Nissan trochu překvapil tím, že jeho futuristický konceptuální crossover odhalený v Ženevě není plně elektrický, jako byl sedan IMs.
IMQ tak nakonec oplývá sériově hybridní technologií e-POWER bez možnosti nabíjení. Základ je sice elektrický, spočívající ve dvou elektromotorech o celkovém výkonu 250 kW a kroutivém momentu 700 Nm, jenže je zde i přeplňovaný 1,5litrový benzínový motor, který pohání generátor dodávající elektřinu, protože baterie je poměrně malá. Takový přístup je ovšem dle našeho názoru poměrně neefektivní, neboť v generátoru se musí zákonitě ztrácet část energie získané z benzínového pohonu.
Řešení e-POWER staví na stejnojmenné technologii, která je v současné době k dispozici v modelech Nissan Note a Serena v Japonsku.
Nissan oznámil, že první modely se systémem e-POWER budou v Evropě k dispozici do roku 2022, a že prodeje jeho elektrifikovaných vozidel na starém kontinentu do té doby narostou pětkrát. Zatím není jasné, jak velký podíl na tom budou mít e-POWER hybridy (v Japonsku se prodávají velice dobře), nicméně celkově by počet elektrifikovaných vozů v Evropě měl přesáhnout 250 tisíc kusů ročně. Dodejme ještě, že nejprodávanějším elektromobilem Nissanu v našem regionu je v současné době LEAF, kterého se zde prodá 40 tisíc kusů ročně.
Zdroj: Insideevs
Nissan trochu překvapil tím, že jeho futuristický konceptuální crossover odhalený v Ženevě není plně elektrický, jako byl sedan IMs.
IMQ tak nakonec oplývá sériově hybridní technologií e-POWER bez možnosti nabíjení. Základ je sice elektrický, spočívající ve dvou elektromotorech o celkovém výkonu 250 kW a kroutivém momentu 700 Nm, jenže je zde i přeplňovaný 1,5litrový benzínový motor, který pohání generátor dodávající elektřinu, protože baterie je poměrně malá. Takový přístup je ovšem dle našeho názoru poměrně neefektivní, neboť v generátoru se musí zákonitě ztrácet část energie získané z benzínového pohonu.
Řešení e-POWER staví na stejnojmenné technologii, která je v současné době k dispozici v modelech Nissan Note a Serena v Japonsku.
Nissan oznámil, že první modely se systémem e-POWER budou v Evropě k dispozici do roku 2022, a že prodeje jeho elektrifikovaných vozidel na starém kontinentu do té doby narostou pětkrát. Zatím není jasné, jak velký podíl na tom budou mít e-POWER hybridy (v Japonsku se prodávají velice dobře), nicméně celkově by počet elektrifikovaných vozů v Evropě měl přesáhnout 250 tisíc kusů ročně. Dodejme ještě, že nejprodávanějším elektromobilem Nissanu v našem regionu je v současné době LEAF, kterého se zde prodá 40 tisíc kusů ročně.
Zdroj: Insideevs