Jaguar I-Pace těžce pohořel v testu nouzového brzdění

Ačkoliv elektromobily platí v dnešní době za jedny z nejbezpečnějších vozů, zejména díky využívání všech možných bezpečnostních systémů a dalších pokročilých technologií, najdou se i výjimky, které si zas tak dobře nevedou.

Příkladem může být praktický test norského magazínu Dinside 20 år, který porovnal 25 různých aut v disciplíně zvané automatické nouzové brzdění.

Jedná se o systém, který dokáže rozpoznat objekt před vozidlem a upozornit řidiče na hrozící srážku. Pokud řidič nezačne jednat, pustí se do toho bezpečnostní systém a začne maximální možnou intenzitou brzdit, aby se auto vyhnulo srážce, nebo alespoň minimalizovalo následky střetu.

V testu se nejlépe vedlo konvenčnímu autu Hyundai Santa Fe, které dokázalo před překážkou zabrzdit z konstantní rychlosti až 85 km/hod. Celkem dobře dopadl také Jaguar E-Pace, který zvládl manévr z rychlosti až 70 km/hod. Ovšem jeho stájový plně elektrický kolega Jaguar I-Pace těžce pohořel, když dokázal zastavit z rychlosti maximálně jen 15 km/hod, což – uznejte sami – není zrovna rychlost, kterou by člověk většinou jezdil.

Tip: Elektromobil Jaguar I-Pace má menší dojezd, než se čekalo

Podle britské automobilky jde o to, že jejich vůz vždy po jízdě vymaže nastavení s vyhodnocováním těchto dopravních situací a u další jízdy pak opět trvá dalších 10 minut po rozjetí, než zase získá dostatečný počet dat, aby dokázal automaticky nouzově zabrzdit. Zahraniční kolegové tedy test zopakovali, ovšem ani poté se výsledky nezměnily.

Příčinou může být cokoliv, třeba i vadný testovaný kus. Každopádně je celkem podivné, že u spalovacího modelu E-Pace je vše v pořádku a u elektromobilu I-Pace nikoliv.

Co je také potřeba uvést, v tomto testu se překvapivě neobjevily žadné další elektromobily. Jak by si vy srovnání s Jaguarem vedla třeba Tesla, nebo jiná konkurence?

Pořadí

Hyundai Santa Fe 85 km/hod
Hyundai Nexo 80 km/hod
Honda CR-V 75 km/hod
Volvo V60 75 km/hod
Jaguar E-Pace 70 km/hod
Lexus UX 70 km/hod
Audi A1 65 km/hod
Audi A6 65 km/hod
Audi A7 65 km/hod
Audi Q8 65 km/hod
Lamborghini Urus 65 km/hod
Peugeot 508 65 km/hod
Audi Q3 60 km/hod
Citroen C5 Aircross 60 km/hod
Ford Focus 60 km/hod
Lexus ES 60 km/hod
VW Touareg 60 km/hod
DS7 Crossback 55 km/hod
Mercedes A-Class 55 km/hod
Seat Terraco 55 km/hod
Kia Ceed 45 km/hod
Citroën Berlingo 30 km/hod
Opel Combo 30 km/hod
Peugeot Rifter 30 km/hod
Jaguar i-Pace 15 km/hod

zdroj: Dinside.no, via: InsideEVs

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Jaguar I-Pace těžce pohořel v testu nouzového brzdění

Ačkoliv elektromobily platí v dnešní době za jedny z nejbezpečnějších vozů, zejména díky využívání všech možných bezpečnostních systémů a dalších pokročilých technologií, najdou se i výjimky, které si zas tak dobře nevedou.

Příkladem může být praktický test norského magazínu Dinside 20 år, který porovnal 25 různých aut v disciplíně zvané automatické nouzové brzdění.

Jedná se o systém, který dokáže rozpoznat objekt před vozidlem a upozornit řidiče na hrozící srážku. Pokud řidič nezačne jednat, pustí se do toho bezpečnostní systém a začne maximální možnou intenzitou brzdit, aby se auto vyhnulo srážce, nebo alespoň minimalizovalo následky střetu.

V testu se nejlépe vedlo konvenčnímu autu Hyundai Santa Fe, které dokázalo před překážkou zabrzdit z konstantní rychlosti až 85 km/hod. Celkem dobře dopadl také Jaguar E-Pace, který zvládl manévr z rychlosti až 70 km/hod. Ovšem jeho stájový plně elektrický kolega Jaguar I-Pace těžce pohořel, když dokázal zastavit z rychlosti maximálně jen 15 km/hod, což – uznejte sami – není zrovna rychlost, kterou by člověk většinou jezdil.

Tip: Elektromobil Jaguar I-Pace má menší dojezd, než se čekalo

Podle britské automobilky jde o to, že jejich vůz vždy po jízdě vymaže nastavení s vyhodnocováním těchto dopravních situací a u další jízdy pak opět trvá dalších 10 minut po rozjetí, než zase získá dostatečný počet dat, aby dokázal automaticky nouzově zabrzdit. Zahraniční kolegové tedy test zopakovali, ovšem ani poté se výsledky nezměnily.

Příčinou může být cokoliv, třeba i vadný testovaný kus. Každopádně je celkem podivné, že u spalovacího modelu E-Pace je vše v pořádku a u elektromobilu I-Pace nikoliv.

Co je také potřeba uvést, v tomto testu se překvapivě neobjevily žadné další elektromobily. Jak by si vy srovnání s Jaguarem vedla třeba Tesla, nebo jiná konkurence?

Pořadí

Hyundai Santa Fe 85 km/hod
Hyundai Nexo 80 km/hod
Honda CR-V 75 km/hod
Volvo V60 75 km/hod
Jaguar E-Pace 70 km/hod
Lexus UX 70 km/hod
Audi A1 65 km/hod
Audi A6 65 km/hod
Audi A7 65 km/hod
Audi Q8 65 km/hod
Lamborghini Urus 65 km/hod
Peugeot 508 65 km/hod
Audi Q3 60 km/hod
Citroen C5 Aircross 60 km/hod
Ford Focus 60 km/hod
Lexus ES 60 km/hod
VW Touareg 60 km/hod
DS7 Crossback 55 km/hod
Mercedes A-Class 55 km/hod
Seat Terraco 55 km/hod
Kia Ceed 45 km/hod
Citroën Berlingo 30 km/hod
Opel Combo 30 km/hod
Peugeot Rifter 30 km/hod
Jaguar i-Pace 15 km/hod

zdroj: Dinside.no, via: InsideEVs

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."