Ještě před pár lety by si nejspíše nikdo nedokázal představit zmínku o vozech značky Kia v poměřování s nejsilnějšími supersporty v rychlostích disciplínách. Není to snad tím, že by se Kia dnes zaměřovala na jiný styl vozidel. Tuto možnost jí ale dal nový způsob pohonu, který rozdíly mezi dvanáctiválcovými motory a těmi elektrickými poněkud snižuje.
Server Carwow zveřejnil video, ve kterém své síly poměřila nedávno uvedená elektrická Kia EV6 GT proti Lamborghini Aventador SVJ. Nejedná se o tradiční závod na okruhu, ale pouze na přímé trati na vzálenosti čtvrt míle. Vítěz by měl nejspíš být stále jasný, ale zajímavostí je, že Kia se svým pohonem produkuje více točivého momentu než jeho dnešní protivník.
Kia EV6 GT je poháněná dvojicí elektrických motorů o výkonu 430 kW. Točivý moment dosahuje hodnoty 740 Nm. Lamborghini nabídne výkon vyšší o 133 kilowatt a točivý moment jen nepatrně nižší než Kia (720 Nm). Obě vozidla jsou dopředu poháněná všemi čtyřmi koly. Nejen nižší výkon hovoří proti Jihokorejcům, vůz je kvůli bateriím i těžší. Tato nevýhoda jako by při startu vůbec neexistovala, Kia se totiž dala do pohybu velmi hbitě.
Čtěte také: Kia oznamuje razantní změnu! Elektromobily bude vyrábět ve velkém na Slovensku
Pokud vás zajímá, které z těchto dvou vozidel zvítězilo, je to přeci jen benzínem poháněný dvanáctiválec uložený v Lamborghini Aventador. Kia to nicméně italskému sokovi nedala vůbec zadarmo. Lambo čtvrt míle, tedy 402 metrů zvládne za 10,9 sekundy. Ovšem Kia byla o pouhou sekundu pomalejší. A to je skutečně překvapivý výsledek.
Ve videu se závod ale ještě opakuje. Jen v tomto případě není protivníkem Lamborghini stejný vůz značky Kia, ale reportér si vzal na pomoc Audi RS e-tron GT. Myslíte si, že Lamborghini dokázalo svůj úspěch zopakovat? Ano, podařilo. Audi bylo pouhé tři desetiny sekundy pomalejší. Tak si říkáme, zda je to větší úspěch pro Audi nebo pro Kiu. Odpověď na tuto otázku ponecháme na vás. My v tom máme více než jasno.
Ještě před pár lety by si nejspíše nikdo nedokázal představit zmínku o vozech značky Kia v poměřování s nejsilnějšími supersporty v rychlostích disciplínách. Není to snad tím, že by se Kia dnes zaměřovala na jiný styl vozidel. Tuto možnost jí ale dal nový způsob pohonu, který rozdíly mezi dvanáctiválcovými motory a těmi elektrickými poněkud snižuje.
Server Carwow zveřejnil video, ve kterém své síly poměřila nedávno uvedená elektrická Kia EV6 GT proti Lamborghini Aventador SVJ. Nejedná se o tradiční závod na okruhu, ale pouze na přímé trati na vzálenosti čtvrt míle. Vítěz by měl nejspíš být stále jasný, ale zajímavostí je, že Kia se svým pohonem produkuje více točivého momentu než jeho dnešní protivník.
Kia EV6 GT je poháněná dvojicí elektrických motorů o výkonu 430 kW. Točivý moment dosahuje hodnoty 740 Nm. Lamborghini nabídne výkon vyšší o 133 kilowatt a točivý moment jen nepatrně nižší než Kia (720 Nm). Obě vozidla jsou dopředu poháněná všemi čtyřmi koly. Nejen nižší výkon hovoří proti Jihokorejcům, vůz je kvůli bateriím i těžší. Tato nevýhoda jako by při startu vůbec neexistovala, Kia se totiž dala do pohybu velmi hbitě.
Čtěte také: Kia oznamuje razantní změnu! Elektromobily bude vyrábět ve velkém na Slovensku
Pokud vás zajímá, které z těchto dvou vozidel zvítězilo, je to přeci jen benzínem poháněný dvanáctiválec uložený v Lamborghini Aventador. Kia to nicméně italskému sokovi nedala vůbec zadarmo. Lambo čtvrt míle, tedy 402 metrů zvládne za 10,9 sekundy. Ovšem Kia byla o pouhou sekundu pomalejší. A to je skutečně překvapivý výsledek.
Ve videu se závod ale ještě opakuje. Jen v tomto případě není protivníkem Lamborghini stejný vůz značky Kia, ale reportér si vzal na pomoc Audi RS e-tron GT. Myslíte si, že Lamborghini dokázalo svůj úspěch zopakovat? Ano, podařilo. Audi bylo pouhé tři desetiny sekundy pomalejší. Tak si říkáme, zda je to větší úspěch pro Audi nebo pro Kiu. Odpověď na tuto otázku ponecháme na vás. My v tom máme více než jasno.