Navzdory větší baterii nabízí tenhle elektrický Jaguár poměrně skromný dojezd. Čísla zatím nejsou úplně oficiální, ale Jaguár alespoň zveřejnil ta, která odhaduje americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA).
Podle automobilky nabízí 90kWh baterie v Jaguaru I-Pace jen 234 mil (376 km) na jedno nabití. To je méně, než kolik nabízí základní Tesla Model X. Méně než Hyundai Kona Electric a dokonce méně než Chevy Bolt. Všechny tyhle modely ale navíc disponují bateriemi s nižšími kapacitami.
Proč tak špatné výsledky tak velké baterie? Vše se točí okolo efektivity, a právě zde I-Pace podle všeho nedokáže konkurovat.
Hodnoty ekvivalentu spotřeby benzínu ukazují, že I-Pace dosahuje spotřeby 2,94 litru na 100 km ve městě, 3,27 litru na dálnici a 3,09 litru v průměru. Tato čísla jsou pro moderní elektromobil mírně řečeno skromná. V porovnání s Teslou Model X 75D, která disponuje 75kWh battery packem a v průměru jezdí oficiálně za 2,53 litru, jistě vykazuje problémy s efektivitou.
Méně efektivní elektromobil znamená, že vám při nabíjení vytáhne více peněz z peněženky. U Jaguaru tohle asi řešit nebudete, ale nestojí za elektromobily právě argument ekologičnosti? Když pak větší – a tedy na výrobu energeticky náročnější – baterii musíte nabíjet častěji, znamená to větší zátěž nejen na rozvodovou soustavu, ale také na přírodu.
Zdroj: Insideevs.com
Navzdory větší baterii nabízí tenhle elektrický Jaguár poměrně skromný dojezd. Čísla zatím nejsou úplně oficiální, ale Jaguár alespoň zveřejnil ta, která odhaduje americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA).
Podle automobilky nabízí 90kWh baterie v Jaguaru I-Pace jen 234 mil (376 km) na jedno nabití. To je méně, než kolik nabízí základní Tesla Model X. Méně než Hyundai Kona Electric a dokonce méně než Chevy Bolt. Všechny tyhle modely ale navíc disponují bateriemi s nižšími kapacitami.
Proč tak špatné výsledky tak velké baterie? Vše se točí okolo efektivity, a právě zde I-Pace podle všeho nedokáže konkurovat.
Hodnoty ekvivalentu spotřeby benzínu ukazují, že I-Pace dosahuje spotřeby 2,94 litru na 100 km ve městě, 3,27 litru na dálnici a 3,09 litru v průměru. Tato čísla jsou pro moderní elektromobil mírně řečeno skromná. V porovnání s Teslou Model X 75D, která disponuje 75kWh battery packem a v průměru jezdí oficiálně za 2,53 litru, jistě vykazuje problémy s efektivitou.
Méně efektivní elektromobil znamená, že vám při nabíjení vytáhne více peněz z peněženky. U Jaguaru tohle asi řešit nebudete, ale nestojí za elektromobily právě argument ekologičnosti? Když pak větší – a tedy na výrobu energeticky náročnější – baterii musíte nabíjet častěji, znamená to větší zátěž nejen na rozvodovou soustavu, ale také na přírodu.
Zdroj: Insideevs.com