Každý rok se objeví konceptů nejrůznějších elektromobilů jako hub po dešti. Jen menšina z nich se dostane do fáze výroby. Z těch, kterým se to nepodaří, se občas objeví také, u kterých to vyloženě zamrzí. Podobný osud pravděpodobně čeká i nejnovější koncept Quintessenza, který designové studio Italdesign ukázalo na autosalonu u Pekingu.
Při pohledu na Quintessenzu vás logicky jako první napadne, kam ji zařadit. Na délku měří 5561 milimetrů, na šířku 2200 mm a na výšku 1580 mm, ale přesto je to dvoudvéřové kupé. Není to však jen kupé. Zadní část splývavé zádi totiž jde jednoduše sundat a užít si tak volného prostoru nad hlavou. Je to tedy kabriolet? Ne tak docela. Mnohem víc připomíná velký čtyřmístný pickup.
Když řekneme pickupem, tak si v tomto případě nepředstavujte monstra typu Ford F-150 Lightning nebo ostře řezané rysy Tesly Cybertruck. Quintessenza spíše připomíná moderní variaci na Subaru Brat. K čemuž přispívá i upravitelná světlá výška 200 – 280 mmm, díky které by jeho majitelé nebyli omezeni pouze na kvalitní silnice. Jeho kabátek s elegantními liniemi je střižený ve stylu pořádného GT a odkazuje spíše na sportovní vozy, jako je Porsche Dakar nebo 911 SC/RS.
V režimu se sundanou střechou si Quintessenza přichystala jednu skutečnou vychytávku – panoramatický režim „pozorování hvězd“. Dvojice zadních sedadel je navržena tak, aby se dala jednoduše otočit o 180 stupňů proti směru jízdy. Cestující si z nich pak mohou užít pocitu spojení s přírodou a vnějším světem. V případě nepříznivého počasí pak lze na otevřenou záď připojit velký stan.
Čtěte také: Auto budoucnosti? Volkswagen navrhl dechberoucí koncept ID.Code
Koncept Quintessenza není pouze na pohled líbivý. Jeho designové prvky nejsou pouze na efekt. „Dvě aerodynamické ploutve, které integrují systémy ADAS, jsou umístěny na horní části střechy na úrovni C-sloupků. Tyto ploutve mapují okolní prostředí, když je satelitní signál slabý a nabízejí multifunkční světla, která indikují režim jízdy a brzdění, když je střecha odstraněna,“ uvádí Italdesign v tiskové zprávě.
Přestože Italdesign nepočítá s tím, že by se Quintessenza někdy dostala do sériové výroby, má i tak dobře promyšlené, co by bylo, kdyby. Elektromobil by dostal 800V elektrickou architekturu. O pohon by se postaral hlavní elektromotor na přední nápravě doplněný o dvojici elektromotorů přímo v zadních kolech s kombinovaným výkonem 580 kW (777 koní). Díky tomu by Quintessenza zrychlila z 0 na 100 km/h už za necelé 3 sekundy. Baterie o kapacitě 150 kWh by jí pak poskytla dojezd 750 kilometrů.
Každý rok se objeví konceptů nejrůznějších elektromobilů jako hub po dešti. Jen menšina z nich se dostane do fáze výroby. Z těch, kterým se to nepodaří, se občas objeví také, u kterých to vyloženě zamrzí. Podobný osud pravděpodobně čeká i nejnovější koncept Quintessenza, který designové studio Italdesign ukázalo na autosalonu u Pekingu.
Při pohledu na Quintessenzu vás logicky jako první napadne, kam ji zařadit. Na délku měří 5561 milimetrů, na šířku 2200 mm a na výšku 1580 mm, ale přesto je to dvoudvéřové kupé. Není to však jen kupé. Zadní část splývavé zádi totiž jde jednoduše sundat a užít si tak volného prostoru nad hlavou. Je to tedy kabriolet? Ne tak docela. Mnohem víc připomíná velký čtyřmístný pickup.
Když řekneme pickupem, tak si v tomto případě nepředstavujte monstra typu Ford F-150 Lightning nebo ostře řezané rysy Tesly Cybertruck. Quintessenza spíše připomíná moderní variaci na Subaru Brat. K čemuž přispívá i upravitelná světlá výška 200 – 280 mmm, díky které by jeho majitelé nebyli omezeni pouze na kvalitní silnice. Jeho kabátek s elegantními liniemi je střižený ve stylu pořádného GT a odkazuje spíše na sportovní vozy, jako je Porsche Dakar nebo 911 SC/RS.
V režimu se sundanou střechou si Quintessenza přichystala jednu skutečnou vychytávku – panoramatický režim „pozorování hvězd“. Dvojice zadních sedadel je navržena tak, aby se dala jednoduše otočit o 180 stupňů proti směru jízdy. Cestující si z nich pak mohou užít pocitu spojení s přírodou a vnějším světem. V případě nepříznivého počasí pak lze na otevřenou záď připojit velký stan.
Čtěte také: Auto budoucnosti? Volkswagen navrhl dechberoucí koncept ID.Code
Koncept Quintessenza není pouze na pohled líbivý. Jeho designové prvky nejsou pouze na efekt. „Dvě aerodynamické ploutve, které integrují systémy ADAS, jsou umístěny na horní části střechy na úrovni C-sloupků. Tyto ploutve mapují okolní prostředí, když je satelitní signál slabý a nabízejí multifunkční světla, která indikují režim jízdy a brzdění, když je střecha odstraněna,“ uvádí Italdesign v tiskové zprávě.
Přestože Italdesign nepočítá s tím, že by se Quintessenza někdy dostala do sériové výroby, má i tak dobře promyšlené, co by bylo, kdyby. Elektromobil by dostal 800V elektrickou architekturu. O pohon by se postaral hlavní elektromotor na přední nápravě doplněný o dvojici elektromotorů přímo v zadních kolech s kombinovaným výkonem 580 kW (777 koní). Díky tomu by Quintessenza zrychlila z 0 na 100 km/h už za necelé 3 sekundy. Baterie o kapacitě 150 kWh by jí pak poskytla dojezd 750 kilometrů.