Elektromobily, které přijdou v příštím roce, zde představujeme s velkou pravidelností. Pojďme se nyní podívat ještě o něco dál do budoucnosti.
Níže vám představíme jednotlivé modely automobilek, které se mají dostat na trh v USA, a v Evropě v příštích letech. Můžou to být jen plané sliby automobilek hovořících o lepších dojezdech, elegantních siluetách a autonomním řízení. Některé z nich se ale z pera designera dostanou na naše silnice a my vám představíme ty nejnadějnější projekty.
V roce 2021 začne BMW používat novou platformu vozidel, která umožní výrobu konvenčních aut a elektromobilů na jedné výrobní lince. Prvním z vozů, který by měl novou linku opustit bude zřejmě model i4, založený na konceptu iVision Dynamic. Bude to taková plně elektrická verze BMW řady 4 grand coupé. Díky bateriím uloženým v podlaze bude o něco vyšší a než standardní model 4. Při porovnání např. s Teslou modelem 3 bude kratší, ale širší. Dojezd bude atakovat hranici 480 kilometrů. Do prodeje se dostane následně i model s kratším dojezdem.
Toto velké SUV bychom mohli potkávat už v roce 2021, protože BMW ho intenzivně testuje. Model dostane nejspíš masivní ledvinky, tak typické pro vozy této značky, které budou navrženy jako “inteligentní panel” s množstvím senzorů. Vyráběn bude v Dingolfingu. Zajímavým prvkem konceptu jsou i dveře, které se budou otevírat proti sobě. Koncept hovoří o pokročilých funkcích vozidla ovládaných hlasem a gesty, takže se nelekejte, řidiči v iNextu nebudou mávat na vás, jen se budou snažit vypnout rádio. Jestli něco považuji v ovládání auta jako slepou uličku, tak je to právě ovládání gesty, ale je to můj osobní názor. Každopádně iNext bude něco jako obývák na kolech s dojezdem okolo 600 km.
Něco mi říká, že o tomto čínské start-upu ještě hodně uslyšíme. Byton by v roce 2021 mohl představit plně elektrický sedan připomínající svými rozměry model S od Tesly. Automobilka hovoří rovnou o dvou modelech K-byte, přičemž ten druhý by mohl být spíše v kategorii SUV. Výrobce slibuje speciální zatahovací senzory, které budou umožňovat pokročilé autonomní řízení, které se bude přizpůsobovat vozovce.
Tento mikrobus vyráběný v duchu kultovní modelové řady “T” by se měl objevit v roce 2022. Většina lidí zatím pochybuje,že bude VW schopen skloubit relativně vysoký výkon přes 300 koní a současně vysoký dojezd přes 450 kilometrů. Jak jsme již uváděli, bude se vyrábět ve dvou karosářských variantách. Jako první bude zřejmě užitková verze CARGO a následovat ho bude civilní verze s prostorným interiérem. Pokud se chcete podívat na poslední video, kde se I.D.Buzz představuje, koukněte sem: Život na kolech podle VW
Hyundai plánuje novou EV platformu v roce 2020. Ta je nezbytná pro zásadní rozšíření řady elektromobilů, ke které se automobilka zavázala a že to nebude závazek jednoduchý. Již v roce 2025 chtějí nabízet 44 elektrifikovaných modelů. Prvním vozem nové platformy by měl být luxusní sedan, který bude odvozen od konceptu Genesis Essentia – viz. foto. Supersport, který by měl pokořit stovku za 3 vteřiny. Křídlové dveře, monokokové šasi a baterie ve středovém tunelu, to vše pod hlavičkou značky Genesis, což je luxusní odnož Hyundai.
O Subaru se příliš často nezmiňujeme. Ono taky není moc o čem. Tento Japonský výrobce tradičních motorů boxer se do elektromobility příliš nehrne, ale i on na rok 2021 plánuje plně elektrický model. Pravděpodobně to bude elektrická verze již existujícího modelu, ale počkejme si. Nová platforma údajně bude umět pracovat se všemi verzemi pohonů, takže možná nás čeká jednou plně elektrický Forester. Pro lepší představu o tom, jak si Subaru představuje svoji elektrickou budoucnost se podívejte na foto.
Od tohoto koncernu se toho v oblasti elektromobility očekává opravdu hodně. Model Vizzion bude (jak jinak) obsahovat spoustu pokročilých technologií příští generace. Dojezd by měl být okolo 640 kilometrů a podle fotky to vypadá, že volant už nebudete potřebovat.
A čeká nás toho zřejmě ještě mnohem víc.
