Společnost Škoda Auto pozvala 450 hostů včetně naší redakce na dnešní světovou premiéru svého druhého elektrického modelu. Menší sourozenec Enyaqu dostal jméno Elroq a jde o elektrický crossover o velikosti spalovacího modelu Karoq. Již na první pohled vůz prezentuje svojí dravost a aplikovaný designový jazyk s názvem Modern Solid. Logo v podobě okřídleného šípu je nenávratně pryč a nahradil jej písemný název automobilky. Jaká další překvapení si Škoda v novém elektromobilu Elroq připravila? Cena i dojezd rozhodně patří mezi ně!
Velkou novinkou, kterou automobilka u tohoto modelu vyzdvihuje, je přepracovaná čelní maska vozu. Ta se nese v duchu stylu Tech-Deck Face, která kromě dvoudílných světlometů nabízí velmi vkusné tmavé chromování Dark Chrome. Úvodní edice First Edition dostane do výbavy standardně LED Matrix světlomety a velké LED segmenty pro denní svícení. Vrchní linku propojuje osvětlená lišta spojující oba denní segmenty. Navazuje tím na Founder’s edici Enyaqu, kde je prosvětlení dominantnější.
Zadní partie vozu jsou relativně typické a i přes určité úpravy jednoznačně poznáte rodokmen vozu i na velkou vzdálenost. Zadní sdružené svítilny jsou stále typické i když jsou nižší a více protažené ke středu zadního víka. Velké písemné logo na zádi je dnes již standardním podpisem výrobce. Aerodynamika vozu byla po vzoru Enyaqu ještě vylepšena a dosahuje koeficientu 0,26. Vozu výjimečně sluší jeho exkluzivní lakování v zelené Timiano. Tmavé chromování skvěle tuto barvu kontrastně doplňuje.
Čtěte také: Představení Škoda Elroq je tu. Poblázní levný elektromobil i Čechy?
Všechny ale bude zajímat, jak si „elektrický Karoq“ povede po technické stránce. Stejně jako Enyaq i další elektrické modely koncernu Volkswagen je nový elektromobil Škoda Elroq postavený na platformě MEB. Základ nabídky tvoří verze Elroq 50 s elektromotorem o výkonu 125 kW a nejmenší baterií 50 kWh. Nezvyklé označení Elroq 60 patří střední variantě, kterou charakterizuje motorová jednotka 150 kW a výběr ze dvou velikostí baterií, 63, resp. 82 kWh. Vrchol nabídky s tradičnějším označením s číslem 85 tvoří výkon 210 kW a výběr ze dvou silnějších baterií. Během příštího roku do nabídky přibude i varianta s pohonem všech kol. Standardně vůz pohání zadní náprava.
Zvláštností je i omezení maximální rychlosti, kterou Škoda stanovila na dvě hladiny. Nejvyšší varianta vás sveze nejvýše 180 kilometrovou rychlostí a to na vzdálenosti do 560 kilometrů. Pokud se ovšem rozhodnete pro slabší verze, musíte se spokojit s rychlostí o 20 km/h nižší. Elroq 60 ujede až 400 km a základ nabídky se musí spokojit s dojezdem 370 kilometrů. Dokáže ale potěšit i skvělou pořizovací cenou. Kompromis dojezdu tedy bude zajímavým argumentem. V závislosti na výbavě se bude lišit i výkon stejnosměrné nabíjecí výbavy od 145 do 165 kW. Nabití 70 procent kapacity (10 až 80 %) tak bude průměrně trvat 24 až 28 minut. Střídavá palubní nabíječka zůstane na běžných 11 kW.
Interiér se nese v duchu nového stylu výrobce a kromě bohatého prostoru ve své třídě nabídne i mnoho úložných prostorů a chytrých řešení. Přesně tak, jak to Škoda umí a její zákazníci to vždy ocení. Důraz byl při vývoji kladený na udržitelnost a proto Škoda poprvé využívá větší procento recyklovaných tkanin. Skvělý dojem zanechá i největší zavazadlový prostor ve své třídě s objemem 470 litrů. Po sklopení sedadel lze docílit kapacity až 1 580 litrů. Stupně výbavy jsou odlišené i stylem obšívání interiéru. Základní Studio střídá Loft až po nejvyšší variantu Lodge. Nylonové textilní provedení ECONYL vyniká nejen krásným vzhledem, potěší i vyšší odolností proti otěru a jednoduchou údržbou.
