S tempem, kterým se automobilky ženou vstříc elektromobilitě, se nedá divit tomu, že se tímto směrem začínají ubírat i neodmyslitelně typické spalovací modely. U Chevroletu jsme si docela zvykli, že nové crossovery i menší vozy pohání elektřina, u sportovního modelu Camaro se tomu dá ale jen těžko věřit. Ale i na takovou budoucnost se musíme připravit. Zaznívá to rovnou z řad mateřské skupiny General Motors.
Skutečně se nejedná o vtip ani domněnky. Plány na elektrické silné bestie sdělil zdroj přímo z technického centra GM. Například model Corvette bude kompletně zastupovat elektrickou modelovou řadu. Těšit se prý můžeme na čtyřdvéřové kupé nebo větší SUV. Corvette byl odjakživa spojován s výkonnými motory a drobnými sportovními tvary.
Jak ale dokázalo i evropské Porsche s modelem Cayenne, rozšíření populárních modelů o další karosářské verze může být i velmi profitabilní. Dříve jsme si od tvůrce legendární 911 nedokázali velké prostorné modely představit a dnes jsou naprosto běžnou součástí DNA značky. Chevrolet se v tomto případě nechce poměřovat s evropskou klasikou, spíše chce využít této cesty k oživení a obnovení atraktivity u své řady Corvette.
Čtěte také: General Motors má důvod k oslavám! S autopůjčovnou Hertz uzavřel obchod století
Modelová řada bude samozřejmě používat skupinovou platformu Ultium s 800V architekturou a nabíjecími schopnostmi do výkonu 350 kW. Platforma je škálovatelná, ve výrobě tak lze jednotlivé moduly nastavovat na různé ploše a to buď s vertikálním nebo horizontálním uložením. Podle možností vozu tak lze upravit i celkovou kapacitu baterií.
Generální ředitelka skupiny GM, Mary Barra, odhalila, že se budou aktuálně zabývat vývoji svou elektrických odnoší. Jedná se o Chevy Camaro a Cadillac Escalade. Druhá zmíněná značka přitom měla dostat kompletní redesign a odpoutat se od své fosilní minulosti. Nakonec ale zvítězila marketingová stránka věci a ponechají značku Escalade pro budoucí propagaci a jako základ pro novou elektrickou řadu.
Milovníci obrovského SUV se ale budou muset odprostit i od konceptu, který vůz plnil po desítky let. Nově bude takové označení nosit jak menší crossover se třemi řadami sedadel, tak rodinný minivan. Ve fázi myšlenek zatím zůstává luxusní model do terénu, nejspíše po vzoru Mercedesu třídy G a MPV zaměřené na čínský trh.
A stejným směrem se má vydat i ikonické Camaro. Už to nebude muscle car, trhač asfaltu, nýbrž kupé pro čtyři osoby. Bude se nabízet i ve verzi bez střechy. Doplní jej velké SUV a sportovní model, který se má nejvíce přiblížit původnímu nositeli označení. Ale příbuzností s názvem to bude i končit. Vzhledově se má jednat o naprosto odlišný vůz. Podle dostupných informací se zdá, že i další americké značky následují koncept, který zahájil před pár lety Ford s modelem Mustang. I ten si vzal z legendárního vozu pouze odkaz s označením.
S tempem, kterým se automobilky ženou vstříc elektromobilitě, se nedá divit tomu, že se tímto směrem začínají ubírat i neodmyslitelně typické spalovací modely. U Chevroletu jsme si docela zvykli, že nové crossovery i menší vozy pohání elektřina, u sportovního modelu Camaro se tomu dá ale jen těžko věřit. Ale i na takovou budoucnost se musíme připravit. Zaznívá to rovnou z řad mateřské skupiny General Motors.
Skutečně se nejedná o vtip ani domněnky. Plány na elektrické silné bestie sdělil zdroj přímo z technického centra GM. Například model Corvette bude kompletně zastupovat elektrickou modelovou řadu. Těšit se prý můžeme na čtyřdvéřové kupé nebo větší SUV. Corvette byl odjakživa spojován s výkonnými motory a drobnými sportovními tvary.
Jak ale dokázalo i evropské Porsche s modelem Cayenne, rozšíření populárních modelů o další karosářské verze může být i velmi profitabilní. Dříve jsme si od tvůrce legendární 911 nedokázali velké prostorné modely představit a dnes jsou naprosto běžnou součástí DNA značky. Chevrolet se v tomto případě nechce poměřovat s evropskou klasikou, spíše chce využít této cesty k oživení a obnovení atraktivity u své řady Corvette.
Čtěte také: General Motors má důvod k oslavám! S autopůjčovnou Hertz uzavřel obchod století
Modelová řada bude samozřejmě používat skupinovou platformu Ultium s 800V architekturou a nabíjecími schopnostmi do výkonu 350 kW. Platforma je škálovatelná, ve výrobě tak lze jednotlivé moduly nastavovat na různé ploše a to buď s vertikálním nebo horizontálním uložením. Podle možností vozu tak lze upravit i celkovou kapacitu baterií.
Generální ředitelka skupiny GM, Mary Barra, odhalila, že se budou aktuálně zabývat vývoji svou elektrických odnoší. Jedná se o Chevy Camaro a Cadillac Escalade. Druhá zmíněná značka přitom měla dostat kompletní redesign a odpoutat se od své fosilní minulosti. Nakonec ale zvítězila marketingová stránka věci a ponechají značku Escalade pro budoucí propagaci a jako základ pro novou elektrickou řadu.
Milovníci obrovského SUV se ale budou muset odprostit i od konceptu, který vůz plnil po desítky let. Nově bude takové označení nosit jak menší crossover se třemi řadami sedadel, tak rodinný minivan. Ve fázi myšlenek zatím zůstává luxusní model do terénu, nejspíše po vzoru Mercedesu třídy G a MPV zaměřené na čínský trh.
A stejným směrem se má vydat i ikonické Camaro. Už to nebude muscle car, trhač asfaltu, nýbrž kupé pro čtyři osoby. Bude se nabízet i ve verzi bez střechy. Doplní jej velké SUV a sportovní model, který se má nejvíce přiblížit původnímu nositeli označení. Ale příbuzností s názvem to bude i končit. Vzhledově se má jednat o naprosto odlišný vůz. Podle dostupných informací se zdá, že i další americké značky následují koncept, který zahájil před pár lety Ford s modelem Mustang. I ten si vzal z legendárního vozu pouze odkaz s označením.