Ačkoliv elektromobily platí v dnešní době za jedny z nejbezpečnějších vozů, zejména díky využívání všech možných bezpečnostních systémů a dalších pokročilých technologií, najdou se i výjimky, které si zas tak dobře nevedou.
Příkladem může být praktický test norského magazínu Dinside 20 år, který porovnal 25 různých aut v disciplíně zvané automatické nouzové brzdění.
Jedná se o systém, který dokáže rozpoznat objekt před vozidlem a upozornit řidiče na hrozící srážku. Pokud řidič nezačne jednat, pustí se do toho bezpečnostní systém a začne maximální možnou intenzitou brzdit, aby se auto vyhnulo srážce, nebo alespoň minimalizovalo následky střetu.
V testu se nejlépe vedlo konvenčnímu autu Hyundai Santa Fe, které dokázalo před překážkou zabrzdit z konstantní rychlosti až 85 km/hod. Celkem dobře dopadl také Jaguar E-Pace, který zvládl manévr z rychlosti až 70 km/hod. Ovšem jeho stájový plně elektrický kolega Jaguar I-Pace těžce pohořel, když dokázal zastavit z rychlosti maximálně jen 15 km/hod, což – uznejte sami – není zrovna rychlost, kterou by člověk většinou jezdil.
Tip: Elektromobil Jaguar I-Pace má menší dojezd, než se čekalo
Podle britské automobilky jde o to, že jejich vůz vždy po jízdě vymaže nastavení s vyhodnocováním těchto dopravních situací a u další jízdy pak opět trvá dalších 10 minut po rozjetí, než zase získá dostatečný počet dat, aby dokázal automaticky nouzově zabrzdit. Zahraniční kolegové tedy test zopakovali, ovšem ani poté se výsledky nezměnily.
Příčinou může být cokoliv, třeba i vadný testovaný kus. Každopádně je celkem podivné, že u spalovacího modelu E-Pace je vše v pořádku a u elektromobilu I-Pace nikoliv.
Co je také potřeba uvést, v tomto testu se překvapivě neobjevily žadné další elektromobily. Jak by si vy srovnání s Jaguarem vedla třeba Tesla, nebo jiná konkurence?
Hyundai Santa Fe | 85 km/hod |
Hyundai Nexo | 80 km/hod |
Honda CR-V | 75 km/hod |
Volvo V60 | 75 km/hod |
Jaguar E-Pace | 70 km/hod |
Lexus UX | 70 km/hod |
Audi A1 | 65 km/hod |
Audi A6 | 65 km/hod |
Audi A7 | 65 km/hod |
Audi Q8 | 65 km/hod |
Lamborghini Urus | 65 km/hod |
Peugeot 508 | 65 km/hod |
Audi Q3 | 60 km/hod |
Citroen C5 Aircross | 60 km/hod |
Ford Focus | 60 km/hod |
Lexus ES | 60 km/hod |
VW Touareg | 60 km/hod |
DS7 Crossback | 55 km/hod |
Mercedes A-Class | 55 km/hod |
Seat Terraco | 55 km/hod |
Kia Ceed | 45 km/hod |
Citroën Berlingo | 30 km/hod |
Opel Combo | 30 km/hod |
Peugeot Rifter | 30 km/hod |
Jaguar i-Pace | 15 km/hod |
zdroj: Dinside.no, via: InsideEVs
Ačkoliv elektromobily platí v dnešní době za jedny z nejbezpečnějších vozů, zejména díky využívání všech možných bezpečnostních systémů a dalších pokročilých technologií, najdou se i výjimky, které si zas tak dobře nevedou.
Příkladem může být praktický test norského magazínu Dinside 20 år, který porovnal 25 různých aut v disciplíně zvané automatické nouzové brzdění.
Jedná se o systém, který dokáže rozpoznat objekt před vozidlem a upozornit řidiče na hrozící srážku. Pokud řidič nezačne jednat, pustí se do toho bezpečnostní systém a začne maximální možnou intenzitou brzdit, aby se auto vyhnulo srážce, nebo alespoň minimalizovalo následky střetu.
V testu se nejlépe vedlo konvenčnímu autu Hyundai Santa Fe, které dokázalo před překážkou zabrzdit z konstantní rychlosti až 85 km/hod. Celkem dobře dopadl také Jaguar E-Pace, který zvládl manévr z rychlosti až 70 km/hod. Ovšem jeho stájový plně elektrický kolega Jaguar I-Pace těžce pohořel, když dokázal zastavit z rychlosti maximálně jen 15 km/hod, což – uznejte sami – není zrovna rychlost, kterou by člověk většinou jezdil.
Tip: Elektromobil Jaguar I-Pace má menší dojezd, než se čekalo
Podle britské automobilky jde o to, že jejich vůz vždy po jízdě vymaže nastavení s vyhodnocováním těchto dopravních situací a u další jízdy pak opět trvá dalších 10 minut po rozjetí, než zase získá dostatečný počet dat, aby dokázal automaticky nouzově zabrzdit. Zahraniční kolegové tedy test zopakovali, ovšem ani poté se výsledky nezměnily.
Příčinou může být cokoliv, třeba i vadný testovaný kus. Každopádně je celkem podivné, že u spalovacího modelu E-Pace je vše v pořádku a u elektromobilu I-Pace nikoliv.
Co je také potřeba uvést, v tomto testu se překvapivě neobjevily žadné další elektromobily. Jak by si vy srovnání s Jaguarem vedla třeba Tesla, nebo jiná konkurence?
Hyundai Santa Fe | 85 km/hod |
Hyundai Nexo | 80 km/hod |
Honda CR-V | 75 km/hod |
Volvo V60 | 75 km/hod |
Jaguar E-Pace | 70 km/hod |
Lexus UX | 70 km/hod |
Audi A1 | 65 km/hod |
Audi A6 | 65 km/hod |
Audi A7 | 65 km/hod |
Audi Q8 | 65 km/hod |
Lamborghini Urus | 65 km/hod |
Peugeot 508 | 65 km/hod |
Audi Q3 | 60 km/hod |
Citroen C5 Aircross | 60 km/hod |
Ford Focus | 60 km/hod |
Lexus ES | 60 km/hod |
VW Touareg | 60 km/hod |
DS7 Crossback | 55 km/hod |
Mercedes A-Class | 55 km/hod |
Seat Terraco | 55 km/hod |
Kia Ceed | 45 km/hod |
Citroën Berlingo | 30 km/hod |
Opel Combo | 30 km/hod |
Peugeot Rifter | 30 km/hod |
Jaguar i-Pace | 15 km/hod |
zdroj: Dinside.no, via: InsideEVs