Již nějakou dobu se hovoří o otevření nové gigatovárny Tesly nejen ve spojitosti s výrobou nákladního modelu Tesla Semi. Automobilka také potřebuje posílit výrobu baterií pro všechny své současné i nadcházející modely.
Vedení americké společnosti nyní oficiálně oznámilo novou investici ve výši 3,6 miliardy dolarů, v přepočtu více než 78 miliard korun, právě za účelem výstavby dvou nových výrobních závodů.
Stavět se bude na severu Nevady. Co však zpráva neupřesňuje, tak zda se bude jednat o novou výstavbu Gigafactory nebo o rozšíření stávající továrny. V příspěvku Tesla upřesňuje, že do nevadské fabriky investovala přes 6,25 miliardy dolarů na výstavbu, přijala 11 tisíc zaměstnanců a vytvořila více než 17 tisíc pracovních pozic během doby výstavby.
Továrna ve svém současném rozsahu již vyprodukovala přes 7,25 milionu článků baterií, kombinovaně jde o více jak 37 GWh energie ročně. To jsou hodnoty vyšší, než s jakými Tesla při otevření v roce 2014 počítala. Jenže s rychle rostoucí poptávkou ani tato hodnota nestačí, a proto musí americký výrobce přistavět další linku na výrobu baterií, a sice nejnovějšího typu 4680.
Ze současných fotografií je možné vyčíst, že aktuální velikost továrny není zdaleka v takovém rozsahu, jak ji Tesla dříve představila. To právě nabízí otázku, zda budou nové linky součástí stejné továrny.
Čtěte také: Elektrický tahač Tesla Semi má naprosto zásadní konstrukční výhodu
Dřívější zprávy zmiňují výstavbu zcela nové továrny Gigafactory pro výrobu elektromobilů. Mohlo tedy dojít ke změně plánů nebo se jen zprávy nepřesně vyjádřily. Toto prohlášení přichází jen těsně před zveřejněním výsledků Tesly za poslední dokončený kvartál, kdy firma dodala 405 tisíc aut. Celkově za rok 2022 to dělá 1,3 milionu dodaných vozů. Čísla jsou to úžasná, ale odhady byly ještě vyšší. V této reakci klesla i cena akcií TSLA.
Jedna z reakcí na tyto skutečnosti je i nedávné výrazné snížení prodejních cen. Bylo potřeba navýšit poptávku po elektromobilech od Muska aspol a již nyní lze s jistotou říci, že tento krok se Tesle vyplatil. I za cenu snížených marží tak výrazně navýší počet dodaných kusů. A to nejméně v tomto čtvrtletí. Otázkou zůstává, zda Tesla plánuje tyto ceny podržet déle nebo jen do doby, kdy dožene avizované ztráty.
Již nějakou dobu se hovoří o otevření nové gigatovárny Tesly nejen ve spojitosti s výrobou nákladního modelu Tesla Semi. Automobilka také potřebuje posílit výrobu baterií pro všechny své současné i nadcházející modely.
Vedení americké společnosti nyní oficiálně oznámilo novou investici ve výši 3,6 miliardy dolarů, v přepočtu více než 78 miliard korun, právě za účelem výstavby dvou nových výrobních závodů.
Stavět se bude na severu Nevady. Co však zpráva neupřesňuje, tak zda se bude jednat o novou výstavbu Gigafactory nebo o rozšíření stávající továrny. V příspěvku Tesla upřesňuje, že do nevadské fabriky investovala přes 6,25 miliardy dolarů na výstavbu, přijala 11 tisíc zaměstnanců a vytvořila více než 17 tisíc pracovních pozic během doby výstavby.
Továrna ve svém současném rozsahu již vyprodukovala přes 7,25 milionu článků baterií, kombinovaně jde o více jak 37 GWh energie ročně. To jsou hodnoty vyšší, než s jakými Tesla při otevření v roce 2014 počítala. Jenže s rychle rostoucí poptávkou ani tato hodnota nestačí, a proto musí americký výrobce přistavět další linku na výrobu baterií, a sice nejnovějšího typu 4680.
Ze současných fotografií je možné vyčíst, že aktuální velikost továrny není zdaleka v takovém rozsahu, jak ji Tesla dříve představila. To právě nabízí otázku, zda budou nové linky součástí stejné továrny.
Čtěte také: Elektrický tahač Tesla Semi má naprosto zásadní konstrukční výhodu
Dřívější zprávy zmiňují výstavbu zcela nové továrny Gigafactory pro výrobu elektromobilů. Mohlo tedy dojít ke změně plánů nebo se jen zprávy nepřesně vyjádřily. Toto prohlášení přichází jen těsně před zveřejněním výsledků Tesly za poslední dokončený kvartál, kdy firma dodala 405 tisíc aut. Celkově za rok 2022 to dělá 1,3 milionu dodaných vozů. Čísla jsou to úžasná, ale odhady byly ještě vyšší. V této reakci klesla i cena akcií TSLA.
Jedna z reakcí na tyto skutečnosti je i nedávné výrazné snížení prodejních cen. Bylo potřeba navýšit poptávku po elektromobilech od Muska aspol a již nyní lze s jistotou říci, že tento krok se Tesle vyplatil. I za cenu snížených marží tak výrazně navýší počet dodaných kusů. A to nejméně v tomto čtvrtletí. Otázkou zůstává, zda Tesla plánuje tyto ceny podržet déle nebo jen do doby, kdy dožene avizované ztráty.