Lamborghini Revuelto oficiálně – Poslední „vzpoura“ dvanáctiválce se špetkou elektřiny

  • Tohle Lamborghini je světový unikát
  • Ručně vyráběný dvanáctiválec doplňuje trojice elektrických motorů
  • Lamborghini Revuelto je snad nejhezčí ze všech modelů slavné italské stáje
Lamborghini Revuelto

Nové Lamborghini Revuelto | foto: Lamborghini

Pro nikoho již není novinkou, že i výrobce super a hyper sportovních vozů Lamborghini otevřeně přijímá elektrickou budoucnost. Na papíře jde o jednu věc. Ale postavit skutečně zajímavý a obdivovaný sportovní elektromobil, to vyžaduje velký cit a srdce.

Nový model Revuelto si dal za cíl zkombinovat zatím to nejlepší z obou světů. Nečekejte tedy čistý elektromobil, nýbrž úplně nový dvanáctiválec podporovaný úžasným kroutícím momentem rovnou trojice elektrických motorů.

Nové Lamborghini Revuelto je bestie

Lamborghini Revuelto chce navázat na úspěchy modelu Aventador. Využije časem ověřené ostře řezané osvalené tvary karoserie, posádce nabídne o něco více vnitřního prostoru a tou nejdůležitější částí je jeho dvanáctiválcové srdce. Celý jeho plug-in hybridní pohon nabídne výkon 1 001 koňských sil.

Jelikož inženýři nechtěli ponechat nic náhodě, rozhodli se model postavit kompletně nový včetně podvozku. U vozu používající i elektrický pohon se to zdá být jako logické řešení. Další modely by měly z nové platformy těžit v dalších letech.

Za Revueltem se rozhodně kde kdo otočí. Jeho vzhled se stále velmi jasně odkazuje na historii Lamborghini a nikdo jeho původ zpochybňovat nebude. Z venku rozhodně ani nepoznáte, že má spalovací motor pod karoserií schované tiché pomocníky.

Hlavní designér přiznal, že při navrhování nového modelu se inspiroval u závodních motocyklů. Přední světlomety jsou tak více vnořené v přední masce a dominují velké linky denního svícení ve tvaru písmene Y. Dalším motocyklovým prvkem jsou vysoce umístěné koncovky výfuku.

Lamborghini Revuelto, odhalený dvanáctiválec

Lamborghini Revuelto, odhalený dvanáctiválec


Čtěte také: Lamborghini Urus na baterky? Populární SUV má již za pár let přejít na elektřinu


Poslední generace spalovacího motoru

Pod nárazníkem byste je hledali zbytečně. Revuelto své spaliny vypouští z vozu rovnou za spalovacím agregátem. Výrazným prvkem zádě je odhalený kryt motoru a karbonové difuzory umístěné po jeho bocích. Jelikož jsou si v Lamborghini vcelku jistí, že je o poslední motor V12, který vyvíjejí, chtějí, aby jejich chlouba byla všem na očích. A rozhodně se jim to povedlo. Jak bude tento krásný podpis a DNA značky řešit automobilka v budoucnu u plně elektrických modelů? To skutečně netušíme.

Revuelto se může pochlubit rozvorem kol delším o 7 centimetrů a vyšší hodnotu naměříme i u hrany střechy. Více prostoru uvnitř vozu často vyžadovali i zákazníci Aventadoru a tak jim nyní Lamborghini chtělo více vyhovět. Více prostoru získají cestující pro nohy a za sedadla se dá nově uložit trochu větší zavazadlo. Lodní kufr ale raději stále ponechejte doma. Vnitřní ergonomie stále zůstává na velmi vysoké úrovni. Všechny důležité ovladače zůstaly umístěné na volantu.

Lamborghini Revuelto, digitální přístoje

Lamborghini Revuelto, digitální přístoje | foto: Lamborghini

Interiéru dominují tři displeje

Novinkou je digitální centrum. Řidič má před sebou umístěný displej digitálních budíků o úhlopříčce 12,3 palců. Ten dynamicky mění údaje i styl zobrazení v závislosti zvoleného jízdního režimu. Nad středovým tunelem, který se rozhodně nechce vzdát ikonického startovacího tlačítka schovaným pod červenou leteckou krytkou, najdete displej centrálního infotainmentu (8,4 palců). Ve voze se ale nachází ještě třetí displej. Ten má úhlopříčku 9,1 palců a slouží spolujezdci. Tan si může zobrazit například stejné jízdní displeje jako před sebou vidí řidič.

Dvanáctiválcový motor o objemu 6,5 litru se umí skutečně rozvášnit. Když jej řidič využije naplno, může jej vytočit až do 9 500 otáček. Lamborghini umístilo nezvykle novou osmistupňovou dvojspojkovou automatickou převodovku příčně za motor. Její součástí je i jeden z elektromotorů. Další dva jsou umístěné individuálně na kolech přední nápravy. Prim ale stále musí hrát spalovací motor a tak jej elektromotory pouze doplňují.

