Elektrický tahač Tesla Semi má naprosto zásadní konstrukční výhodu
- Tahač Tesla Semi může být vybaven různě velkými bateriemi
- V plánu je výroba vozidel s různým dojezdem
- Velikost battery-packu se projeví také na ceně vozidla

Uživatel a fanoušek Tesly s přezdívkou Green zjistil a v příspěvku na Twitteru napsal, že elektrický tahač Tesla Semi bude mít jednu podstatnou konstrukční výhodu, a sice modulární baterii. To může přinést řadu výhod, mimo jiné možnost vyrábět vůz v různých variantách s rozdílným dojezdem.
Tesla Semi stále skrývá některé technické specifikace
I když od prvních dodávek Tesla Semi uplynul přesně měsíc, stále toho o nejnovějším modelu americké automobilky moc nevíme. Řadu obdivovatelů značky přitom zajímají hlavně technické specifikace a obecně informace, mezi něž patří data týkající se parametrů baterie.
Twitterový uživatel Green se proto pustil do studia katalogu náhradních dílů Tesla Semi a objevil řadu zajímavých informací. Mimo jiné tu, že baterie Semi je modulární a skládá se ze tří dílčích modulů. To může být užitečné ve chvíli, kdy je kapacita baterie zbytečně velká a je výhodné ji snížit. Ve chvíli, kdy je možné použít menší počet modulů, nevznikají vícenáklady spojené s výrobou různých typů baterií.

Čtěte také: Tesla Semi má zaplavit svět. Neuvěříte, kolik jich chce Musk vyrábět ročně
Tesla bude vyrábět tahače s různým dojezdem
Pokud má výrobce v plánu vyrábět více řad vozidel s různým plánovaným dojezdem, může pro každý typ vozu použít odpovídající počet bateriových modulů. Tesla dosud představila model Semi s dojezdem 500 mil (805 km). Tento vůz využívá všechny 3 moduly. Očekává se, že další verze, tentokrát s dojezdem 300 mil (přibližně 480 km), bude osazena pouze dvěma bateriovými moduly.
Toto řešení je pro Teslu výhodné nejen vzhledem ke zjednodušení objednávek baterií a usnadnění komunikace v dodavatelském řetězci. Zřejmě se projeví i v konečných cenách vozidel, která si budou moci zákazníci objednávat cíleně pro konkrétní účely a požadovaný dojezd.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".