Německá odpověď na čínská elektroauta. Volkswagen ukázal nové koncepty

Pavel Škopek
Volkswagen představit tři nové koncepty pro Čínu: ID. ERA, ID. AURA a ID. EVO | foto: Volkswagen
Volkswagen představit tři nové koncepty pro Čínu: ID. ERA, ID. AURA a ID. EVO | foto: Volkswagen

Volkswagen představil tři nové elektromobily pro Čínu. Chce získat zpět ztracené pozice na největším trhu světa. Vývoj cílí na místní vkus.

Tři nové koncepty cílí na místní trh

Čínský trh s elektromobily je dnes extrémně konkurenční. Místní značky dominují, přinášejí technologicky vyspělé modely a přesně se trefují do vkusu domácích zákazníků. Volkswagen, kdysi průkopník mezi západními automobilkami v Číně, však odmítá ustoupit. Na autosalonu Šanghaji proto představil tři nové koncepty elektromobilů určené výhradně pro čínské zákazníky: ID. AURA, ID. ERA a ID. EVO. Jejich cílem je znovu získat pozice, které značka na největším automobilovém trhu světa postupně ztrácí.

„Tyto tři koncepty jsou viditelným výsledkem naší strategie ‚V Číně, pro Čínu‘. Učinili jsme tak všechny nezbytné přípravy, abychom si v Číně udrželi vedoucí postavení mezi zahraničními výrobci automobilů,“ uvedl Thomas Schäfer, generální ředitel automobilky Volkswagen.

Koncepty byly vyvinuty ve spolupráci s čínskými partnery. ID. AURA vznikl s FAW-Volkswagen, ID. ERA se SAIC Volkswagen a ID. EVO s Volkswagen Anhui. Všechny tři modely reflektují lokální požadavky na výbavu i design a budou ve své sériové podobě využívat umělou inteligenci pro vysoce automatizované řízení na úrovni 2 plus. Ta nabídne možnost jízdy bez držení volantu v určitých situacích, například při jízdě po dálnici, předjíždění, odbočování nebo zařazování do provozu.

Třicet modelů pro čínské zákazníky do roku 2030

Jednotlivě nově představené koncepty se od sebe liší svým designovým jazykem i zaměřením, ale stále jsou jasně rozpoznatelné jako originální modely Volkswagenu. ID. AURA je kompaktní sedan na nové platformě CMP s důrazem na digitální uživatelské rozhraní. ID. ERA přináší elektrické SUV s prodlužovačem dojezdu, díky němuž ujede přes 1000 kilometrů. Sportovně laděný ID. EVO využívá 800V architekturu a je určen především mladší generaci. Všechny tři koncepty přibližují design i technologii tomu, na co jsou čínští zákazníci zvyklí u domácích značek.

Tři nové koncepty jsou však jen začátek rozsáhlé modelové ofenzívy Volkswagenu. Do roku 2030 plánuje německý výrobce uvést v rámci strategie „V Číně, pro Čínu“ na místním na čínském trhu více než 30 nových modelů, včetně 20 vozidel s pohonem na nové zdroje energie (NEV).

„S naším novým vývojovým centrem v Hefei jsme nabrali ‚čínskou rychlost‘. Naším cílem je vyvinout naše modely do 34 měsíců. Správné modely uvedeme na trh správnou rychlostí a se správnými partnery,“ konstatoval Thomas Ulbrich, generální ředitel Volkswagen China Technology Center (VCTC). Z pohledu evropského zákazníka je jen škoda, že takhle pružný dokáže být Volkswagen pouze v Číně.


Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články