Japonsko podpoří výrobu baterií. Chystá 50% navýšení produkční kapacity

Michaela Kadlecová
  • Výroba baterií v Japonsku dostane zcela nový rozměr
  • Stát podporuje místní producenty
  • Toyota, Nissan, či Panasonic navýší celkovou kapacitu z 80 na 120 GWh
Baterie v elektromobilech
Baterie v elektromobilech

Japonsko chce zahájit masivní bateriovou ofenzivu, díky které zvýší celkovou výrobní kapacitu z 80 na 120 GWh, tedy o 50 procent. A to vše za podpory státu až 350 miliardami jenů, což je zhruba třetina celkové investice. Země si dále klade za cíl do roku 2030 zvýšit kapacitu na 150 GWh.

Státní podpora pro navýšení kapacity

Co nejvyšší výrobní kapacita baterií je pro stát klíčová, právě to si Japonsko velmi dobře uvědomuje, a proto právě sem směřuje svou podporu. Baterie by se měly v Japonsku vyrábět od začátku do konce, už proto, že dodavatelské řetězce jsou v současnosti rozmístěny v několika zemích, přičemž důležité složky pocházejí také z Jižní Koreje a Číny. V případě katastrof nebo konfliktů se zvyšuje riziko narušení. Podpory hodlá využít na nové projekty několik japonských automobilek.

Toyota

Společnost Toyota založila dvě dceřiné společnosti. Je to jednak dceřiná společnost Prime Planet Energy & Solutions bude vyvíjet baterie nové generace, zatímco v Primearth EV Energy budou vznikat články. Primearth EV Energy (od října bude fungovat jako Toyota Battery) postaví továrnu na baterie na ostrově na jihozápadě země, poblíž se bude nacházet továrna na vozidla Lexus. Podpora směřuje také na projekt polovodičových baterií Toyota. Celkový objem výroby je podle společnosti 9 GWh ročně.

Výroba baterií
Výroba baterií

Čtěte také: Nižší cena a dojezd až 800 km. Panasonic bude pro Teslu vyrábět nové baterie


Nissan

Dále oznámil Nissan, že ministerstvo hospodářství, obchodu a průmyslu certifikovalo jeho vývoj a sériovou výrobu baterií LiFePO4 pro vozidla v Japonsku. Automobilka rozjíždí výrobní kapacitu 5 GWh. Na tyto baterie se Nissan zaměřuje nově. Tyto baterie budou instalovány do elektrických vozidel od roku 2028. Nissan se chce stát základnou pro tyto baterie v Japonsku a využít co nejvíce vládní podpory.

Panasonic

Největší podíl na nárůstu výroby o 40 GWh ročně však bude mít japonský výrobce baterií Panasonic. Společnost oznámila, že státní finanční prostředky využije k rozšíření domácí výroby o celkem 26,5 GWh. Z toho 20 GWh je určeno pro Subaru a 6,5 ​​GWh pro Mazdu.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Michaela Kadlecová - Redaktor

Psaní se věnuji už dlouhá léta, nejvíce mě zajímají nejnovější technologie. Začínala jsem jako IT redaktorka, postupně se přesunula i do oblasti elektromobility a energetiky, kde se právě teď děje mnoho zajímavého.


Komentáře


Nejnovější články