Jaguar přichází s unikátním způsobem, jak využít staré baterie z elektromobilů

  • Jaguar mění své použité baterie na přenosné nabíječky pro elektromobily
  • Technologii testovali i závodníci týmu Jaguar TCS Racing Formule E
  • Společnost se tak snaží vdechnout druhý život použitým bateriím
Mobilní nabíjecí stanice

Mobilní nabíjecí stanice | foto: Jaguar

Na cestě k čisté elektromobilitě vyvinul Jaguar přenosnou nabíječku pro elektromobily, která je napájena bateriemi z prototypů a testovacích vozidel I-Pace. Takzvaný Off Grid Battery Energy Storage System (ESS) je mobilní jednotka pro ukládání energie, navržená k nabíjení v místech, kde je přístup k elektřině omezený nebo nedostupný.

Jaguar jako zdroj energie pro týdenní blackout

Kapacita zařízení je až 125 kWh, tedy více než dost na dobití modelu I-Pace nebo na týdenní napájení běžného domu. Systém je možné současně dobíjet například prostřednictvím integrovaných solárních panelů. Jednotku je možné nabíjet rychlostí až 22 kW a je dodávána s konektory Typu 2, které jsou kompatibilní s většinou elektromobilů.

Přenosnou nabíječku bude možné získat formou pronájmu, ale automobilka zatím nezveřejnila podrobnosti o datu uvedení na trh a cenách. Technologie byla testována týmem Jaguar TCS Racing Formula E, který používal ESS k napájení diagnostických zařízení a k nabíjení záložního zdroje v boxech.

Mobilní nabíjecí stanice

Mobilní nabíjecí stanice | foto: Jaguar


Čtěte také: Automobilka Jaguar bude v roce 2025 čistě elektrickou značkou


Když se řekne upcyklace

Jaguar není první automobilkou, která investovala do upcyklace baterií (Upcyklace se zabývá přeměnou starých produktů na produkty s vyšší užitnou hodnotou, než jakou měl původní výrobek – pozn. redakce). Například Tesla má od roku 2015 svůj Powerwall, Renault se spojil s firmou Powervolt, aby přeměnili baterie elektromobilů na systémy domácího skladování energie a Volvo spolupracuje s Batteryloop v oblasti nabíjecích stanic pro EV.

Nové použití a recyklace hodnotných materiálů, používaných při výrobě baterií elektromobilů, by se mělo v budoucnu stát jedním z hlavních trendů, souvisejících s udržitelností automobilového průmyslu. Dá se očekávat, že se ke jmenovaným firmám budou připojovat i další výrobci.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Jaguar přichází s unikátním způsobem, jak využít staré baterie z elektromobilů

  • Jaguar mění své použité baterie na přenosné nabíječky pro elektromobily
  • Technologii testovali i závodníci týmu Jaguar TCS Racing Formule E
  • Společnost se tak snaží vdechnout druhý život použitým bateriím
Mobilní nabíjecí stanice

Mobilní nabíjecí stanice | foto: Jaguar

Na cestě k čisté elektromobilitě vyvinul Jaguar přenosnou nabíječku pro elektromobily, která je napájena bateriemi z prototypů a testovacích vozidel I-Pace. Takzvaný Off Grid Battery Energy Storage System (ESS) je mobilní jednotka pro ukládání energie, navržená k nabíjení v místech, kde je přístup k elektřině omezený nebo nedostupný.

Jaguar jako zdroj energie pro týdenní blackout

Kapacita zařízení je až 125 kWh, tedy více než dost na dobití modelu I-Pace nebo na týdenní napájení běžného domu. Systém je možné současně dobíjet například prostřednictvím integrovaných solárních panelů. Jednotku je možné nabíjet rychlostí až 22 kW a je dodávána s konektory Typu 2, které jsou kompatibilní s většinou elektromobilů.

Přenosnou nabíječku bude možné získat formou pronájmu, ale automobilka zatím nezveřejnila podrobnosti o datu uvedení na trh a cenách. Technologie byla testována týmem Jaguar TCS Racing Formula E, který používal ESS k napájení diagnostických zařízení a k nabíjení záložního zdroje v boxech.

Mobilní nabíjecí stanice

Mobilní nabíjecí stanice | foto: Jaguar


Čtěte také: Automobilka Jaguar bude v roce 2025 čistě elektrickou značkou


Když se řekne upcyklace

Jaguar není první automobilkou, která investovala do upcyklace baterií (Upcyklace se zabývá přeměnou starých produktů na produkty s vyšší užitnou hodnotou, než jakou měl původní výrobek – pozn. redakce). Například Tesla má od roku 2015 svůj Powerwall, Renault se spojil s firmou Powervolt, aby přeměnili baterie elektromobilů na systémy domácího skladování energie a Volvo spolupracuje s Batteryloop v oblasti nabíjecích stanic pro EV.

Nové použití a recyklace hodnotných materiálů, používaných při výrobě baterií elektromobilů, by se mělo v budoucnu stát jedním z hlavních trendů, souvisejících s udržitelností automobilového průmyslu. Dá se očekávat, že se ke jmenovaným firmám budou připojovat i další výrobci.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."