Nepřetržitě dávkovaný výkon si tak vyžádal vývoj úplně nové motorové jednotky. V roce 2023 se zdá být až nepravděpodobné, že by se některá automobilka do takové práce pustila, ale výsledek rozhodně vypadá famózně. Novinkou u Revuelta je pohon všech kol, který není fyzicky propojený. Spalovací motor pohání zadní kola, zatímco přední mají na starosti elektromotory.

Lamborghini Revuelto

Nové Lamborghini Revuelto | foto Lamborghini

Plug-in hybrid jen na papíře. Dobíjet budete za jízdy

Energii trojici pomocníků zajišťuje baterie o kapacitě 3,8 kWh typické výroby v podobě Lithium-iontových článků. Umístěná je ve středovém tunelu mezi cestujícími. Vůz nabízí možnost dobití baterie z nabíjecího stojanu, vedoucí vývoje ale tuto možnost příliš nepřipouští. Jeden z jízdních režimů se nazývá Recharge a je schopný baterii doplnit kapacitu během pár minut jízdy.

Jízdní režimy jsou víceméně typické jako u jiných modelů značky. Standardní styly Strada, Sport a Corsa doplňuje zmíněný dobíjecí a městský Città. Na krátké vzdálenosti je vůz schopný jet i čistě na elektřinu. V ostrých režimech dostanete Revueltu na stovku zhruba za dvě a půl sekundy. Maximální rychlost dosahuje 349 km/hod. Masivním desetipístkovým brzdám sekunduje i rekuperační brzdný systém. Inteligentní systémy vozu pak rozdělují účinek mezi oba systémy pro co možná nejefektivnější brzdění a získání energie zpět.

Lamborghini Revuelto

Lamborghini Revuelto | foto: Lamborghini

Na silnicích od příštího roku

O výrobu se starají ručně v nejstarší továrně značky v Sant’Agatě v italské Boloni. Celý motor je skládaný ručně včetně usazení do rámu vozidla. Stejně pečlivě se věnují ručnímu šití sedadel a interiéru. Karbonové prvky vyrábí nejlepší stroje, které lze použít. Spoustu těchto přístrojů pořídilo Lamborghini výhradně pro výrobu tohoto modelu. Cena Revuelta zatím nebyla oznámená, víme jen, že se začne prodávat během příštího roku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Lamborghini Revuelto oficiálně – Poslední „vzpoura“ dvanáctiválce se špetkou elektřiny

  • Tohle Lamborghini je světový unikát
  • Ručně vyráběný dvanáctiválec doplňuje trojice elektrických motorů
  • Lamborghini Revuelto je snad nejhezčí ze všech modelů slavné italské stáje
Lamborghini Revuelto

Nové Lamborghini Revuelto | foto: Lamborghini

Pro nikoho již není novinkou, že i výrobce super a hyper sportovních vozů Lamborghini otevřeně přijímá elektrickou budoucnost. Na papíře jde o jednu věc. Ale postavit skutečně zajímavý a obdivovaný sportovní elektromobil, to vyžaduje velký cit a srdce.

Nový model Revuelto si dal za cíl zkombinovat zatím to nejlepší z obou světů. Nečekejte tedy čistý elektromobil, nýbrž úplně nový dvanáctiválec podporovaný úžasným kroutícím momentem rovnou trojice elektrických motorů.

Nové Lamborghini Revuelto je bestie

Lamborghini Revuelto chce navázat na úspěchy modelu Aventador. Využije časem ověřené ostře řezané osvalené tvary karoserie, posádce nabídne o něco více vnitřního prostoru a tou nejdůležitější částí je jeho dvanáctiválcové srdce. Celý jeho plug-in hybridní pohon nabídne výkon 1 001 koňských sil.

Jelikož inženýři nechtěli ponechat nic náhodě, rozhodli se model postavit kompletně nový včetně podvozku. U vozu používající i elektrický pohon se to zdá být jako logické řešení. Další modely by měly z nové platformy těžit v dalších letech.

Za Revueltem se rozhodně kde kdo otočí. Jeho vzhled se stále velmi jasně odkazuje na historii Lamborghini a nikdo jeho původ zpochybňovat nebude. Z venku rozhodně ani nepoznáte, že má spalovací motor pod karoserií schované tiché pomocníky.

Hlavní designér přiznal, že při navrhování nového modelu se inspiroval u závodních motocyklů. Přední světlomety jsou tak více vnořené v přední masce a dominují velké linky denního svícení ve tvaru písmene Y. Dalším motocyklovým prvkem jsou vysoce umístěné koncovky výfuku.

