Bjorn Nyland připravil na svém youtubovém kanálu další napínavé video. Jde o tisícikilometrovou výzvu, dnes s vozem Hyundai Ioniq 5, současnou elektrickou vlajkovou lodí jihokorejské automobilky.
Testovaný Ioniq 5 má pohon na všechna kola a disponuje 800V bateriovým systémem, který umožňuje reálné nabíjecí výkony vysoce přes 220 kW. Aby tato výhoda mohla promluvit do výsledků, je třeba naplánovat dobíjecí přestávky pouze na hyperchargerech, které jsou schopné takový nabíjecí výkon dodat. To umožní například síť Ionity.
Štěstěna se ale staví k testu zády. Vůz je zapůjčen pouze na 29 hodin a kromě výzvy na tisíc kilometrů má Bjorn naplánovány ještě další úkoly. Začátek je hektický a plánovaný termín půlnočního spuštění testu se nedaří dodržet. Navíc hustě prší. Jak uvidíme později, déšť nakonec ovlivní výsledky nejvíc. Podle předběžného výpočtu by měl Ioniq 5 zvládnout celou trasu za 9 hodin a 45 minut. Bude to ale v takových podmínkách možné?
Hyundai Ioniq 5 má také o něco horší koeficient odporu vzduchu, a proto se očekává vyšší spotřeba energie, zvlášť ve vyšších rychlostech. Kromě klasického infotainmentu s běžnými údaji je vůz pomocí OBD napojen na skener, který dokáže monitorovat veškeré technické parametry vozu, včetně běžně nedostupných. Bjorn tak bude mít v průběhu testu k dispozici všechny potřebné údaje.
Čtěte také: Elektromobil Hyundai Ioniq 5 je konečně v Česku, ale nejásejte předčasně
V průběhu cesty je hustý déšť střídán úseky se suchou vozovkou. Přesto je asi polovina trasy ovlivněna mokrým povrchem. Během deště se také ukazuje, že zadní okno vozu přitahuje vlhkost a společně s ní se na něm usazují i nečistoty z vozovky. Zadní stěrač chybí a tak se musí Bjorn částečně obejít bez informací o dění za vozem.
Při pěti dobíjecích zastávkách Ioniq 5 prokazuje své kvality a dobíjí se výkonem až 210 kW. Dokáže ale rychlost nabíjení vyrovnat vyšší spotřebu energie? Cestovní rychlost neustále kolísá okolo průměrných 100 km/h a výpočet celkové doby trasy atakuje hranici deseti hodin.
Čtěte také: 3 důvody, proč byste si určitě měli koupit Hyundai Ioniq 5
Hyundai Ioniq 5 zdolal 1000 kilometrů se spotřebou 26,2 kWh/100 km v čase zhruba 10 hodin. Z jakého důvodu neumíme stanovit přesný čas? Bjorn totiž na konci videa malinko kouzlí s čísly. Lehce omlouvá naměřené hodnoty a sděluje, že kdyby nepršelo, odhad spotřeby by mohl být 23 kWh/100 km a tím by také nevznikla časová ztráta 15 až 20 minut na tamních hyperchargerech. Výsledný čas by tedy přibližně souhlasil s předem vypočtenou hodnotou 9 hodin 40 minut.
Kdo na začátku videa očekával jednoznačný výsledek s hodnotami, podloženými údaji na časomíře, bude muset pravděpodobně počkat do chvíle, než dojde ke zopakování celého testu v lepších a korektnějších podmínkách.
I tak je jasné, že Ioniq 5 dokáže výborně nabíjet až do 85 % kapacity baterie. Taková Tesla dokáže podle Bjorna dosahovat nejrychlejších hodnot nabíjení přibližně do kapacity 50 %. Na druhou stranu je Hyundai ve vyšších rychlostech méně úsporný. Určitou vadou je také zhoršený výhled dozadu při špatných klimatických podmínkách.
Čekali jste jiné výsledky Bjornova testu? Jaký byl Váš tip? Podělte se o názor v diskuzi!
