Je to tady. Automobilky chtějí od EU mírnější emisní pravidla, jinak bude zle

  • Aut se v Evropě prodává stále méně
  • Poměr prodaných elektromobilů se také snížil
  • Automobilky proto chtějí revizi cíle na snížení emisí
Audi A6 e-tron 2024

Vůz Audi A6 e-tron by se mohl stát miláčkem Evropanů | foto: Audi

Průmysl vyzývá politiky, aby mu pomohli a odsunuli další požadavek na emise v roce 2025. Pokud se nic neudělá, přechod k bezemisní dopravě bude nákladný nejen pro výrobce automobilů, ale i pro samotnou ekonomiku a ohrozí také přechod EU na nulové emise.

Prodeje aut a elektromobilů klesají

Podle údajů Evropského sdružení výrobců automobilů registrace nových aut v srpnu v celé EU prudce klesly o 18,3 %, protože všechny čtyři největší trhy vykázaly propad prodeje s dvoucifernými ztrátami. Podíl elektrických vozidel na trhu klesl ještě dramatičtěji, o 43,9 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Nyní sdružení evropských automobilek požaduje určité úlevy.

Splnění cílů a snížení emisí ohroženo

Obavy rostou s tím, jak evropské prodeje elektromobilů pokulhávají. Evropští výrobci automobilů se obávají, že pomalý prodej elektromobilů ohrozí termín pro rok 2025 pro splnění cílů snížení emisí CO2 u osobních a dodávkových automobilů. Evropské automobilky proto vyzývají politiky, aby přijali naléhavá opatření na pomoc, a tvrdí, že požadavek na dosažení celkových emisí CO2 95 gramů na kilometr, který má být splněný do příštího roku, bude nákladný nejen pro výrobce automobilů, ale také pro ekonomiku.

Auto se spalovacím motorem

Auto se spalovacím motorem


Čtěte také: Emise to snížit nepomohlo. Nizozemsko zpátky zvyšuje max. povolenou rychlost na dálnici


Investice do elektrifikace

„Evropský automobilový průmysl podporuje Pařížskou dohodu a cíle EU v oblasti dekarbonizace dopravy do roku 2050 a investoval miliardy do elektrifikace, aby uvedl vozidla na trh,“ uvedlo prohlášení Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA), které zastupuje 15 hlavních evropských výrobců automobilů, dodávek, nákladních automobilů a autobusů.

Chybí infrastruktura

Zástupci evropských automobilek tvrdí, že si nemohou dovolit čekat na revizi předpisů o CO2 v letech 2026 a 2027, potřebujeme naléhavá a smysluplná opatření již nyní. „Chybí nám zásadní podmínky k tomu, abychom dosáhli potřebného oživení výroby a přijetí vozidel s nulovými emisemi: infrastruktura nabíjení a doplňování vodíku, stejně jako konkurenční výrobní prostředí, cenově dostupná zelená energie, nákupní a daňové pobídky a bezpečné dodávky surovin,“ varují automobilky s tím, že vázne také přijetí ze strany spotřebitelů a důvěra v infrastrukturu. Pokud by se situace nevyřešila, byli by výrobci automobilů nuceni buď zastavit výrobu zhruba dvou milionů vozů, nebo by jim hrozily vysoké pokuty.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Je to tady. Automobilky chtějí od EU mírnější emisní pravidla, jinak bude zle

  • Aut se v Evropě prodává stále méně
  • Poměr prodaných elektromobilů se také snížil
  • Automobilky proto chtějí revizi cíle na snížení emisí
Audi A6 e-tron 2024

Vůz Audi A6 e-tron by se mohl stát miláčkem Evropanů | foto: Audi

Průmysl vyzývá politiky, aby mu pomohli a odsunuli další požadavek na emise v roce 2025. Pokud se nic neudělá, přechod k bezemisní dopravě bude nákladný nejen pro výrobce automobilů, ale i pro samotnou ekonomiku a ohrozí také přechod EU na nulové emise.

Prodeje aut a elektromobilů klesají

Podle údajů Evropského sdružení výrobců automobilů registrace nových aut v srpnu v celé EU prudce klesly o 18,3 %, protože všechny čtyři největší trhy vykázaly propad prodeje s dvoucifernými ztrátami. Podíl elektrických vozidel na trhu klesl ještě dramatičtěji, o 43,9 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Nyní sdružení evropských automobilek požaduje určité úlevy.

Splnění cílů a snížení emisí ohroženo

Obavy rostou s tím, jak evropské prodeje elektromobilů pokulhávají. Evropští výrobci automobilů se obávají, že pomalý prodej elektromobilů ohrozí termín pro rok 2025 pro splnění cílů snížení emisí CO2 u osobních a dodávkových automobilů. Evropské automobilky proto vyzývají politiky, aby přijali naléhavá opatření na pomoc, a tvrdí, že požadavek na dosažení celkových emisí CO2 95 gramů na kilometr, který má být splněný do příštího roku, bude nákladný nejen pro výrobce automobilů, ale také pro ekonomiku.

Auto se spalovacím motorem

Auto se spalovacím motorem


Čtěte také: Emise to snížit nepomohlo. Nizozemsko zpátky zvyšuje max. povolenou rychlost na dálnici


Investice do elektrifikace

„Evropský automobilový průmysl podporuje Pařížskou dohodu a cíle EU v oblasti dekarbonizace dopravy do roku 2050 a investoval miliardy do elektrifikace, aby uvedl vozidla na trh,“ uvedlo prohlášení Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA), které zastupuje 15 hlavních evropských výrobců automobilů, dodávek, nákladních automobilů a autobusů.

Chybí infrastruktura

Zástupci evropských automobilek tvrdí, že si nemohou dovolit čekat na revizi předpisů o CO2 v letech 2026 a 2027, potřebujeme naléhavá a smysluplná opatření již nyní. „Chybí nám zásadní podmínky k tomu, abychom dosáhli potřebného oživení výroby a přijetí vozidel s nulovými emisemi: infrastruktura nabíjení a doplňování vodíku, stejně jako konkurenční výrobní prostředí, cenově dostupná zelená energie, nákupní a daňové pobídky a bezpečné dodávky surovin,“ varují automobilky s tím, že vázne také přijetí ze strany spotřebitelů a důvěra v infrastrukturu. Pokud by se situace nevyřešila, byli by výrobci automobilů nuceni buď zastavit výrobu zhruba dvou milionů vozů, nebo by jim hrozily vysoké pokuty.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."