Jaguar opět svolává na opravu své elektromobily. Stalo se něco neuvěřitelného

  • Elektrický Jaguar I-Pace se opět potýká se závažnými potížemi
  • Jarní opravný software se nepovedlo „správně“ nahrát do všech aut
  • Servisní střediska při opravě pochybyly
Budoucnost Jaguáru je čistě elektrická

Budoucnost Jaguaru je čistě elektrická

Majitelé elektrického modelu Jaguaru I-Pace obdrželi nové doporučení výrobce, ze kterého nikdo není zrovna nadšený. Automobilka zjistila nové potíže spojené s bateriovým ústrojím vozu. V nejhorších případech může dojít ke vznícení vozu. Majitelé by proto neměli vůz parkovat ani nabíjet na vnějších volných prostranství. Dřívější potíže měly být odstraněny aktualizací softwarů. Jak se ale ukazuje, nebyly odstraněny kompletně.

Po půl roce ty samé potíže

Severoamerická bezpečností asociace NHTSA eviduje potíže týkající se 199 vozů Jaguar I-Pace vyrobených po 15. únoru 2018 a před 7. únorem 2023. Všechny postižené vozy byly součástí i předcházející březnové svolávací akce. V souborech asociace eviduje osm případů, kdy u vozu došlo ke vzniku požáru.

U vozů může dojít podle slov automobilky k termálnímu přetížení. To se může projevit kouřem nebo i plameny ve spodní části podvozku, kde se nachází vysokonapěťová baterie. Jaguar zatím nezveřejnil příčinu vzniku. U minulé akce přidali do digitálního systému hlídání teplotního přetížení. Kdyby k němu mělo dojít, varuje vozidlo včas řidiče. Z bezpečnostních důvodů je navíc nabíjení omezeno horní mezí 75 %. Tato podmínka platí opět pouze v případě, že by vůz detekoval nějaké narušení. V takových případech jsou majitelé vozem instruovaní k neodkladné návštěvě servisního střediska.

Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace


Čtěte také: Jaguar je v krizi! Přestane vyrábět svůj jediný elektromobil, chystá něco lepšího


Za chybu mohou servisní střediska. Použily neoficiální nástroje!

Počet ohrožených vozů je nižší než u jarní akce. Je to dané tím, že některá střediska nepoužila k aktualizaci oficiální diagnostické nástroje. Upravená verze systému se tak do některých vozidel nenahrála správně a zůstala tak na původní verzi špatného systému. Cílem druhého kola svolávací akce tak je do vozidel opětovně nahrát opravenou verzi řídící jednotky kontrolního modulu baterie.

Majitelé, kteří za údajnou opravu svých elektrických vozidel již zaplatili, mohou po automobilce požadovat vrácení částky. Do doby než navštíví servisní místo je Jaguar žádá, aby své vozy parkovali pouze na otevřených prostranstvích a mimo parkovací domy a garáže. I po aktualizaci je důrazně doporučeno využívat pouze venkovní nabíjecí stanice. Oficiální vyjádření ke svolávací akci bude Jaguar zákazníkům rozesílat počínaje 15. prosincem.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Jaguar opět svolává na opravu své elektromobily. Stalo se něco neuvěřitelného

  • Elektrický Jaguar I-Pace se opět potýká se závažnými potížemi
  • Jarní opravný software se nepovedlo „správně“ nahrát do všech aut
  • Servisní střediska při opravě pochybyly
Budoucnost Jaguáru je čistě elektrická

Budoucnost Jaguaru je čistě elektrická

Majitelé elektrického modelu Jaguaru I-Pace obdrželi nové doporučení výrobce, ze kterého nikdo není zrovna nadšený. Automobilka zjistila nové potíže spojené s bateriovým ústrojím vozu. V nejhorších případech může dojít ke vznícení vozu. Majitelé by proto neměli vůz parkovat ani nabíjet na vnějších volných prostranství. Dřívější potíže měly být odstraněny aktualizací softwarů. Jak se ale ukazuje, nebyly odstraněny kompletně.

Po půl roce ty samé potíže

Severoamerická bezpečností asociace NHTSA eviduje potíže týkající se 199 vozů Jaguar I-Pace vyrobených po 15. únoru 2018 a před 7. únorem 2023. Všechny postižené vozy byly součástí i předcházející březnové svolávací akce. V souborech asociace eviduje osm případů, kdy u vozu došlo ke vzniku požáru.

U vozů může dojít podle slov automobilky k termálnímu přetížení. To se může projevit kouřem nebo i plameny ve spodní části podvozku, kde se nachází vysokonapěťová baterie. Jaguar zatím nezveřejnil příčinu vzniku. U minulé akce přidali do digitálního systému hlídání teplotního přetížení. Kdyby k němu mělo dojít, varuje vozidlo včas řidiče. Z bezpečnostních důvodů je navíc nabíjení omezeno horní mezí 75 %. Tato podmínka platí opět pouze v případě, že by vůz detekoval nějaké narušení. V takových případech jsou majitelé vozem instruovaní k neodkladné návštěvě servisního střediska.

Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace


Čtěte také: Jaguar je v krizi! Přestane vyrábět svůj jediný elektromobil, chystá něco lepšího


Za chybu mohou servisní střediska. Použily neoficiální nástroje!

Počet ohrožených vozů je nižší než u jarní akce. Je to dané tím, že některá střediska nepoužila k aktualizaci oficiální diagnostické nástroje. Upravená verze systému se tak do některých vozidel nenahrála správně a zůstala tak na původní verzi špatného systému. Cílem druhého kola svolávací akce tak je do vozidel opětovně nahrát opravenou verzi řídící jednotky kontrolního modulu baterie.

Majitelé, kteří za údajnou opravu svých elektrických vozidel již zaplatili, mohou po automobilce požadovat vrácení částky. Do doby než navštíví servisní místo je Jaguar žádá, aby své vozy parkovali pouze na otevřených prostranstvích a mimo parkovací domy a garáže. I po aktualizaci je důrazně doporučeno využívat pouze venkovní nabíjecí stanice. Oficiální vyjádření ke svolávací akci bude Jaguar zákazníkům rozesílat počínaje 15. prosincem.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."