Test Honda CR-V Hybrid e:HEV Sport Line – Nezvýší tep, ale ukolébá

  • Otestovali jsme nejnovější verzi Hondy CR-V pro rok 2021
  • Jde o nejprodávanější vůz značky Honda
  • Letos přichází ve stylovější verzi Sport Line a pouze jako hybrid
Honda CR-V Hybrid 2021

Honda CR-V Hybrid 2021

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, Design a konstrukce, Interiér a Infotainment
» 2. Jízdní vlastnosti, Spotřeba, Závěr testu


Japonská automobilka Honda to s elektrifikací v Evropě myslí opravdu vážně. Už dříve jsme se dozvěděli, že do roku 2022 mají být na Starém kontinentu všechny klíčové modely nabízené v elektrifikované verzi, a týká se to samozřejmě i nejpopulárnějšího SUV modelu CR-V, který je nejprodávanějším vozem značky v Česku.

Ta už je sice s hybridním pohonem nabízena pár let, ovšem od toho letošního přichází vylepšená, o něco stylovější verze Sport Line a společně s tím končí všechny spalovací verze. Od teď už je Honda CR-V nabízena v Evropě pouze jako hybrid, tečka! A jak naše týdenní soužití s autem potvrdilo, je to podle nás správné rozhodnutí.

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line, logo

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line, logo

Pátá generace Hondy CR-V disponuje nejnovějším hybridním pohonem e:HEV, který najdeme také u sesterských modelů Jazz & Jazz Crosstar, či nového HR-V, které má dorazit na přelomu 2021/2022. A pokud už jste četli naše předchozí testy, nečekejte v případě pohonné jednotky nic extra odlišného.

Honda CR-V Hybrid (2021): specifikace

Konstrukce SUV, rozměry: 4600 × 1855 × 1689 mm, hmotnost: 1743 kg
Pohon hybrid, pohon všech kol
Výkon hlavní elektromotor: 135 kW/315 Nm, druhý elektromotor: funkce generátoru, spalovací motor: 107 kW/175 Nm
Baterie Li-Ion, 1,35 kWh
Nabíjení bez externího nabíjení
Nádrž, spotřeba nádrž: 57 litrů, spotřeba 5 l/100 km ve městě, 7-8 l/100 km po dálnici
Výbava a technologie 18palcová kola, adaptivní tempomat, asistenční systémy Honda Sensing, tažné zařízení (až 750 kg), Head-up displej, 7″ dotykový displej, Android Auto/Apple CarPlay
Cena a dostupnost od 839 900 Kč, cena testovacího modelu přes 1 milion Kč, začátek roku 2021

Ve verzi Sport Line vypadá trochu jinak

Nejnovější provedení hybridního modelu CR-V se snaží vypadat o něco sportovněji, k čemuž vozu pomáhá exkluzivní zbarvení do tmavě černého či čistě bílého kabátku, velká 18palcová kola, sportovnější sedačky, nebo obložení imitující černé dřevo a kožené čalounění. Je to tedy spíše o stylu, než o změnách ve výkonu vozu.

Za mě ale nejsou rozdíly nijak zásadní a spíše si všímám poněkud specifického japonského designového jazyku. Ten nemusí být pro každého, ale někomu se třeba líbí. Já patřím spíše do první skupiny a zvenku i zevnitř už na mě CR-V působí poněkud zastarale. Pokud se podíváte na oživený a čistší design sesterského poprvé hybridního modelu HR-V, možná mi dáte za pravdu.

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line, zezadu

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line, zezadu

Interiér a infotainment

Velké SUV od Hondy má každopádně své přednosti, a co je rozhodně neoddiskutovatelné, tak je bohatá prostornost. Ať už sedím za volantem nebo i na zadních sedadlech, místa je dost nad hlavou i na nohy. Tohle je vzor rodinného vozu, se kterým klidně procestujete celý svět, a nebudete pak muset navštěvovat terapeuty.

Pokud jde o úložný zavazadlový prostor, tak ten má 497 litrů, tedy o něco méně než u starší spalovací varianty, která neměla pod kufrem schované baterie. Po sklopení zadních sedadel se objem u nové, hybridní Hondy CR-V zvětší na 1692 litrů, což by mělo bohatě stačit pro občasné převážení i rozměrnějších věcí.

