I malý elektromobil může mít velké ambice. Nová retro Honda stojí pouhých 373 tisíc

Honda N-One E je malý elektromobil kategorie kei s retro designem a dojezdem až 295 km. Japonci se radují, my jim můžeme jen tiše závidět.
Závidíme Japoncům nejmenší kategorii
Většina tradičních automobilek se dobrovolně nebo s drobným donucením přizpůsobuje aktuálním trendům a přispívá novými přírůstky i do elektrifikovaného fondu modelů. S velkým odstupem a v závěsu se nachází japonská Honda.
Honda sice pracuje na novém portfoliu elektromobilů, nicméně na globálním trhu na novinky ještě čekáme. Model e:ny1 je první vlaštovkou. O něco lépe jsou na tom domácí Japonci. Těm se minulý týden představil nový miniaturní model N-One E. Jde o vůz kategorie kei car, což jsou ta nejmenší městská vozítka, která si dokážete představit. V Japonsku jsou ale velmi populární a to nejen kvůli příznivým cenám.
Honda měla v tomto případě půl práce hotovo. Vůz se zde doposud nabízel ve spalovací verzi. N-One láká na retro vzhled z osmdesátých let. Na maličkém půdorysu zachovává čtveřici dveří a překvapivě prostorný úložný prostor. Lákadlem je ale i jeho cenovka, která startuje na 18 tisících dolarech, tedy asi 373 tisících korunách.
- Honda N-One E | foto: Honda
 
- Honda N-One E | foto: Honda
 
- Honda N-One E, interiér | foto: Honda
 
- Honda N-One E, interiér | foto: Honda
 
- Honda N-One E, interiér | foto: Honda
 
Dojezd až 300 km! Mnozí tiše závidí
Místo palivové nádrže umístili inženýři do podlahy baterie o kapacitě 29.6 kWh. Ta vyšvihla Hondu na vedoucí pozici v dojezdu ve své kategorii. V řeči kilometrů jde o 295 km dojezdu (WLTP). Jeho nejbližší místní konkurent, Nissan Sakura ujede o 112 kilometrů méně. A to není zanedbatelný rozdíl. Výrobce vůz navíc vybaví funkcemi V2L a dokonce i V2H.
Prostorný interiér zůstal zachovaný, pro získání více prostoru pro nohy v přední řadě upravila Honda pouze drobně pozici sloupku řízení. Aby nebylo nutné zasahovat výrazně do karoserie, použili inženýři v podvozku tenčí baterie. Vozidla kategorie kei nabízí většinou vyšší posez a stejné je tomu tak v tomto případě. To zaručuje řidiči skvělý výhled a spolu s malým půdorysem vozu i výbornou manévrovatelnost.
V Japonsku se to těmito roztomilými krabičkami jen hemží. Bohužel je to především asijská kategorie vozidel, ve zbytku světa je spatříte pouze jako individuální dovozy. Hondě tedy N-One E ve vylepšení své celosvětové situace příliš nepomůže. Pořídili byste si miniaturní elektromobil, kdyby zůstala zachovaná zajímavá cenovka pod 400 tisíc korun?
- Honda N-One E, interiér | foto: Honda
 
- Honda N-One E, infotainment | foto: Honda
 
Zdroj: Autoblog
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
