Dominantou interiéru je zaručeně centrální displej s úhlopříčkou 13 palců. Systém nabídne stejné rozhraní jako nejnovější generace modelů Superb a Kodiaq. Řidiči je tak k dispozici větší míra individuálního nastavení včetně rychlých zkratek. Skvělým doplňkem je Head-up displej s rozšířenou realitou. Umí zobrazit i asistenční systémy v chodu a barevně dynamicky navigovat do cíle. Podobně bude zahrnutá i hlasová asistentka Laura obohacená o integraci ChatGPT. Model není ochuzený ani o pokročilé bezpečnostní asistenty. Devět airbagů doplňují předkolizní asistenti, vedení v jízdním pruhu i prediktivní adaptivní tempomat. Pohodlí navýší i systém automatického parkování s možností vzdáleného ovládání prostřednictvím mobilní aplikace.
Škoda se rozhodla, že pro svůj nový přírůstek v podobě modelu Elroq nasadí laťku velmi vysoko a učiní model atraktivním nejen svým vzhledem a funkcemi. Skvělou zprávou pro zájemce je základní cena, která byla pro český trh stanovena na 799 000 Kč včetně DPH. V zahraničí pak jde o nejméně 33 tisíc eur. Cenově se tedy vyrovná svému spalovacímu protějšku, modelu Karoq. Svojí vysněnou konfiguraci si můžete na webu Škoda Auto sestavit počínaje středou 2. října.
První odhalení elektroauta Škoda Elroq na světové premiéře v Praze zanechalo na mnohé velký dojem. Vůz má skutečně svěží a jednoduchý design i při zachování svého rodokmenu. Nejen svojí cenou, ale i zajímavou a funkční výbavou bude právem bojovat o přední příčky nejen na českém trhu. Enyaq se musí právem obávat, že mu jeho menší sourozenec ukradne část svých zákazníků. Na pozoru se ale musí mít i menší modely konkurence, řada ID mateřského Volkswagenu v první řadě. Těšíte se, až Škoda Elroq dorazí k vašemu dealerovi?
Společnost Škoda Auto pozvala 450 hostů včetně naší redakce na dnešní světovou premiéru svého druhého elektrického modelu. Menší sourozenec Enyaqu dostal jméno Elroq a jde o elektrický crossover o velikosti spalovacího modelu Karoq. Již na první pohled vůz prezentuje svojí dravost a aplikovaný designový jazyk s názvem Modern Solid. Logo v podobě okřídleného šípu je nenávratně pryč a nahradil jej písemný název automobilky. Jaká další překvapení si Škoda v novém elektromobilu Elroq připravila? Cena i dojezd rozhodně patří mezi ně!
Velkou novinkou, kterou automobilka u tohoto modelu vyzdvihuje, je přepracovaná čelní maska vozu. Ta se nese v duchu stylu Tech-Deck Face, která kromě dvoudílných světlometů nabízí velmi vkusné tmavé chromování Dark Chrome. Úvodní edice First Edition dostane do výbavy standardně LED Matrix světlomety a velké LED segmenty pro denní svícení. Vrchní linku propojuje osvětlená lišta spojující oba denní segmenty. Navazuje tím na Founder’s edici Enyaqu, kde je prosvětlení dominantnější.
Zadní partie vozu jsou relativně typické a i přes určité úpravy jednoznačně poznáte rodokmen vozu i na velkou vzdálenost. Zadní sdružené svítilny jsou stále typické i když jsou nižší a více protažené ke středu zadního víka. Velké písemné logo na zádi je dnes již standardním podpisem výrobce. Aerodynamika vozu byla po vzoru Enyaqu ještě vylepšena a dosahuje koeficientu 0,26. Vozu výjimečně sluší jeho exkluzivní lakování v zelené Timiano. Tmavé chromování skvěle tuto barvu kontrastně doplňuje.
Čtěte také: Představení Škoda Elroq je tu. Poblázní levný elektromobil i Čechy?
