BMW iNext středem pozornosti v Dingolfingenu

O tom, že má být nové BMW iNext plně elektrickou vlajkovou lodí, jsme už psali. Podle dostupných informací příprava na výrobu tohoto velkého SUV běží na plné obrátky.

Tip: Test BMW i3: městský elektrohobit pro boháče

400 milionů EUR, tedy 10,2 miliard korun. Tak zní účet na zavádění nové linky v Dingolfingenu, která bude určena nejen pro elektrická SUV, ale pro většinu nových plug-in hybridních modelů i klasické spalovací pohonné jednotky. Strategií automobilky zůstává konsolidace jednotlivých pohonů a vozů na jedné výrobní lince se snahou o maximální efektivnost. Závod se již pomalu přestavuje a již během letošního léta ho neminuly technologické odstávky právě z důvodu instalace nové linky.

Nový model BMW iNext bude středem veškeré pozornosti, jelikož si od něj BMW hodně slibuje. Podle informací z důvěryhodných zdrojů se bude model nabízet ve třech variantách. Pokaždé s odlišnou kapacitou akumulátoru s cenovým rozpětím od 72 000 do 110 000 EUR (1,84 až 2,81 milionu korun). Spekuluje se i o sportovní verzi vozu.

Ale zpět k Dingolfingenu. Dnes je podíl plug-in hybridů na úrovni 10 %. S novým iNext se v roce 2021 přidá další plně elektrické SUV. Díky velké flexibilitě a nové výrobní lince tak BMW může na jedné lince vyrábět různé modely s odlišným typem pohonu, tak jak si bude žádat trh. Milan Nedeljkovic, člen představenstva Vedení společnosti BMW AG prohlásil

„Pevně ​​věříme, že v příštích několika letech bude na celém světě existovat více než jedno řešení pro všechny potřeby mobility našich zákazníků. Očekáváme kombinaci různých technologií pohonů.“

Kromě elektrifikace sledují bavorští také velmi pečlivě technologie automatizace, kde iNext bude průkopníkem při zavádění těchto nových technologií, zejména pokud se budeme bavit o autonomním řízení. Model iNext se bude vyrábět hned vedle modelů řady 5, 7 a 8 v jedné z montážních hal Dingolfingu. Jen v oblasti výroby elektrických komponentů bude dlouhodobě pracovat až 2 000 zaměstnanců.

Slušelo by se ještě dodat, že tento závod je největším evropským závodem společnosti BMW. Denně zde z výrobní linky sjede přes 1 500 modelů řady 3, 4, 5, 6, 7 a 8. Jen v minulém roce závod vyrobil téměř 330 000 vozů a zaměstnává přes 18 000 lidí.

Zdroj: electrive

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

BMW iNext středem pozornosti v Dingolfingenu

O tom, že má být nové BMW iNext plně elektrickou vlajkovou lodí, jsme už psali. Podle dostupných informací příprava na výrobu tohoto velkého SUV běží na plné obrátky.

Tip: Test BMW i3: městský elektrohobit pro boháče

400 milionů EUR, tedy 10,2 miliard korun. Tak zní účet na zavádění nové linky v Dingolfingenu, která bude určena nejen pro elektrická SUV, ale pro většinu nových plug-in hybridních modelů i klasické spalovací pohonné jednotky. Strategií automobilky zůstává konsolidace jednotlivých pohonů a vozů na jedné výrobní lince se snahou o maximální efektivnost. Závod se již pomalu přestavuje a již během letošního léta ho neminuly technologické odstávky právě z důvodu instalace nové linky.

Nový model BMW iNext bude středem veškeré pozornosti, jelikož si od něj BMW hodně slibuje. Podle informací z důvěryhodných zdrojů se bude model nabízet ve třech variantách. Pokaždé s odlišnou kapacitou akumulátoru s cenovým rozpětím od 72 000 do 110 000 EUR (1,84 až 2,81 milionu korun). Spekuluje se i o sportovní verzi vozu.

Ale zpět k Dingolfingenu. Dnes je podíl plug-in hybridů na úrovni 10 %. S novým iNext se v roce 2021 přidá další plně elektrické SUV. Díky velké flexibilitě a nové výrobní lince tak BMW může na jedné lince vyrábět různé modely s odlišným typem pohonu, tak jak si bude žádat trh. Milan Nedeljkovic, člen představenstva Vedení společnosti BMW AG prohlásil

„Pevně ​​věříme, že v příštích několika letech bude na celém světě existovat více než jedno řešení pro všechny potřeby mobility našich zákazníků. Očekáváme kombinaci různých technologií pohonů.“

Kromě elektrifikace sledují bavorští také velmi pečlivě technologie automatizace, kde iNext bude průkopníkem při zavádění těchto nových technologií, zejména pokud se budeme bavit o autonomním řízení. Model iNext se bude vyrábět hned vedle modelů řady 5, 7 a 8 v jedné z montážních hal Dingolfingu. Jen v oblasti výroby elektrických komponentů bude dlouhodobě pracovat až 2 000 zaměstnanců.

Slušelo by se ještě dodat, že tento závod je největším evropským závodem společnosti BMW. Denně zde z výrobní linky sjede přes 1 500 modelů řady 3, 4, 5, 6, 7 a 8. Jen v minulém roce závod vyrobil téměř 330 000 vozů a zaměstnává přes 18 000 lidí.

Zdroj: electrive

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."