Jsou elektromobily příliš drahé? Šéf obrovského koncernu má naprosto jasno

  • Generální ředitel koncernu Stellantis nesouhlasí s výrobou čistých elektromobilů
  • Jejich výrobní náklady jsou prý o 50 % vyšší v porovnání s konvenčními vozidly
  • Takové zvýšení ceny nelze přenášet na konečného zákazníka
Ředitel koncernu Stellantis, Carlos Tavares

Ředitel koncernu Stellantis, Carlos Tavares

Generální ředitel skupiny Stellantis, Carlos Tavares, si znovu postěžoval na náklady, které se týkají přechodu na elektrifikaci. Podle zpráv serveru Automotive News Europe Carlos Tavares říká, že elektrifikace zvýší celkové výrobní náklady o 40 až 50 %, což přesahuje rámec toho, co je společnost schopna akceptovat.

Stellantis se snaží ušetřit všude, kde to je možné

Na tuto věc upozornil generální ředitel již v prosinci a v lednu a nadále kritizuje směřování k elektromobilům namísto k hybridním vozidlům. Plánem skupiny Stellantis je zvýšit produktivitu v průběhu příštích pěti let o 10 % ročně (oproti dosavadním běžným 2 až 3 %).

Firma také mění model prodeje. Po zrušení smluv s dealery v Evropě se očekává, že Stellantis do poloviny roku 2023 zavede nový maloobchodní model s větší kontrolou nad tím, jakým způsobem prodejci prodávají vozy. Potenciálně to povede k převzetí některých úkolů, ale také části zisku dealera.

Koncern Stellantis připravuje vlastní nabíjecí síť

Koncern Stellantis připravuje vlastní nabíjecí síť


Čtěte také: Mercedes-Benz bude vyrábět své vlastní baterie, pomůže i koncern Stellantis


Zvýšení konečné ceny je neakceptovatelné

Další cestou je přenesení vyšších nákladů na dodavatele. Carlos Tavares říká, že 85 % celkové hodnoty vozů pochází z externích komponent, takže by nemělo být překvapením, že jejich dodavatelé budou muset absorbovat vyšší náklady. Jedinou věcí, kterou Stellantis nechce, je zvýšení konečných cen, protože to by zákazníkům zabránilo v nakupování nových vozů.

Podle generálního ředitele skupiny není možné přenášet zvyšování výrobních nákladů na konečného spotřebitele, obzvlášť v takovém měřítku. Celková provozní marže skupiny Stellantis za rok 2021 dosáhla 11,8 %, což je na automobilový průmysl poměrně vysoká hodnota.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Jsou elektromobily příliš drahé? Šéf obrovského koncernu má naprosto jasno

  • Generální ředitel koncernu Stellantis nesouhlasí s výrobou čistých elektromobilů
  • Jejich výrobní náklady jsou prý o 50 % vyšší v porovnání s konvenčními vozidly
  • Takové zvýšení ceny nelze přenášet na konečného zákazníka
Ředitel koncernu Stellantis, Carlos Tavares

Ředitel koncernu Stellantis, Carlos Tavares

Generální ředitel skupiny Stellantis, Carlos Tavares, si znovu postěžoval na náklady, které se týkají přechodu na elektrifikaci. Podle zpráv serveru Automotive News Europe Carlos Tavares říká, že elektrifikace zvýší celkové výrobní náklady o 40 až 50 %, což přesahuje rámec toho, co je společnost schopna akceptovat.

Stellantis se snaží ušetřit všude, kde to je možné

Na tuto věc upozornil generální ředitel již v prosinci a v lednu a nadále kritizuje směřování k elektromobilům namísto k hybridním vozidlům. Plánem skupiny Stellantis je zvýšit produktivitu v průběhu příštích pěti let o 10 % ročně (oproti dosavadním běžným 2 až 3 %).

Firma také mění model prodeje. Po zrušení smluv s dealery v Evropě se očekává, že Stellantis do poloviny roku 2023 zavede nový maloobchodní model s větší kontrolou nad tím, jakým způsobem prodejci prodávají vozy. Potenciálně to povede k převzetí některých úkolů, ale také části zisku dealera.

Koncern Stellantis připravuje vlastní nabíjecí síť

Koncern Stellantis připravuje vlastní nabíjecí síť


Čtěte také: Mercedes-Benz bude vyrábět své vlastní baterie, pomůže i koncern Stellantis


Zvýšení konečné ceny je neakceptovatelné

Další cestou je přenesení vyšších nákladů na dodavatele. Carlos Tavares říká, že 85 % celkové hodnoty vozů pochází z externích komponent, takže by nemělo být překvapením, že jejich dodavatelé budou muset absorbovat vyšší náklady. Jedinou věcí, kterou Stellantis nechce, je zvýšení konečných cen, protože to by zákazníkům zabránilo v nakupování nových vozů.

Podle generálního ředitele skupiny není možné přenášet zvyšování výrobních nákladů na konečného spotřebitele, obzvlášť v takovém měřítku. Celková provozní marže skupiny Stellantis za rok 2021 dosáhla 11,8 %, což je na automobilový průmysl poměrně vysoká hodnota.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."