Huawei všem vytřel zrak. Auta bude nabíjet až 5x větším výkonem než Tesla

Matouš Vrchota
Nabíjení elektromobilu | foto: Unsplash
Nabíjení elektromobilu | foto: Unsplash

Huawei představil extrémně výkonnou nabíječku. Cílí na kamiony. Nabije je za 15 minut. Má výkon 1,5 MW, čímž překonává nedávný pokrok od BYD či Zeekr.

Příprava pro těžkou techniku

Automobilový veletrh v Šanghaji představil mnoho zajímavých novinek. Jedna z nich dokonce šokuje svými parametry. Neuvěřitelně výkonná nabíječka má původ u domácího giganta Huawei. Nezaměřuje se tentokrát na běžná osobní vozidla, svým výkonem chce pomoci hlavně komerčnímu segmentu. Dobít osobní vůz během patnácti minut zůstává zatím výsadou pár desítek modelů. Ovšem nabít za stejnou dobu nákladní vozidlo je mnohem větší výzvou. K tomu slouží unikátní dvojitý systém, který je schopný dodávat do vozidla až 20 kWh za minutu.

Ač je zřejmé, že systém je navržený primárně pro kamiony a těžkou techniku, vedení společnosti rozhodně nechce vyčlenit ani běžné zákazníky. Reálná schopnost stojanu prý dosahuje výkonu 1,44 MW. Díky tomu si vysloužil označení Super Charge. Hodnota proudu může dosáhnout až 2 400 A. Jen pro srovnání, Tesla aktuálně umožňuje maximálně 325 kW a ještě k tomu jen u 800V Cybertrucku, u ostatních modelů max. 250 kW.

Proto je potřeba systém taky efektivně chladit. Právě kvůli tomu přidal výrobce do stojanu i vodní chlazení. Tepelné úniky a snižování efektivity bylo potřeba minimalizovat. Díky přidanému systému může stojan pracovat v podmínkách od minus 30 do plus 60 stupňů Celsia.

Nabíječka Huawei Super Charge s výkonem 1,5 MW | foto: Huawei
Nabíječka Huawei Super Charge s výkonem 1,5 MW | foto: Huawei

Huawei rozdupal megawattovou revoluci od BYD

Společnost vyvinula nabíječku od samotných základů. Ve výpočetním srdci bije karbid křemičitý čip (SiC). Kromě jiného se stará o to, aby vysokým výkonem neovlivňoval standardní běh elektrické sítě. Jeho schopnosti ale budou převyšovat současné standardy. Pro lepší přístupnost kabelu může být stanice vybavena robotickou rukou, která navede konektor k portu vozidla.

První stojany se budou přirozeně montovat na území Číny. V první fázi půjde o projekt s partnery SF Express a JD.comm které se připravují přivést na trh své první elektrické nákladní a logistické stroje. Zatím se hovoří o 5 000 kusech. Všechny mají být schopné využít potenciál megawattové infrastruktury.

Ještě nedávno se zdálo, že novým standardem se stane vysoce výkonná nabíječka od BYD. Ta navyšuje výkon na 1 000 kW s proudem až 1 000 A. Nebo nová technologie od Zeekr, která zvládne až 1 200 kW. Díky tomu má zajistit rychlé nabíjení dvěma vozidlům současně. Tesla chce navyšovat výkon Superchargerům ze současných až 325 na 500 kW. Větší výkon chce nabízet Nio se 640 kW nebo Xpeng s 800kW stojanem.


Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články