Generální ředitel skupiny Stellantis, Carlos Tavares, si znovu postěžoval na náklady, které se týkají přechodu na elektrifikaci. Podle zpráv serveru Automotive News Europe Carlos Tavares říká, že elektrifikace zvýší celkové výrobní náklady o 40 až 50 %, což přesahuje rámec toho, co je společnost schopna akceptovat.
Na tuto věc upozornil generální ředitel již v prosinci a v lednu a nadále kritizuje směřování k elektromobilům namísto k hybridním vozidlům. Plánem skupiny Stellantis je zvýšit produktivitu v průběhu příštích pěti let o 10 % ročně (oproti dosavadním běžným 2 až 3 %).
Firma také mění model prodeje. Po zrušení smluv s dealery v Evropě se očekává, že Stellantis do poloviny roku 2023 zavede nový maloobchodní model s větší kontrolou nad tím, jakým způsobem prodejci prodávají vozy. Potenciálně to povede k převzetí některých úkolů, ale také části zisku dealera.
Čtěte také: Mercedes-Benz bude vyrábět své vlastní baterie, pomůže i koncern Stellantis
Další cestou je přenesení vyšších nákladů na dodavatele. Carlos Tavares říká, že 85 % celkové hodnoty vozů pochází z externích komponent, takže by nemělo být překvapením, že jejich dodavatelé budou muset absorbovat vyšší náklady. Jedinou věcí, kterou Stellantis nechce, je zvýšení konečných cen, protože to by zákazníkům zabránilo v nakupování nových vozů.
Podle generálního ředitele skupiny není možné přenášet zvyšování výrobních nákladů na konečného spotřebitele, obzvlášť v takovém měřítku. Celková provozní marže skupiny Stellantis za rok 2021 dosáhla 11,8 %, což je na automobilový průmysl poměrně vysoká hodnota.
Generální ředitel skupiny Stellantis, Carlos Tavares, si znovu postěžoval na náklady, které se týkají přechodu na elektrifikaci. Podle zpráv serveru Automotive News Europe Carlos Tavares říká, že elektrifikace zvýší celkové výrobní náklady o 40 až 50 %, což přesahuje rámec toho, co je společnost schopna akceptovat.
Na tuto věc upozornil generální ředitel již v prosinci a v lednu a nadále kritizuje směřování k elektromobilům namísto k hybridním vozidlům. Plánem skupiny Stellantis je zvýšit produktivitu v průběhu příštích pěti let o 10 % ročně (oproti dosavadním běžným 2 až 3 %).
Firma také mění model prodeje. Po zrušení smluv s dealery v Evropě se očekává, že Stellantis do poloviny roku 2023 zavede nový maloobchodní model s větší kontrolou nad tím, jakým způsobem prodejci prodávají vozy. Potenciálně to povede k převzetí některých úkolů, ale také části zisku dealera.
Čtěte také: Mercedes-Benz bude vyrábět své vlastní baterie, pomůže i koncern Stellantis
Další cestou je přenesení vyšších nákladů na dodavatele. Carlos Tavares říká, že 85 % celkové hodnoty vozů pochází z externích komponent, takže by nemělo být překvapením, že jejich dodavatelé budou muset absorbovat vyšší náklady. Jedinou věcí, kterou Stellantis nechce, je zvýšení konečných cen, protože to by zákazníkům zabránilo v nakupování nových vozů.
Podle generálního ředitele skupiny není možné přenášet zvyšování výrobních nákladů na konečného spotřebitele, obzvlášť v takovém měřítku. Celková provozní marže skupiny Stellantis za rok 2021 dosáhla 11,8 %, což je na automobilový průmysl poměrně vysoká hodnota.