luxusní elektrický sportovní sedan.
Vůz je vybaven třemi elektromotory o celkovém výkonu vyšším než 1200 koní, keramickými brzdami, aerodynamickým body kitem a speciálním sportovním odpružením. Okruhové naladění bude pravděpodobně pořádně zatápět největšímu konkurentovi, Tesle Model S Plaid.
Podívejme se na některé výkonnostní parametry – z 0 na 60 mph (97 km/h) za méně než 2 sekundy, z 0 na 100 mph (161 km/h) za méně než 4 sekundy, čtvrt míle za méně než 9 sekund a maximální rychlost přesahující 200 mph (322 km/h). A pozor, těchto hodnot dosahuje sériový Sapphire, aniž by jeho majitel musel před superostrou jízdou provádět jakýkoliv nákladný upgrade vozu nebo speciální přípravu.
Čtěte také: Elektromobil Lucid Air ukázal svou „temnou stranu“. Nová edice má podtrhnout agresivitu vozu
Za uvedenými hodnotami stojí třímotorové hnací ústrojí s novou zadní pohonnou jednotkou se dvěma motory a přední pohonnou jednotkou, která využívá jeden hnací motor. Motory, vyvinuté firmou Lucid, mají speciální chlazení statoru (microjet cooling).
Zadní pohonná jednotka využívá novou technologii chlazení se zvýšeným průtokem chladící kapaliny. Také chladící systém trakční baterie je upraven pro zvládnutí vysokého výkonu.
Výsledkem je ještě vyšší výkon, než jaký poskytují nejvýkonnější dvoumotorové modely značky, Air Dream Edition Performance s výkonem 1111 koní a Air Grand Touring Performance s 1050 koňmi na palubě.
S výkonem vyšším než 1200 koní (konečné hodnoty výkonu, točivého momentu a dojezdu budou oznámeny později – pozn. redakce) není Lucid Air Sapphire jen nejvýkonnějším elektrickým sedanem na světě (má o více než 180 koní větší výkon než Tesla Model S Plaid), ale také nejvýkonnějším sériově vyráběným sedanem bez ohledu na typ paliva.
Čtěte také: Lucid Air se po nezdařilé aktualizaci softwaru zbláznil. Majitel musel dovnitř kufrem!
Kromě neskutečného točivého momentu, přicházejícího ze zadní nápravy, umožňuje dvojitá pohonná jednotka také jeho vektorování. Díky tomu je možné posílat točivý moment na zadní kola opačně a podpořit stabilitu jízdy v zatáčkách nebo v přímém směru.
Stejného efektu lze dosáhnout systémem řízení zadních kol, ale Lucid uvádí, že jeho systém je rychlejší, tišší a efektivnější, s mnohem kratší odezvou než u systémů RWS.
Vysokému výkonu pohonu musí odpovídat brzdový systém. Proto je vůz standardně vybaven keramickými brzdami, dostupnými u Modelu S Plaid pouze za příplatek 20 tisíc dolarů. Auto také dostalo tužší odpružení, speciální nastavení tlumičů a unikátní nastavení ABS, trakce a systému stabilizace.
O kontakt s vozovkou se starají speciální pneumatiky Michelin PS4 o rozměrech 265/35 R20 vpředu a 295/30 R21 vzadu. Kola mají odnímatelné aerodynamické kryty z uhlíkových vláken, optimalizující aerodynamiku vozidla.
Vůz poznáte díky mohutnější aerodynamické sadě, sestávající z předního splitteru, rozšířeného spoileru, velkého zadního difuzoru, 21palcových kol a exkluzivnímu laku Sapphire Blue. Interiér, nazvaný Sapphire Mojave, obsahuje sportovní sedadla, nastavitelná v 18 směrech, čalouněná černou kůží a Alcantarou s kontrastním prošíváním Sapphire Blue.
Na opěrkách hlavy najdeme vyražené logo medvěda, odkazující na kalifornský původ vozu, palubní deska a dveře jsou zdobeny dýhou z tmavého dřeva Mojave a volant a konstrukci střechy zdobí černá Alcantara.
Displej obrazovky obsahuje jedinečný motiv Sapphire se speciálními režimy jízdy a konfigurovatelným nastavením výkonu. Výroba omezeného počtu vozů má začít v polovině příštího roku a počáteční doporučená cena pro USA činí 249 900 dolarů, v přepočtu zhruba 6 130 000 korun. Rezervace budou spuštěny 23. srpna v 18 hodin středoevropského času.