Bjorn Nyland připravil na svém youtubovém kanálu další napínavé video. Jde o tisícikilometrovou výzvu, dnes s vozem Hyundai Ioniq 5, současnou elektrickou vlajkovou lodí jihokorejské automobilky.
Testovaný Ioniq 5 má pohon na všechna kola a disponuje 800V bateriovým systémem, který umožňuje reálné nabíjecí výkony vysoce přes 220 kW. Aby tato výhoda mohla promluvit do výsledků, je třeba naplánovat dobíjecí přestávky pouze na hyperchargerech, které jsou schopné takový nabíjecí výkon dodat. To umožní například síť Ionity.
Štěstěna se ale staví k testu zády. Vůz je zapůjčen pouze na 29 hodin a kromě výzvy na tisíc kilometrů má Bjorn naplánovány ještě další úkoly. Začátek je hektický a plánovaný termín půlnočního spuštění testu se nedaří dodržet. Navíc hustě prší. Jak uvidíme později, déšť nakonec ovlivní výsledky nejvíc. Podle předběžného výpočtu by měl Ioniq 5 zvládnout celou trasu za 9 hodin a 45 minut. Bude to ale v takových podmínkách možné?
Hyundai Ioniq 5 má také o něco horší koeficient odporu vzduchu, a proto se očekává vyšší spotřeba energie, zvlášť ve vyšších rychlostech. Kromě klasického infotainmentu s běžnými údaji je vůz pomocí OBD napojen na skener, který dokáže monitorovat veškeré technické parametry vozu, včetně běžně nedostupných. Bjorn tak bude mít v průběhu testu k dispozici všechny potřebné údaje.
Čtěte také: Elektromobil Hyundai Ioniq 5 je konečně v Česku, ale nejásejte předčasně
V průběhu cesty je hustý déšť střídán úseky se suchou vozovkou. Přesto je asi polovina trasy ovlivněna mokrým povrchem. Během deště se také ukazuje, že zadní okno vozu přitahuje vlhkost a společně s ní se na něm usazují i nečistoty z vozovky. Zadní stěrač chybí a tak se musí Bjorn částečně obejít bez informací o dění za vozem.
Při pěti dobíjecích zastávkách Ioniq 5 prokazuje své kvality a dobíjí se výkonem až 210 kW. Dokáže ale rychlost nabíjení vyrovnat vyšší spotřebu energie? Cestovní rychlost neustále kolísá okolo průměrných 100 km/h a výpočet celkové doby trasy atakuje hranici deseti hodin.
Čtěte také: 3 důvody, proč byste si určitě měli koupit Hyundai Ioniq 5
Hyundai Ioniq 5 zdolal 1000 kilometrů se spotřebou 26,2 kWh/100 km v čase zhruba 10 hodin. Z jakého důvodu neumíme stanovit přesný čas? Bjorn totiž na konci videa malinko kouzlí s čísly. Lehce omlouvá naměřené hodnoty a sděluje, že kdyby nepršelo, odhad spotřeby by mohl být 23 kWh/100 km a tím by také nevznikla časová ztráta 15 až 20 minut na tamních hyperchargerech. Výsledný čas by tedy přibližně souhlasil s předem vypočtenou hodnotou 9 hodin 40 minut.
Kdo na začátku videa očekával jednoznačný výsledek s hodnotami, podloženými údaji na časomíře, bude muset pravděpodobně počkat do chvíle, než dojde ke zopakování celého testu v lepších a korektnějších podmínkách.
I tak je jasné, že Ioniq 5 dokáže výborně nabíjet až do 85 % kapacity baterie. Taková Tesla dokáže podle Bjorna dosahovat nejrychlejších hodnot nabíjení přibližně do kapacity 50 %. Na druhou stranu je Hyundai ve vyšších rychlostech méně úsporný. Určitou vadou je také zhoršený výhled dozadu při špatných klimatických podmínkách.
Čekali jste jiné výsledky Bjornova testu? Jaký byl Váš tip? Podělte se o názor v diskuzi!