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line, interiér

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line, interiér

Kde ale inženýři z Japonska trochu zaspali, je infotainment. Dobře, podle jejich filosofie jde pouze o doplněk k vozu, který nemá zbytečně rušit a rozptylovat řidiče, jenže 7″ dotyková obrazovka vypadá jako z minulého století a způsob ovládání včetně grafiky taktéž. Když se pak chcete podívat třeba na spotřebu, musíte to udělat přes tři kroky, přičemž kvůli pomalému systému vám to zabere takových 5-10 sekund, což může mít přesně opačný efekt než Honda proklamuje.

K vyšší bezpečnosti se ale můžete dostat, když budete využívat systém Android Auto či Apple CarPlay, které fungují mnohem lépe než proprietární systém Hondy. A co také určitě oceníte, je celkem přehledný digitální přístrojový panel za volantem, kde vidíte vše potřebné. Ve výbavě lze mít navíc i Head-up displej, který vám bude informace promítat přímo na čelní sklo, což je za mě nejlepší možné řešení.

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line

K bezpečnosti pak výrazně přispívají asistenti z balíčku Honda Sensing. Jde například o varování před čelní srážkou, dále varování před opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, které ovšem nebylo u testovaného vozu ve většině případů funkční, dále hlídání mrtvého úhlu, asistent při couvání z parkovacího místa, či adaptivní tempomat, který společně s držením vozu v jízdních pruzích funguje jako jakýsi poloautopilot.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, Design a konstrukce, Interiér a Infotainment
» 2. Jízdní vlastnosti, Spotřeba, Závěr testu

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, Design a konstrukce, Interiér a Infotainment
» 2. Jízdní vlastnosti, Spotřeba, Závěr testu


Jízdní vlastnosti

Hybridní systém zůstává u Hondy stejný, je tedy složený ze dvou elektromotorů a jednoho spalovacího motoru. Ten je benzinový dvoulitr fungující v Atkinsonovém cyklu, přičemž výkon je max. 107 kW/175 Nm. Silnější je jeden z elektromotorů, který má 135 kW/315 Nm a slouží pro pohon přední nápravy. Druhý elektromotor je pouze generátorem elektřiny, takže hybridní CR-V funguje jako taková elektrárna na kolech.

Hybridní Honda může jezdit ve třech režimech, a sice elektrickém, hybridním a pouze s využitím spalovacího motoru bez elektřiny. O vše se stará automatika, řidič nemá téměř šanci ovlivnit, v jakém režimu auto pojede. A to je dobře, ale někdy i špatně. Pokud se rozjíždíte, vůz preferuje jízdu na elektřinu a pokud byste neměli dostatečně dobitou baterii, spustí se zároveň i generátor v podobě druhého elektromotoru. Díky elektrickým rozjezdům je jízda krásně plynulá, svižná, pohodlná, což ve městě rozhodně oceníte. Je to také výhodně vzhledem ke spotřebě.

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line

Pokud na to pořádně šlápnete, pravděpodobně dostanete do hry hybridní režim, ve kterém jede jeden elektromotor na energii z baterie a do toho mu ještě pomáhá spalovací motor coby druhá pohonná jednotka. Ale pozor, v takovém případě se z pod kapoty ozvou někdy skoro až nepříjemné zvuky, které dokážou narušit příjemné ticho. Vůz ale v každém případě zůstává krásně plynulý, a to je něco, co u jiných aut nemusíte vždy mít. Pokud jde o dynamiku, nečekejte žádné sportovnější choutky. Výbava Sport Line má sportovněji působit jen na oko, ale v reálu na stovku zrychlíte za celkem průměrných 8,9 sekund.

Jakmile vyjedete z města a jedete po okreskách či po dálnici, auto samo pozná, že teď je vhodnější jízda pouze na spalovací motor. A blokovací mechanismus spojky dokáže chytře vytvořit přímé spojení mezi spalovacím motorem a koly. Nicméně při brzdění se Honda CR-V přepne do elektrického módu, aby rekuperovala a tedy dobíjela baterie brzděním elektromotoru. Stejně tak umí auto v případě potřeby plachtit, což logicky může vést ke snížení spotřeby a snížení výdajů za provoz vozu. Hybrid od Hondy tedy umí být díky své technice nejen pohodlný, ale i úsporný.

