Čínský startup Human Horizons, zabývající se vývojem elektromobilů, odhalil nové podrobnosti, týkající se jeho druhého produktu. Firma hovoří o modelu HiPhi Z Electric GT jako o „ultra futuristickém digitálním GT“. Vůz, který byl krátce představen již v listopadu 2021, je údajně připraven předefinovat tradiční segment vozů Grand Tourer, protože vypadá a jezdí jako auto z 20 let vzdálené budoucnosti.
Elektromobil HiPhi Z ale k přitáhnutí pozornosti nepotřebuje velká slova. Vůz má elegantní tvar se svalnatými proporcemi, úzký pás oken a speciální světelný „závoj“ Star-Ring ISD, tvořený 4 066 diodami, který dokáže komunikovat s posádkou, řidičem i okolním světem. Chytré dveře jsou vybaveny interaktivním systémem ISD a ultra širokopásmovou bezdrátovou technologií polohování. To umožňuje automatickou detekci osob, klíčů a okolních vozidel a automatické nastavení času i úhlu otevření.
O ideální aerodynamiku se starají aktivní uzávěry čelní mřížky (AGS), spolupracující se zadním spojlerem a křídlem při úpravě vztlaku a aerodynamického odporu vozidla. Interiér vozu je vybaven tzv. HiPhi Botem, společníkem s umělou inteligencí, který se stará o automatickou úpravu každého aspektu jízdy a o co nejlepší pohodlí posádky. Důležité prvky výbavy tvoří otočná centrální obrazovka, dvouramenný volant, ambientní osvětlení, audio systém Meridian s 23 reproduktory a kožená sedadla v závodním stylu.
Čtěte také: Čínský startup ukázal elektromobil s dojezdem 643 kilometrů
Baterie pojme 120 kWh energie a umožní vozidlu dojezd na jedno nabití až 705 kilometrů (dle čínské normy CLTK). Automobilka bez dalších podrobností o technických parametrech pohonu uvádí, že vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,8 sekund. Kostru vozu tvoří lehká konstrukce z hliníkových a ocelových prvků, vůz má vzduchové odpružení s kontinuálním systémem řízení (CDS). Ve výbavě nechybí ani řízení zadních kol a systém dynamického řízení vozidla IVC.
Pro funkce autopilota využívá HiPhi Z čip NVIDIA OrinX a operační systém QNX Neutrino, který v reálném čase řídí 34 senzorů a technologii LiDAR. Systém neustále skenuje okolí a stará se o asistované řízení a o parkování. Možnost přivolání vozu na dálku pomocí mobilní aplikace je už jen malou třešničkou na dortu. Očekávaná cena vozu na čínském trhu se bude pohybovat mezi 89 tisíci až 129 tisíci dolary (zhruba 2,2 až 3,15 milionu korun), oficiální data budou oznámena na srpnovém autosalonu Chengdu Auto Show.
Čínský startup Human Horizons, zabývající se vývojem elektromobilů, odhalil nové podrobnosti, týkající se jeho druhého produktu. Firma hovoří o modelu HiPhi Z Electric GT jako o „ultra futuristickém digitálním GT“. Vůz, který byl krátce představen již v listopadu 2021, je údajně připraven předefinovat tradiční segment vozů Grand Tourer, protože vypadá a jezdí jako auto z 20 let vzdálené budoucnosti.
Elektromobil HiPhi Z ale k přitáhnutí pozornosti nepotřebuje velká slova. Vůz má elegantní tvar se svalnatými proporcemi, úzký pás oken a speciální světelný „závoj“ Star-Ring ISD, tvořený 4 066 diodami, který dokáže komunikovat s posádkou, řidičem i okolním světem. Chytré dveře jsou vybaveny interaktivním systémem ISD a ultra širokopásmovou bezdrátovou technologií polohování. To umožňuje automatickou detekci osob, klíčů a okolních vozidel a automatické nastavení času i úhlu otevření.
O ideální aerodynamiku se starají aktivní uzávěry čelní mřížky (AGS), spolupracující se zadním spojlerem a křídlem při úpravě vztlaku a aerodynamického odporu vozidla. Interiér vozu je vybaven tzv. HiPhi Botem, společníkem s umělou inteligencí, který se stará o automatickou úpravu každého aspektu jízdy a o co nejlepší pohodlí posádky. Důležité prvky výbavy tvoří otočná centrální obrazovka, dvouramenný volant, ambientní osvětlení, audio systém Meridian s 23 reproduktory a kožená sedadla v závodním stylu.
Čtěte také: Čínský startup ukázal elektromobil s dojezdem 643 kilometrů
Baterie pojme 120 kWh energie a umožní vozidlu dojezd na jedno nabití až 705 kilometrů (dle čínské normy CLTK). Automobilka bez dalších podrobností o technických parametrech pohonu uvádí, že vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,8 sekund. Kostru vozu tvoří lehká konstrukce z hliníkových a ocelových prvků, vůz má vzduchové odpružení s kontinuálním systémem řízení (CDS). Ve výbavě nechybí ani řízení zadních kol a systém dynamického řízení vozidla IVC.
Pro funkce autopilota využívá HiPhi Z čip NVIDIA OrinX a operační systém QNX Neutrino, který v reálném čase řídí 34 senzorů a technologii LiDAR. Systém neustále skenuje okolí a stará se o asistované řízení a o parkování. Možnost přivolání vozu na dálku pomocí mobilní aplikace je už jen malou třešničkou na dortu. Očekávaná cena vozu na čínském trhu se bude pohybovat mezi 89 tisíci až 129 tisíci dolary (zhruba 2,2 až 3,15 milionu korun), oficiální data budou oznámena na srpnovém autosalonu Chengdu Auto Show.