Všechny ale bude zajímat, jak si „elektrický Karoq“ povede po technické stránce. Stejně jako Enyaq i další elektrické modely koncernu Volkswagen je nový elektromobil Škoda Elroq postavený na platformě MEB. Základ nabídky tvoří verze Elroq 50 s elektromotorem o výkonu 125 kW a nejmenší baterií 50 kWh. Nezvyklé označení Elroq 60 patří střední variantě, kterou charakterizuje motorová jednotka 150 kW a výběr ze dvou velikostí baterií, 63, resp. 82 kWh. Vrchol nabídky s tradičnějším označením s číslem 85 tvoří výkon 210 kW a výběr ze dvou silnějších baterií. Během příštího roku do nabídky přibude i varianta s pohonem všech kol. Standardně vůz pohání zadní náprava.
Zvláštností je i omezení maximální rychlosti, kterou Škoda stanovila na dvě hladiny. Nejvyšší varianta vás sveze nejvýše 180 kilometrovou rychlostí a to na vzdálenosti do 560 kilometrů. Pokud se ovšem rozhodnete pro slabší verze, musíte se spokojit s rychlostí o 20 km/h nižší. Elroq 60 ujede až 400 km a základ nabídky se musí spokojit s dojezdem 370 kilometrů. Dokáže ale potěšit i skvělou pořizovací cenou. Kompromis dojezdu tedy bude zajímavým argumentem. V závislosti na výbavě se bude lišit i výkon stejnosměrné nabíjecí výbavy od 145 do 165 kW. Nabití 70 procent kapacity (10 až 80 %) tak bude průměrně trvat 24 až 28 minut. Střídavá palubní nabíječka zůstane na běžných 11 kW.
Interiér se nese v duchu nového stylu výrobce a kromě bohatého prostoru ve své třídě nabídne i mnoho úložných prostorů a chytrých řešení. Přesně tak, jak to Škoda umí a její zákazníci to vždy ocení. Důraz byl při vývoji kladený na udržitelnost a proto Škoda poprvé využívá větší procento recyklovaných tkanin. Skvělý dojem zanechá i největší zavazadlový prostor ve své třídě s objemem 470 litrů. Po sklopení sedadel lze docílit kapacity až 1 580 litrů. Stupně výbavy jsou odlišené i stylem obšívání interiéru. Základní Studio střídá Loft až po nejvyšší variantu Lodge. Nylonové textilní provedení ECONYL vyniká nejen krásným vzhledem, potěší i vyšší odolností proti otěru a jednoduchou údržbou.
Dominantou interiéru je zaručeně centrální displej s úhlopříčkou 13 palců. Systém nabídne stejné rozhraní jako nejnovější generace modelů Superb a Kodiaq. Řidiči je tak k dispozici větší míra individuálního nastavení včetně rychlých zkratek. Skvělým doplňkem je Head-up displej s rozšířenou realitou. Umí zobrazit i asistenční systémy v chodu a barevně dynamicky navigovat do cíle. Podobně bude zahrnutá i hlasová asistentka Laura obohacená o integraci ChatGPT. Model není ochuzený ani o pokročilé bezpečnostní asistenty. Devět airbagů doplňují předkolizní asistenti, vedení v jízdním pruhu i prediktivní adaptivní tempomat. Pohodlí navýší i systém automatického parkování s možností vzdáleného ovládání prostřednictvím mobilní aplikace.
Škoda se rozhodla, že pro svůj nový přírůstek v podobě modelu Elroq nasadí laťku velmi vysoko a učiní model atraktivním nejen svým vzhledem a funkcemi. Skvělou zprávou pro zájemce je základní cena, která byla pro český trh stanovena na 799 000 Kč včetně DPH. V zahraničí pak jde o nejméně 33 tisíc eur. Cenově se tedy vyrovná svému spalovacímu protějšku, modelu Karoq. Svojí vysněnou konfiguraci si můžete na webu Škoda Auto sestavit počínaje středou 2. října.
První odhalení elektroauta Škoda Elroq na světové premiéře v Praze zanechalo na mnohé velký dojem. Vůz má skutečně svěží a jednoduchý design i při zachování svého rodokmenu. Nejen svojí cenou, ale i zajímavou a funkční výbavou bude právem bojovat o přední příčky nejen na českém trhu. Enyaq se musí právem obávat, že mu jeho menší sourozenec ukradne část svých zákazníků. Na pozoru se ale musí mít i menší modely konkurence, řada ID mateřského Volkswagenu v první řadě. Těšíte se, až Škoda Elroq dorazí k vašemu dealerovi?