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line

Na co bych však upozornil, tak na to, že schopnosti hybridního CR-V využijete rozhodně spíše ve městě než mimo město, kde pojedete pravděpodobně vyšší rychlostí, tedy pouze na spalovací motor. Počítejte s tím, že na menší 1,35kWh baterii umístěnou pod kufrem ujedete spíše někde po městě čistě na elektřinu sotva dva kilometry, a tedy výhoda spočítá v tom, když ji dobíjíte brzděním, například před křižovatkou, kde jiná auta stejně musí brzdit, ale vy se pak rozjíždíte za energii z rekuperace napůl zadarmo, kdežto ostatní spalují další litry paliva navíc.

Výhrady bych měl k EV režimu, který se vám sice občas podaří aktivovat, ale vůz nedokáže jízdu čistě na elektřinu ani přes plně nabitou baterii udržet, pokud jedete jen do sebemenšího kopce nebo se budete rozjíždět o něco agresivněji, a to je rozhodně škoda. Výkon elektromotoru je dostatečný, ovšem problém bude ve výkonu baterie či v softwaru, těžko říct. Ale stejné limity mají i hybridy od Toyoty, které také často až velmi ochotně a zbytečně opouštějí elektrický režim, jakmile sešlápnete pedál jen o trochu více, než by se vozu líbilo.

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line

Co mi také nepřišlo jako úplně nejlepší možnost, je nahrazení klasického voliče za tlačítka. Je to dost podobné jako u elektromobilu Honda e, jenže ovládat vůz poslepu přes tlačítka ve středovém panelu nalepeném spíše až na palubní desce s infotainmentem, to mi úplně nevyhovuje. Raději páčku, se kterou je člověk obratnější při parkování, ať už bude umístěná nad středovým tunelem nebo přímo na volantu, jako to mají některé elektromobily. Jako zbytečnost mi pak přišly páčky pod volantem pro nastavení intenzity rekuperace, protože sice si jednou nastavíte vyšší úroveň, ale po chvíli se vám možnost vyresetuje a vy musíte před dalším manévrem mačkat pádla znovu a znovu. Na jednopedálovou jízdu jako u některých šikovných elektromobilů tedy zapomeňte.

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line, logo

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line, logo

A teď možná to nejzajímavější. Co spotřeba? Po městě jsem jezdil zpravidla kolem 5 litrů/100 kilometrů, což je na velké a těžké SUV skvělý výsledek, jenže jakmile vyjedete za město, počítejte s tím, že vám spotřeba povyskočí o pěkných pár litrů nahorů. Na trase Praha – České Budějovice jsme dosáhl výsledku 7,8 l/100 km a opačně pak 7,1 l/100 km. Spotřeba na trase Praha – Mladá Boleslav a zpátky skončila na 8,3 l/100 km.

Závěr testu

Honda CR-V je pohodlné rodinné SUV, které má v nejnovější hybridní variantě co nabídnout a jak se odlišit od konkurence. Nicméně varianta Sport Line je spíše o estetických změnách než funkčních. A jde tedy spíše o doplněk ke standardním modelům, které automobilka nabízí a které rozhodně budou prodejně úspěšnější.

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line

Díky nastavení podvozku, chytrému e:HEV pohonnému ústrojí a příjemnému interiéru je vhodnou volbou pro ty, kteří hledají auto, které vás příjemně proveze městem a se kterým ušetříte za pohonné hmoty, než že by to byl trhač asfaltu nebo výkvět nejmodernější techniky, pokud jde o infotainment a ovládání.

Cena začíná na 840 tisících a v testované Sport Line variantě pak od 970 tisíc korun, což není zrovna málo. Ale pokud si hybridní Hondu vyzkoušíte a budete obdivovat specifický japonský design, pak se klidně můžete spolehnout, že se rychle zamilujete. Uvidíme v letošním roce, jak se bude Hondě na českém trhu dařit s jejím nejoblíbenějším modelem, které už nadále bude v prodeji pouze jako hybrid a všechny neelektrické verze tímto končí.

