Jste se svým elektromobilem spokojení? Velká většina zastánců této technologie uznává názor, že vzhledem k menšímu počtu pohyblivých částí je riziko jakékoliv závady podstatně menší, to však nová studie vyvrací. Podle agentury Which? jsou elektromobily v porovnání s vozy se zážehovým motorem naopak mnohem méně spolehlivé, vznětový motor se bateriovým vozům vyrovná. Tipnete si, jaký motor je naopak nejméně poruchový?
Nový průzkum zpochybňuje názor, že elektromobily jsou obecně mnohem spolehlivější než vozy se spalovacím motorem. Na toto téma vzniklo také nespočet studií, musíme však pochopit, že každý tento výsledek má spoustu proměnných. Tím však nechceme průzkum společnosti Which?, ani žádný jiný, nijak zpochybňovat, spíše nabádáme k opatrnosti, co se těchto studií týče.
No a jak to celé dopadlo? Průzkum ukázal, že 31 % majitelů elektromobilů zaznamenalo problém se svým vozem během prvních čtyř let. Oproti tomu benzínové vozy zaznamenaly číslo podstatně nižší, konkrétně 19 %. Dieselové motory se vyšplhaly na 29 %. Zde je však první zádrhel, velká většina bateriových vozů měla problém se softwarem, nikoliv s mechanickou částí, což se u spalovacích motorů říct nedá.
Čtěte také: Tvůrci „nesmrtelné“ baterie našli způsob, jak nabít elektromobil do pěti minut
Takovéto opravy jsou zpravidla mnohem jednodušší a v současné době se často řeší pomocí tzv. OTA updatů, což znamená, že vůz si aktualizaci stáhne sám a vy tak ani nemusíte navštívit servis. Pokud se však u elektromobilů skutečně projeví mechanická závada, především v oblasti baterie, bývá její náprava podstatně nákladnější.
„Toto zjištění je nutné brát s rezervou. Není pochyb o tom, že elektromobily mají méně pohyblivých částí, což je činí dlouhodobě spolehlivějšími než benzínové nebo naftové motory. Software u elektrických vozů je zpravidla mnohem komplikovanější, ale většinu problémů s ním lze snadno vyřešit pomocí bezdrátových aktualizací nebo stejným způsobem, jako u stolního počítače – odpojením baterie a restartem systému,” komentoval výsledek průzkumu technický ředitel společnosti RAC, James Gibson.
Čtěte také: Studie odkrývá konečnou pravdu o nákladech elektromobilů. Tipnete si výsledek?
Ke studii se vyjádřil také motoristický novinář Quentin Willson: „Tato zpráva agentury Which? mě velmi překvapila a opravdu zklamala. Moje zkušenost s vlastnictvím sedmi elektromobilů v průběhu deseti let je naprosto bezchybná. Nevěřím, že se čísla shodují se zkušenostmi komunity vlastníků elektromobilů.”
Ač agentura přiznala, že většina těchto problémů se týkala softwaru, který je vyřešen v řádech minut, dostalo se nám ještě jednoho čísla. Vadné elektromobily údajně strávili mimo provoz v průměru pět dní, zatímco spalovací motory se držely na hranici tří až čtyř dnů. Doplníme, že zdaleka nejméně poruchové jsou takzvané full-hybridy, které se skládají z běžného spalovacího motoru a malinké baterie.
Jaké jsou vaše dosavadní zkušenosti s provozem elektromobilu? Myslíte si, že čísla průzkumu odpovídají realitě? Podělte se s námi o názor do komentářů.
Jste se svým elektromobilem spokojení? Velká většina zastánců této technologie uznává názor, že vzhledem k menšímu počtu pohyblivých částí je riziko jakékoliv závady podstatně menší, to však nová studie vyvrací. Podle agentury Which? jsou elektromobily v porovnání s vozy se zážehovým motorem naopak mnohem méně spolehlivé, vznětový motor se bateriovým vozům vyrovná. Tipnete si, jaký motor je naopak nejméně poruchový?
Nový průzkum zpochybňuje názor, že elektromobily jsou obecně mnohem spolehlivější než vozy se spalovacím motorem. Na toto téma vzniklo také nespočet studií, musíme však pochopit, že každý tento výsledek má spoustu proměnných. Tím však nechceme průzkum společnosti Which?, ani žádný jiný, nijak zpochybňovat, spíše nabádáme k opatrnosti, co se těchto studií týče.
No a jak to celé dopadlo? Průzkum ukázal, že 31 % majitelů elektromobilů zaznamenalo problém se svým vozem během prvních čtyř let. Oproti tomu benzínové vozy zaznamenaly číslo podstatně nižší, konkrétně 19 %. Dieselové motory se vyšplhaly na 29 %. Zde je však první zádrhel, velká většina bateriových vozů měla problém se softwarem, nikoliv s mechanickou částí, což se u spalovacích motorů říct nedá.
Čtěte také: Tvůrci „nesmrtelné“ baterie našli způsob, jak nabít elektromobil do pěti minut
Takovéto opravy jsou zpravidla mnohem jednodušší a v současné době se často řeší pomocí tzv. OTA updatů, což znamená, že vůz si aktualizaci stáhne sám a vy tak ani nemusíte navštívit servis. Pokud se však u elektromobilů skutečně projeví mechanická závada, především v oblasti baterie, bývá její náprava podstatně nákladnější.
„Toto zjištění je nutné brát s rezervou. Není pochyb o tom, že elektromobily mají méně pohyblivých částí, což je činí dlouhodobě spolehlivějšími než benzínové nebo naftové motory. Software u elektrických vozů je zpravidla mnohem komplikovanější, ale většinu problémů s ním lze snadno vyřešit pomocí bezdrátových aktualizací nebo stejným způsobem, jako u stolního počítače – odpojením baterie a restartem systému,” komentoval výsledek průzkumu technický ředitel společnosti RAC, James Gibson.
Čtěte také: Studie odkrývá konečnou pravdu o nákladech elektromobilů. Tipnete si výsledek?
Ke studii se vyjádřil také motoristický novinář Quentin Willson: „Tato zpráva agentury Which? mě velmi překvapila a opravdu zklamala. Moje zkušenost s vlastnictvím sedmi elektromobilů v průběhu deseti let je naprosto bezchybná. Nevěřím, že se čísla shodují se zkušenostmi komunity vlastníků elektromobilů.”
Ač agentura přiznala, že většina těchto problémů se týkala softwaru, který je vyřešen v řádech minut, dostalo se nám ještě jednoho čísla. Vadné elektromobily údajně strávili mimo provoz v průměru pět dní, zatímco spalovací motory se držely na hranici tří až čtyř dnů. Doplníme, že zdaleka nejméně poruchové jsou takzvané full-hybridy, které se skládají z běžného spalovacího motoru a malinké baterie.
Jaké jsou vaše dosavadní zkušenosti s provozem elektromobilu? Myslíte si, že čísla průzkumu odpovídají realitě? Podělte se s námi o názor do komentářů.