Hyundai zaútočí v segmentu levných elektromobilů s modelem Ioniq 3

Matouš Vrchota
Hyundai Ioniq 3 na neoficiálním renderu | foto: Autocar
Hyundai Ioniq 3 na neoficiálním renderu | foto: Autocar

Kia je v počtu elektrických modelů i jejich představování lehce napřed před svým skupinovým kolegou, Hyundaiem. Ten nyní reaguje na nedávné představení malého elektromobilu Kia EV3. Jeho odpovědí bude model Ioniq 3. K oficiálnímu představení by mělo dojít v průběhu příštího roku.

Co už víme o modelu Hyundai Ioniq 3?

Hyundai chce posílit svojí evropskou flotilu a přiblížit dostupnost elektrických modelů i nižších platových vrstev. Pomoci mu v tom má opět o něco menší model Ioniq 3. V tomto smyslu se vyjádřil o ředitel divize designu značky, Somin Loasby. Hyundai je prý připravený rychle reagovat na potřeby a žádosti zájemců z různých trhů. Pokud bude vysoká poptávka a bude vozy kde vyrábět, jsou připraveni přicházet s novými modely častěji. Je dokonce možné, že by se modely mohly drobně lišit ve výbavě podle místních zvyklostí.

Aktuálně jihokorejský gigant reaguje na velmi vřelé přijetí skupinového dvojčete, Kii EV3. V automobilovém B segmentu jde o potřebný vůz, který čeká zajímavá budoucnost. Stejně jako dosavadní kolegové, i EV3 a Ioniq 3 budou stát na skupinové platformě E-GMP. Aby ale splnili náročné finanční předpoklady, byla u těchto vozů sníženo palubní napětí na polovinu, tedy 400 V.

Oficiální podoba vozu zatím není zveřejněná, nadšenci a redakce tak zatím přichází se svými představami. Mnozí vychází z vlajkového modelu Ioniq 9, který si svoji světovou premiéru odbyl teprve před pár dny na Auto Show v Los Angeles. Ovšem výsledný design může být zcela odlišný. Alespoň tak zatím Hyundai svojí elektrickou řadu zvenčí profiluje.

Interiér Hyundai Ioniq 9 | foto: Hyundai
Interiér Hyundai Ioniq 9 | foto: Hyundai

Technikou model už spíše nepřekvapí

I když i detaily vozu jsou zatím ve hvězdách, dá se předpokládat, že se bude velkou mírou pohonná nabídka shodovat s Kiou. Měli bychom proto počítat s dojezdem do 600 kilometrů u silnější baterie s kapacitou 81,4 kWh. Standardní baterie (58,3 kWh) dojezd snižuje kolem 430 km. Kia EV3 je nabízená zatím jako předokolka s motorem na přední nápravě o výkonu 150 kW. Jelikož se Hyundai většinou staví v pozici nad Kiu, lze očekávat, že i cenovka bude vyšší.

Kia EV3 se stala nepřímo zabijákem svého sourozence, modelu Niro EV. Jelikož nabízí lepší techniku, automobilka jej pomalu stahuje z trhu. Stane se příchod dalšího modelu Ioniq osudným velmi oblíbenému modelu Kona? Hyundai plánuje výhledově i další zmenšování.

Jestliže Ioniq 3 přijde na trh v závěru příštího roku, je totiž možné, že o další rok později nadejde čas i pro ještě menšího kolegu s číslem 2. Náznaky vývoje potvrzují i špionážní fotografie, které v Německu při testování zachytily opravdu malý elektrický vůz. Velikostí i vlastnostmi by se měl přiblížit modelu Inster. Cenovka se odhaduje kolem 24 tisíc eur, tedy v přepočtu něco kolem 600 tisíc korun.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články