Co se nám líbí? Co se nám nelíbí?
 prostorný interiér vyšší spotřeba na dálnici
 komfortní podvozek zastaralý infotainment
nízká spotřeba po městě
kvalitní zpracování

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Test Honda CR-V Hybrid e:HEV Sport Line – Nezvýší tep, ale ukolébá

  • Otestovali jsme nejnovější verzi Hondy CR-V pro rok 2021
  • Jde o nejprodávanější vůz značky Honda
  • Letos přichází ve stylovější verzi Sport Line a pouze jako hybrid
Honda CR-V Hybrid 2021

Honda CR-V Hybrid 2021

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, Design a konstrukce, Interiér a Infotainment
» 2. Jízdní vlastnosti, Spotřeba, Závěr testu


Japonská automobilka Honda to s elektrifikací v Evropě myslí opravdu vážně. Už dříve jsme se dozvěděli, že do roku 2022 mají být na Starém kontinentu všechny klíčové modely nabízené v elektrifikované verzi, a týká se to samozřejmě i nejpopulárnějšího SUV modelu CR-V, který je nejprodávanějším vozem značky v Česku.

Ta už je sice s hybridním pohonem nabízena pár let, ovšem od toho letošního přichází vylepšená, o něco stylovější verze Sport Line a společně s tím končí všechny spalovací verze. Od teď už je Honda CR-V nabízena v Evropě pouze jako hybrid, tečka! A jak naše týdenní soužití s autem potvrdilo, je to podle nás správné rozhodnutí.

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line, logo

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line, logo

Pátá generace Hondy CR-V disponuje nejnovějším hybridním pohonem e:HEV, který najdeme také u sesterských modelů Jazz & Jazz Crosstar, či nového HR-V, které má dorazit na přelomu 2021/2022. A pokud už jste četli naše předchozí testy, nečekejte v případě pohonné jednotky nic extra odlišného.

Honda CR-V Hybrid (2021): specifikace

Konstrukce SUV, rozměry: 4600 × 1855 × 1689 mm, hmotnost: 1743 kg
Pohon hybrid, pohon všech kol
Výkon hlavní elektromotor: 135 kW/315 Nm, druhý elektromotor: funkce generátoru, spalovací motor: 107 kW/175 Nm
Baterie Li-Ion, 1,35 kWh
Nabíjení bez externího nabíjení
Nádrž, spotřeba nádrž: 57 litrů, spotřeba 5 l/100 km ve městě, 7-8 l/100 km po dálnici
Výbava a technologie 18palcová kola, adaptivní tempomat, asistenční systémy Honda Sensing, tažné zařízení (až 750 kg), Head-up displej, 7″ dotykový displej, Android Auto/Apple CarPlay
Cena a dostupnost od 839 900 Kč, cena testovacího modelu přes 1 milion Kč, začátek roku 2021

Ve verzi Sport Line vypadá trochu jinak

Nejnovější provedení hybridního modelu CR-V se snaží vypadat o něco sportovněji, k čemuž vozu pomáhá exkluzivní zbarvení do tmavě černého či čistě bílého kabátku, velká 18palcová kola, sportovnější sedačky, nebo obložení imitující černé dřevo a kožené čalounění. Je to tedy spíše o stylu, než o změnách ve výkonu vozu.

Za mě ale nejsou rozdíly nijak zásadní a spíše si všímám poněkud specifického japonského designového jazyku. Ten nemusí být pro každého, ale někomu se třeba líbí. Já patřím spíše do první skupiny a zvenku i zevnitř už na mě CR-V působí poněkud zastarale. Pokud se podíváte na oživený a čistší design sesterského poprvé hybridního modelu HR-V, možná mi dáte za pravdu.

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line, zezadu

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line, zezadu

Interiér a infotainment

Velké SUV od Hondy má každopádně své přednosti, a co je rozhodně neoddiskutovatelné, tak je bohatá prostornost. Ať už sedím za volantem nebo i na zadních sedadlech, místa je dost nad hlavou i na nohy. Tohle je vzor rodinného vozu, se kterým klidně procestujete celý svět, a nebudete pak muset navštěvovat terapeuty.

Pokud jde o úložný zavazadlový prostor, tak ten má 497 litrů, tedy o něco méně než u starší spalovací varianty, která neměla pod kufrem schované baterie. Po sklopení zadních sedadel se objem u nové, hybridní Hondy CR-V zvětší na 1692 litrů, což by mělo bohatě stačit pro občasné převážení i rozměrnějších věcí.

