Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | koronavirus | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů pro rok 2020

Jaguar I-Pace těžce pohořel v testu nouzového brzdění

  |  Luboš Srb  |  diskuze

Ačkoliv elektromobily platí v dnešní době za jedny z nejbezpečnějších vozů, zejména díky využívání všech možných bezpečnostních systémů a dalších pokročilých technologií, najdou se i výjimky, které si zas tak dobře nevedou.

Příkladem může být praktický test norského magazínu Dinside 20 år, který porovnal 25 různých aut v disciplíně zvané automatické nouzové brzdění.

Jedná se o systém, který dokáže rozpoznat objekt před vozidlem a upozornit řidiče na hrozící srážku. Pokud řidič nezačne jednat, pustí se do toho bezpečnostní systém a začne maximální možnou intenzitou brzdit, aby se auto vyhnulo srážce, nebo alespoň minimalizovalo následky střetu.

V testu se nejlépe vedlo konvenčnímu autu Hyundai Santa Fe, které dokázalo před překážkou zabrzdit z konstantní rychlosti až 85 km/hod. Celkem dobře dopadl také Jaguar E-Pace, který zvládl manévr z rychlosti až 70 km/hod. Ovšem jeho stájový plně elektrický kolega Jaguar I-Pace těžce pohořel, když dokázal zastavit z rychlosti maximálně jen 15 km/hod, což – uznejte sami – není zrovna rychlost, kterou by člověk většinou jezdil.

Tip: Elektromobil Jaguar I-Pace má menší dojezd, než se čekalo

Podle britské automobilky jde o to, že jejich vůz vždy po jízdě vymaže nastavení s vyhodnocováním těchto dopravních situací a u další jízdy pak opět trvá dalších 10 minut po rozjetí, než zase získá dostatečný počet dat, aby dokázal automaticky nouzově zabrzdit. Zahraniční kolegové tedy test zopakovali, ovšem ani poté se výsledky nezměnily.

Příčinou může být cokoliv, třeba i vadný testovaný kus. Každopádně je celkem podivné, že u spalovacího modelu E-Pace je vše v pořádku a u elektromobilu I-Pace nikoliv.

Co je také potřeba uvést, v tomto testu se překvapivě neobjevily žadné další elektromobily. Jak by si vy srovnání s Jaguarem vedla třeba Tesla, nebo jiná konkurence?

Pořadí

Hyundai Santa Fe85 km/hod
Hyundai Nexo80 km/hod
Honda CR-V75 km/hod
Volvo V6075 km/hod
Jaguar E-Pace70 km/hod
Lexus UX70 km/hod
Audi A165 km/hod
Audi A665 km/hod
Audi A765 km/hod
Audi Q865 km/hod
Lamborghini Urus65 km/hod
Peugeot 50865 km/hod
Audi Q360 km/hod
Citroen C5 Aircross60 km/hod
Ford Focus60 km/hod
Lexus ES60 km/hod
VW Touareg60 km/hod
DS7 Crossback55 km/hod
Mercedes A-Class55 km/hod
Seat Terraco55 km/hod
Kia Ceed45 km/hod
Citroën Berlingo30 km/hod
Opel Combo30 km/hod
Peugeot Rifter30 km/hod
Jaguar i-Pace15 km/hod

zdroj: Dinside.no, via: InsideEVs

ŠTÍTKY:, , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
  Přihlásit k odběru  
Upozornit na
Mobilní zobrazení