Automobilka Lexus je luxusní značkou své mateřské Toyoty. Její vozy ani příběh není třeba připomínat. Je ale dobré vidět, že i přes své úzce cílené zaměření má značka stále velké ambice, a to i na poli s elektromobily. Podle posledního prohlášení chce Lexus od roku 2030 prodávat milion elektrických vozů ročně.
Lexus stejně jako Toyota investoval nemalé prostředky do vlastního elektrického vývoje. Již nyní nabízí dva elektromodely. Výrobce vytvořil novou elektrickou divizi příhodně nazvanou Lexus Electrified. Za tři roky působení zde vzniklo nespočet designových studií. Jedna z nich naznačuje i příchod elektrické verze sportovního modelu LFA.
Vedoucí inženýr Takashi Watanabe v rozhovoru pro Automotive News zmínil, jak velký a náročný krok to je, když se výrobci snaží veškeré modely převádět ze spalovacích agregátů k elektřině. Zmínil i některé překážky, které stojí nejen jim v cestě. Jednou z nich je i dilema, kde by se měly elektrické modely značky v budoucnosti vyrábět.
Čtěte také: Test Lexus NX 450h+ – Samurajská přesnost ve všech ohledech
Vozy budou zaručeně používat technologie Toyoty. I nový model RZ 450e sdílí platformu e-TNGA s Toyotou bZ4X. Lexus plánuje postavit nové závody pro výrobu, a to nejlépe v těsné blízkosti současných linek, kde dnes vyrábí hybridní modely. Druhá možnost by nabízela postavit pouze linku, na které by se nové modely montovaly dohromady s bateriovými podvozky.
Také si myslíte, že Lexus zvládne prodat až milion elektromobilů v roce 2030? Není to až příliš velké sousto? Podělte se o názor v diskuzi!
Automobilka Lexus je luxusní značkou své mateřské Toyoty. Její vozy ani příběh není třeba připomínat. Je ale dobré vidět, že i přes své úzce cílené zaměření má značka stále velké ambice, a to i na poli s elektromobily. Podle posledního prohlášení chce Lexus od roku 2030 prodávat milion elektrických vozů ročně.
Lexus stejně jako Toyota investoval nemalé prostředky do vlastního elektrického vývoje. Již nyní nabízí dva elektromodely. Výrobce vytvořil novou elektrickou divizi příhodně nazvanou Lexus Electrified. Za tři roky působení zde vzniklo nespočet designových studií. Jedna z nich naznačuje i příchod elektrické verze sportovního modelu LFA.
Vedoucí inženýr Takashi Watanabe v rozhovoru pro Automotive News zmínil, jak velký a náročný krok to je, když se výrobci snaží veškeré modely převádět ze spalovacích agregátů k elektřině. Zmínil i některé překážky, které stojí nejen jim v cestě. Jednou z nich je i dilema, kde by se měly elektrické modely značky v budoucnosti vyrábět.
Čtěte také: Test Lexus NX 450h+ – Samurajská přesnost ve všech ohledech
Vozy budou zaručeně používat technologie Toyoty. I nový model RZ 450e sdílí platformu e-TNGA s Toyotou bZ4X. Lexus plánuje postavit nové závody pro výrobu, a to nejlépe v těsné blízkosti současných linek, kde dnes vyrábí hybridní modely. Druhá možnost by nabízela postavit pouze linku, na které by se nové modely montovaly dohromady s bateriovými podvozky.
Také si myslíte, že Lexus zvládne prodat až milion elektromobilů v roce 2030? Není to až příliš velké sousto? Podělte se o názor v diskuzi!