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line, interiér

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line, interiér

Kde ale inženýři z Japonska trochu zaspali, je infotainment. Dobře, podle jejich filosofie jde pouze o doplněk k vozu, který nemá zbytečně rušit a rozptylovat řidiče, jenže 7″ dotyková obrazovka vypadá jako z minulého století a způsob ovládání včetně grafiky taktéž. Když se pak chcete podívat třeba na spotřebu, musíte to udělat přes tři kroky, přičemž kvůli pomalému systému vám to zabere takových 5-10 sekund, což může mít přesně opačný efekt než Honda proklamuje.

K vyšší bezpečnosti se ale můžete dostat, když budete využívat systém Android Auto či Apple CarPlay, které fungují mnohem lépe než proprietární systém Hondy. A co také určitě oceníte, je celkem přehledný digitální přístrojový panel za volantem, kde vidíte vše potřebné. Ve výbavě lze mít navíc i Head-up displej, který vám bude informace promítat přímo na čelní sklo, což je za mě nejlepší možné řešení.

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line

K bezpečnosti pak výrazně přispívají asistenti z balíčku Honda Sensing. Jde například o varování před čelní srážkou, dále varování před opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek, které ovšem nebylo u testovaného vozu ve většině případů funkční, dále hlídání mrtvého úhlu, asistent při couvání z parkovacího místa, či adaptivní tempomat, který společně s držením vozu v jízdních pruzích funguje jako jakýsi poloautopilot.

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, Design a konstrukce, Interiér a Infotainment
» 2. Jízdní vlastnosti, Spotřeba, Závěr testu

Kapitoly článku:

» 1. Úvod, Design a konstrukce, Interiér a Infotainment
» 2. Jízdní vlastnosti, Spotřeba, Závěr testu


Jízdní vlastnosti

Hybridní systém zůstává u Hondy stejný, je tedy složený ze dvou elektromotorů a jednoho spalovacího motoru. Ten je benzinový dvoulitr fungující v Atkinsonovém cyklu, přičemž výkon je max. 107 kW/175 Nm. Silnější je jeden z elektromotorů, který má 135 kW/315 Nm a slouží pro pohon přední nápravy. Druhý elektromotor je pouze generátorem elektřiny, takže hybridní CR-V funguje jako taková elektrárna na kolech.

Hybridní Honda může jezdit ve třech režimech, a sice elektrickém, hybridním a pouze s využitím spalovacího motoru bez elektřiny. O vše se stará automatika, řidič nemá téměř šanci ovlivnit, v jakém režimu auto pojede. A to je dobře, ale někdy i špatně. Pokud se rozjíždíte, vůz preferuje jízdu na elektřinu a pokud byste neměli dostatečně dobitou baterii, spustí se zároveň i generátor v podobě druhého elektromotoru. Díky elektrickým rozjezdům je jízda krásně plynulá, svižná, pohodlná, což ve městě rozhodně oceníte. Je to také výhodně vzhledem ke spotřebě.

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line

Pokud na to pořádně šlápnete, pravděpodobně dostanete do hry hybridní režim, ve kterém jede jeden elektromotor na energii z baterie a do toho mu ještě pomáhá spalovací motor coby druhá pohonná jednotka. Ale pozor, v takovém případě se z pod kapoty ozvou někdy skoro až nepříjemné zvuky, které dokážou narušit příjemné ticho. Vůz ale v každém případě zůstává krásně plynulý, a to je něco, co u jiných aut nemusíte vždy mít. Pokud jde o dynamiku, nečekejte žádné sportovnější choutky. Výbava Sport Line má sportovněji působit jen na oko, ale v reálu na stovku zrychlíte za celkem průměrných 8,9 sekund.

Jakmile vyjedete z města a jedete po okreskách či po dálnici, auto samo pozná, že teď je vhodnější jízda pouze na spalovací motor. A blokovací mechanismus spojky dokáže chytře vytvořit přímé spojení mezi spalovacím motorem a koly. Nicméně při brzdění se Honda CR-V přepne do elektrického módu, aby rekuperovala a tedy dobíjela baterie brzděním elektromotoru. Stejně tak umí auto v případě potřeby plachtit, což logicky může vést ke snížení spotřeby a snížení výdajů za provoz vozu. Hybrid od Hondy tedy umí být díky své technice nejen pohodlný, ale i úsporný.