Lamborghini Revuelto, odhalený dvanáctiválec

Lamborghini Revuelto, odhalený dvanáctiválec


Čtěte také: Lamborghini Urus na baterky? Populární SUV má již za pár let přejít na elektřinu


Poslední generace spalovacího motoru

Pod nárazníkem byste je hledali zbytečně. Revuelto své spaliny vypouští z vozu rovnou za spalovacím agregátem. Výrazným prvkem zádě je odhalený kryt motoru a karbonové difuzory umístěné po jeho bocích. Jelikož jsou si v Lamborghini vcelku jistí, že je o poslední motor V12, který vyvíjejí, chtějí, aby jejich chlouba byla všem na očích. A rozhodně se jim to povedlo. Jak bude tento krásný podpis a DNA značky řešit automobilka v budoucnu u plně elektrických modelů? To skutečně netušíme.

Revuelto se může pochlubit rozvorem kol delším o 7 centimetrů a vyšší hodnotu naměříme i u hrany střechy. Více prostoru uvnitř vozu často vyžadovali i zákazníci Aventadoru a tak jim nyní Lamborghini chtělo více vyhovět. Více prostoru získají cestující pro nohy a za sedadla se dá nově uložit trochu větší zavazadlo. Lodní kufr ale raději stále ponechejte doma. Vnitřní ergonomie stále zůstává na velmi vysoké úrovni. Všechny důležité ovladače zůstaly umístěné na volantu.

Lamborghini Revuelto, digitální přístoje

Lamborghini Revuelto, digitální přístoje | foto: Lamborghini

Interiéru dominují tři displeje

Novinkou je digitální centrum. Řidič má před sebou umístěný displej digitálních budíků o úhlopříčce 12,3 palců. Ten dynamicky mění údaje i styl zobrazení v závislosti zvoleného jízdního režimu. Nad středovým tunelem, který se rozhodně nechce vzdát ikonického startovacího tlačítka schovaným pod červenou leteckou krytkou, najdete displej centrálního infotainmentu (8,4 palců). Ve voze se ale nachází ještě třetí displej. Ten má úhlopříčku 9,1 palců a slouží spolujezdci. Tan si může zobrazit například stejné jízdní displeje jako před sebou vidí řidič.

Dvanáctiválcový motor o objemu 6,5 litru se umí skutečně rozvášnit. Když jej řidič využije naplno, může jej vytočit až do 9 500 otáček. Lamborghini umístilo nezvykle novou osmistupňovou dvojspojkovou automatickou převodovku příčně za motor. Její součástí je i jeden z elektromotorů. Další dva jsou umístěné individuálně na kolech přední nápravy. Prim ale stále musí hrát spalovací motor a tak jej elektromotory pouze doplňují.

Nepřetržitě dávkovaný výkon si tak vyžádal vývoj úplně nové motorové jednotky. V roce 2023 se zdá být až nepravděpodobné, že by se některá automobilka do takové práce pustila, ale výsledek rozhodně vypadá famózně. Novinkou u Revuelta je pohon všech kol, který není fyzicky propojený. Spalovací motor pohání zadní kola, zatímco přední mají na starosti elektromotory.

Lamborghini Revuelto

Nové Lamborghini Revuelto | foto Lamborghini

Plug-in hybrid jen na papíře. Dobíjet budete za jízdy

Energii trojici pomocníků zajišťuje baterie o kapacitě 3,8 kWh typické výroby v podobě Lithium-iontových článků. Umístěná je ve středovém tunelu mezi cestujícími. Vůz nabízí možnost dobití baterie z nabíjecího stojanu, vedoucí vývoje ale tuto možnost příliš nepřipouští. Jeden z jízdních režimů se nazývá Recharge a je schopný baterii doplnit kapacitu během pár minut jízdy.

Jízdní režimy jsou víceméně typické jako u jiných modelů značky. Standardní styly Strada, Sport a Corsa doplňuje zmíněný dobíjecí a městský Città. Na krátké vzdálenosti je vůz schopný jet i čistě na elektřinu. V ostrých režimech dostanete Revueltu na stovku zhruba za dvě a půl sekundy. Maximální rychlost dosahuje 349 km/hod. Masivním desetipístkovým brzdám sekunduje i rekuperační brzdný systém. Inteligentní systémy vozu pak rozdělují účinek mezi oba systémy pro co možná nejefektivnější brzdění a získání energie zpět.

Lamborghini Revuelto

Lamborghini Revuelto | foto: Lamborghini

Na silnicích od příštího roku

O výrobu se starají ručně v nejstarší továrně značky v Sant’Agatě v italské Boloni. Celý motor je skládaný ručně včetně usazení do rámu vozidla. Stejně pečlivě se věnují ručnímu šití sedadel a interiéru. Karbonové prvky vyrábí nejlepší stroje, které lze použít. Spoustu těchto přístrojů pořídilo Lamborghini výhradně pro výrobu tohoto modelu. Cena Revuelta zatím nebyla oznámená, víme jen, že se začne prodávat během příštího roku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."