Průmysl vyzývá politiky, aby mu pomohli a odsunuli další požadavek na emise v roce 2025. Pokud se nic neudělá, přechod k bezemisní dopravě bude nákladný nejen pro výrobce automobilů, ale i pro samotnou ekonomiku a ohrozí také přechod EU na nulové emise.
Podle údajů Evropského sdružení výrobců automobilů registrace nových aut v srpnu v celé EU prudce klesly o 18,3 %, protože všechny čtyři největší trhy vykázaly propad prodeje s dvoucifernými ztrátami. Podíl elektrických vozidel na trhu klesl ještě dramatičtěji, o 43,9 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Nyní sdružení evropských automobilek požaduje určité úlevy.
Obavy rostou s tím, jak evropské prodeje elektromobilů pokulhávají. Evropští výrobci automobilů se obávají, že pomalý prodej elektromobilů ohrozí termín pro rok 2025 pro splnění cílů snížení emisí CO2 u osobních a dodávkových automobilů. Evropské automobilky proto vyzývají politiky, aby přijali naléhavá opatření na pomoc, a tvrdí, že požadavek na dosažení celkových emisí CO2 95 gramů na kilometr, který má být splněný do příštího roku, bude nákladný nejen pro výrobce automobilů, ale také pro ekonomiku.
Čtěte také: Emise to snížit nepomohlo. Nizozemsko zpátky zvyšuje max. povolenou rychlost na dálnici
„Evropský automobilový průmysl podporuje Pařížskou dohodu a cíle EU v oblasti dekarbonizace dopravy do roku 2050 a investoval miliardy do elektrifikace, aby uvedl vozidla na trh,“ uvedlo prohlášení Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA), které zastupuje 15 hlavních evropských výrobců automobilů, dodávek, nákladních automobilů a autobusů.
Zástupci evropských automobilek tvrdí, že si nemohou dovolit čekat na revizi předpisů o CO2 v letech 2026 a 2027, potřebujeme naléhavá a smysluplná opatření již nyní. „Chybí nám zásadní podmínky k tomu, abychom dosáhli potřebného oživení výroby a přijetí vozidel s nulovými emisemi: infrastruktura nabíjení a doplňování vodíku, stejně jako konkurenční výrobní prostředí, cenově dostupná zelená energie, nákupní a daňové pobídky a bezpečné dodávky surovin,“ varují automobilky s tím, že vázne také přijetí ze strany spotřebitelů a důvěra v infrastrukturu. Pokud by se situace nevyřešila, byli by výrobci automobilů nuceni buď zastavit výrobu zhruba dvou milionů vozů, nebo by jim hrozily vysoké pokuty.
Průmysl vyzývá politiky, aby mu pomohli a odsunuli další požadavek na emise v roce 2025. Pokud se nic neudělá, přechod k bezemisní dopravě bude nákladný nejen pro výrobce automobilů, ale i pro samotnou ekonomiku a ohrozí také přechod EU na nulové emise.
Podle údajů Evropského sdružení výrobců automobilů registrace nových aut v srpnu v celé EU prudce klesly o 18,3 %, protože všechny čtyři největší trhy vykázaly propad prodeje s dvoucifernými ztrátami. Podíl elektrických vozidel na trhu klesl ještě dramatičtěji, o 43,9 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Nyní sdružení evropských automobilek požaduje určité úlevy.
Obavy rostou s tím, jak evropské prodeje elektromobilů pokulhávají. Evropští výrobci automobilů se obávají, že pomalý prodej elektromobilů ohrozí termín pro rok 2025 pro splnění cílů snížení emisí CO2 u osobních a dodávkových automobilů. Evropské automobilky proto vyzývají politiky, aby přijali naléhavá opatření na pomoc, a tvrdí, že požadavek na dosažení celkových emisí CO2 95 gramů na kilometr, který má být splněný do příštího roku, bude nákladný nejen pro výrobce automobilů, ale také pro ekonomiku.
Čtěte také: Emise to snížit nepomohlo. Nizozemsko zpátky zvyšuje max. povolenou rychlost na dálnici
„Evropský automobilový průmysl podporuje Pařížskou dohodu a cíle EU v oblasti dekarbonizace dopravy do roku 2050 a investoval miliardy do elektrifikace, aby uvedl vozidla na trh,“ uvedlo prohlášení Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA), které zastupuje 15 hlavních evropských výrobců automobilů, dodávek, nákladních automobilů a autobusů.
Zástupci evropských automobilek tvrdí, že si nemohou dovolit čekat na revizi předpisů o CO2 v letech 2026 a 2027, potřebujeme naléhavá a smysluplná opatření již nyní. „Chybí nám zásadní podmínky k tomu, abychom dosáhli potřebného oživení výroby a přijetí vozidel s nulovými emisemi: infrastruktura nabíjení a doplňování vodíku, stejně jako konkurenční výrobní prostředí, cenově dostupná zelená energie, nákupní a daňové pobídky a bezpečné dodávky surovin,“ varují automobilky s tím, že vázne také přijetí ze strany spotřebitelů a důvěra v infrastrukturu. Pokud by se situace nevyřešila, byli by výrobci automobilů nuceni buď zastavit výrobu zhruba dvou milionů vozů, nebo by jim hrozily vysoké pokuty.