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line

Na co bych však upozornil, tak na to, že schopnosti hybridního CR-V využijete rozhodně spíše ve městě než mimo město, kde pojedete pravděpodobně vyšší rychlostí, tedy pouze na spalovací motor. Počítejte s tím, že na menší 1,35kWh baterii umístěnou pod kufrem ujedete spíše někde po městě čistě na elektřinu sotva dva kilometry, a tedy výhoda spočítá v tom, když ji dobíjíte brzděním, například před křižovatkou, kde jiná auta stejně musí brzdit, ale vy se pak rozjíždíte za energii z rekuperace napůl zadarmo, kdežto ostatní spalují další litry paliva navíc.

Výhrady bych měl k EV režimu, který se vám sice občas podaří aktivovat, ale vůz nedokáže jízdu čistě na elektřinu ani přes plně nabitou baterii udržet, pokud jedete jen do sebemenšího kopce nebo se budete rozjíždět o něco agresivněji, a to je rozhodně škoda. Výkon elektromotoru je dostatečný, ovšem problém bude ve výkonu baterie či v softwaru, těžko říct. Ale stejné limity mají i hybridy od Toyoty, které také často až velmi ochotně a zbytečně opouštějí elektrický režim, jakmile sešlápnete pedál jen o trochu více, než by se vozu líbilo.

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line

Co mi také nepřišlo jako úplně nejlepší možnost, je nahrazení klasického voliče za tlačítka. Je to dost podobné jako u elektromobilu Honda e, jenže ovládat vůz poslepu přes tlačítka ve středovém panelu nalepeném spíše až na palubní desce s infotainmentem, to mi úplně nevyhovuje. Raději páčku, se kterou je člověk obratnější při parkování, ať už bude umístěná nad středovým tunelem nebo přímo na volantu, jako to mají některé elektromobily. Jako zbytečnost mi pak přišly páčky pod volantem pro nastavení intenzity rekuperace, protože sice si jednou nastavíte vyšší úroveň, ale po chvíli se vám možnost vyresetuje a vy musíte před dalším manévrem mačkat pádla znovu a znovu. Na jednopedálovou jízdu jako u některých šikovných elektromobilů tedy zapomeňte.

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line, logo

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line, logo

A teď možná to nejzajímavější. Co spotřeba? Po městě jsem jezdil zpravidla kolem 5 litrů/100 kilometrů, což je na velké a těžké SUV skvělý výsledek, jenže jakmile vyjedete za město, počítejte s tím, že vám spotřeba povyskočí o pěkných pár litrů nahorů. Na trase Praha – České Budějovice jsme dosáhl výsledku 7,8 l/100 km a opačně pak 7,1 l/100 km. Spotřeba na trase Praha – Mladá Boleslav a zpátky skončila na 8,3 l/100 km.

Závěr testu

Honda CR-V je pohodlné rodinné SUV, které má v nejnovější hybridní variantě co nabídnout a jak se odlišit od konkurence. Nicméně varianta Sport Line je spíše o estetických změnách než funkčních. A jde tedy spíše o doplněk ke standardním modelům, které automobilka nabízí a které rozhodně budou prodejně úspěšnější.

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line

Honda CR-V Hybrid 2021 Sport Line

Díky nastavení podvozku, chytrému e:HEV pohonnému ústrojí a příjemnému interiéru je vhodnou volbou pro ty, kteří hledají auto, které vás příjemně proveze městem a se kterým ušetříte za pohonné hmoty, než že by to byl trhač asfaltu nebo výkvět nejmodernější techniky, pokud jde o infotainment a ovládání.

Cena začíná na 840 tisících a v testované Sport Line variantě pak od 970 tisíc korun, což není zrovna málo. Ale pokud si hybridní Hondu vyzkoušíte a budete obdivovat specifický japonský design, pak se klidně můžete spolehnout, že se rychle zamilujete. Uvidíme v letošním roce, jak se bude Hondě na českém trhu dařit s jejím nejoblíbenějším modelem, které už nadále bude v prodeji pouze jako hybrid a všechny neelektrické verze tímto končí.

Co se nám líbí? Co se nám nelíbí?
 prostorný interiér vyšší spotřeba na dálnici
 komfortní podvozek zastaralý infotainment
nízká spotřeba po městě
kvalitní zpracování

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."