Lexus chce prodávat až milion elektroaut ročně. Jak toho chce dosáhnout?

Matouš Vrchota
  • Japonská automobilka Lexus se rozhodně nedrží při zemi
  • Do roku 2030 chce prodávat chce prodávat milion elektroaut ročně
  • Opravdu se podaří naplnit tak smělé cíle?
Bude to boj s větrnými mlýny? Nemyslíme si!
Bude to boj s větrnými mlýny? Nemyslíme si!

Automobilka Lexus je luxusní značkou své mateřské Toyoty. Její vozy ani příběh není třeba připomínat. Je ale dobré vidět, že i přes své úzce cílené zaměření má značka stále velké ambice, a to i na poli s elektromobily. Podle posledního prohlášení chce Lexus od roku 2030 prodávat milion elektrických vozů ročně.

Lexus chce ročně prodávat až milion elektroaut

Lexus stejně jako Toyota investoval nemalé prostředky do vlastního elektrického vývoje. Již nyní nabízí dva elektromodely. Výrobce vytvořil novou elektrickou divizi příhodně nazvanou Lexus Electrified. Za tři roky působení zde vzniklo nespočet designových studií. Jedna z nich naznačuje i příchod elektrické verze sportovního modelu LFA.

Vedoucí inženýr Takashi Watanabe v rozhovoru pro Automotive News zmínil, jak velký a náročný krok to je, když se výrobci snaží veškeré modely převádět ze spalovacích agregátů k elektřině. Zmínil i některé překážky, které stojí nejen jim v cestě. Jednou z nich je i dilema, kde by se měly elektrické modely značky v budoucnosti vyrábět.

Koncept elektrického Lexusu LFA
Koncept elektrického Lexusu LFA

Čtěte také: Test Lexus NX 450h+ – Samurajská přesnost ve všech ohledech


Bez sdílení technologií to nepůjde

Vozy budou zaručeně používat technologie Toyoty. I nový model RZ 450e sdílí platformu e-TNGA s Toyotou bZ4X. Lexus plánuje postavit nové závody pro výrobu, a to nejlépe v těsné blízkosti současných linek, kde dnes vyrábí hybridní modely. Druhá možnost by nabízela postavit pouze linku, na které by se nové modely montovaly dohromady s bateriovými podvozky.

Také si myslíte, že Lexus zvládne prodat až milion elektromobilů v roce 2030? Není to až příliš velké sousto? Podělte se o názor v diskuzi!

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články