U japonského pobřeží bylo na dně moře objeveno obrovské ložisko důležitých prvků pro výrobu baterií do elektromobilů, konkrétně niklu a kobaltu. První vrty v oblasti ostrova Minami-Torišima mají začít příští rok, přičemž průmyslová těžba by měla být zahájena v roce 2026, jak píše server Interesting Engineering.
Podle nadace The Nippon Foundation, která ve spolupráci s vědci z Tokijské univerzity nedávno zkoumala mořské dno u ostrova Minami-Torišima, obsahují nalezené ložiska přibližně 610 000 tun kobaltu a 740 000 tun niklu. Tento kobalt by mohl Japonsku vystačit na 75 let.
Obtížná dostupnost těchto surovin je jedním z hlavních důvodů, proč japonský automobilový průmysl váhá s investicemi do vývoje elektromobilů. Odborníci spočítali, že loni bylo v Japonsku registrováno pouze 2,2 % nových osobních elektromobilů. Pro srovnání, v Číně, která vede v oblasti elektromobilů, tvoří bateriové vozy již 25 % trhu.
Těžba niklu a kobaltu z mořského dna vyžaduje značné investice a může narazit na odpor ekologů. Přesto se očekává, že poptávka po těchto kovech v příštích desetiletích výrazně vzroste.
Čtěte také: Revoluce pro elektrická auta. Tyto baterie zlevní a začnou se dít věci!
Bílý dům odhaduje, že s přechodem od ropy jako paliva pro spalovací motory vzroste poptávka po těchto kovech o 400 až 600 %, a některé analýzy předpovídají ještě větší nárůst. V současnosti se nikl a kobalt těží také v Indonésii a Demokratické republice Kongo, přičemž Čína, která je hlavním hráčem v oblasti elektromobilů, zajišťuje téměř polovinu světové produkce kobaltu.
Japonský automobilový průmysl, včetně společnosti Toyota, se bude muset přizpůsobit rostoucímu významu elektromobilů. Toyota, která se stále zaměřuje na zdokonalování hybridních a vodíkových pohonů, plánuje v příštích letech uvést na trh šest nových elektrických modelů.
U japonského pobřeží bylo na dně moře objeveno obrovské ložisko důležitých prvků pro výrobu baterií do elektromobilů, konkrétně niklu a kobaltu. První vrty v oblasti ostrova Minami-Torišima mají začít příští rok, přičemž průmyslová těžba by měla být zahájena v roce 2026, jak píše server Interesting Engineering.
Podle nadace The Nippon Foundation, která ve spolupráci s vědci z Tokijské univerzity nedávno zkoumala mořské dno u ostrova Minami-Torišima, obsahují nalezené ložiska přibližně 610 000 tun kobaltu a 740 000 tun niklu. Tento kobalt by mohl Japonsku vystačit na 75 let.
Obtížná dostupnost těchto surovin je jedním z hlavních důvodů, proč japonský automobilový průmysl váhá s investicemi do vývoje elektromobilů. Odborníci spočítali, že loni bylo v Japonsku registrováno pouze 2,2 % nových osobních elektromobilů. Pro srovnání, v Číně, která vede v oblasti elektromobilů, tvoří bateriové vozy již 25 % trhu.
Těžba niklu a kobaltu z mořského dna vyžaduje značné investice a může narazit na odpor ekologů. Přesto se očekává, že poptávka po těchto kovech v příštích desetiletích výrazně vzroste.
Čtěte také: Revoluce pro elektrická auta. Tyto baterie zlevní a začnou se dít věci!
Bílý dům odhaduje, že s přechodem od ropy jako paliva pro spalovací motory vzroste poptávka po těchto kovech o 400 až 600 %, a některé analýzy předpovídají ještě větší nárůst. V současnosti se nikl a kobalt těží také v Indonésii a Demokratické republice Kongo, přičemž Čína, která je hlavním hráčem v oblasti elektromobilů, zajišťuje téměř polovinu světové produkce kobaltu.
Japonský automobilový průmysl, včetně společnosti Toyota, se bude muset přizpůsobit rostoucímu významu elektromobilů. Toyota, která se stále zaměřuje na zdokonalování hybridních a vodíkových pohonů, plánuje v příštích letech uvést na trh šest nových elektrických modelů.