Zdroj: insideevs
Elektromobily, které přijdou v příštím roce, zde představujeme s velkou pravidelností. Pojďme se nyní podívat ještě o něco dál do budoucnosti.
Níže vám představíme jednotlivé modely automobilek, které se mají dostat na trh v USA, a v Evropě v příštích letech. Můžou to být jen plané sliby automobilek hovořících o lepších dojezdech, elegantních siluetách a autonomním řízení. Některé z nich se ale z pera designera dostanou na naše silnice a my vám představíme ty nejnadějnější projekty.
V roce 2021 začne BMW používat novou platformu vozidel, která umožní výrobu konvenčních aut a elektromobilů na jedné výrobní lince. Prvním z vozů, který by měl novou linku opustit bude zřejmě model i4, založený na konceptu iVision Dynamic. Bude to taková plně elektrická verze BMW řady 4 grand coupé. Díky bateriím uloženým v podlaze bude o něco vyšší a než standardní model 4. Při porovnání např. s Teslou modelem 3 bude kratší, ale širší. Dojezd bude atakovat hranici 480 kilometrů. Do prodeje se dostane následně i model s kratším dojezdem.
Toto velké SUV bychom mohli potkávat už v roce 2021, protože BMW ho intenzivně testuje. Model dostane nejspíš masivní ledvinky, tak typické pro vozy této značky, které budou navrženy jako “inteligentní panel” s množstvím senzorů. Vyráběn bude v Dingolfingu. Zajímavým prvkem konceptu jsou i dveře, které se budou otevírat proti sobě. Koncept hovoří o pokročilých funkcích vozidla ovládaných hlasem a gesty, takže se nelekejte, řidiči v iNextu nebudou mávat na vás, jen se budou snažit vypnout rádio. Jestli něco považuji v ovládání auta jako slepou uličku, tak je to právě ovládání gesty, ale je to můj osobní názor. Každopádně iNext bude něco jako obývák na kolech s dojezdem okolo 600 km.
Něco mi říká, že o tomto čínské start-upu ještě hodně uslyšíme. Byton by v roce 2021 mohl představit plně elektrický sedan připomínající svými rozměry model S od Tesly. Automobilka hovoří rovnou o dvou modelech K-byte, přičemž ten druhý by mohl být spíše v kategorii SUV. Výrobce slibuje speciální zatahovací senzory, které budou umožňovat pokročilé autonomní řízení, které se bude přizpůsobovat vozovce.
Tento mikrobus vyráběný v duchu kultovní modelové řady “T” by se měl objevit v roce 2022. Většina lidí zatím pochybuje,že bude VW schopen skloubit relativně vysoký výkon přes 300 koní a současně vysoký dojezd přes 450 kilometrů. Jak jsme již uváděli, bude se vyrábět ve dvou karosářských variantách. Jako první bude zřejmě užitková verze CARGO a následovat ho bude civilní verze s prostorným interiérem. Pokud se chcete podívat na poslední video, kde se I.D.Buzz představuje, koukněte sem: Život na kolech podle VW
Hyundai plánuje novou EV platformu v roce 2020. Ta je nezbytná pro zásadní rozšíření řady elektromobilů, ke které se automobilka zavázala a že to nebude závazek jednoduchý. Již v roce 2025 chtějí nabízet 44 elektrifikovaných modelů. Prvním vozem nové platformy by měl být luxusní sedan, který bude odvozen od konceptu Genesis Essentia – viz. foto. Supersport, který by měl pokořit stovku za 3 vteřiny. Křídlové dveře, monokokové šasi a baterie ve středovém tunelu, to vše pod hlavičkou značky Genesis, což je luxusní odnož Hyundai.
O Subaru se příliš často nezmiňujeme. Ono taky není moc o čem. Tento Japonský výrobce tradičních motorů boxer se do elektromobility příliš nehrne, ale i on na rok 2021 plánuje plně elektrický model. Pravděpodobně to bude elektrická verze již existujícího modelu, ale počkejme si. Nová platforma údajně bude umět pracovat se všemi verzemi pohonů, takže možná nás čeká jednou plně elektrický Forester. Pro lepší představu o tom, jak si Subaru představuje svoji elektrickou budoucnost se podívejte na foto.
Od tohoto koncernu se toho v oblasti elektromobility očekává opravdu hodně. Model Vizzion bude (jak jinak) obsahovat spoustu pokročilých technologií příští generace. Dojezd by měl být okolo 640 kilometrů a podle fotky to vypadá, že volant už nebudete potřebovat.
A čeká nás toho zřejmě ještě mnohem víc.
Zdroj: insideevs