Honda má nové logo. Odliší s ním elektrické modely od těch spalovacích

Matouš Vrchota
  • Honda se elektrifikaci zatím výrazně vyhýbala
  • Nové, upravené ploché logo dostanou do masky pouze elektrické modely
  • Ředitel vidí v elektrifikaci budoucnost značky nejen u automobilů
Logo Hondy pro elektromobily
Logo Hondy pro elektromobily

Honda na technologickém veletrhu CES 2024 přišla s jednou nečekanou novinkou. Po dlouhých 22 letech změní u svých osobních vozidel logo. Typické „háčko“ si vozy ponechají, přišlo ale o 3D provedení a bude nově pouze dvourozměrné. Budeme podle něj moci jednoduše poznat, zda se jedná o elektrický vůz či nikoliv.

Honda vstupuje do éry elektromobility

Aby měla Honda novinku rovnou na čem prezentovat, ukázala světu své dva koncepty ze své blízké budoucnosti. Modely spadají do kategorií Saloon neboli sedan/limuzína a Space-Hub by měl vyhovět rodinám a lidem vyžadujícím více prostoru. Oba vozy patří do nové modelové řady Honda 0. Žádný z konceptů se ale přímo produkční verze nedočká. Menší model by se měl stát předlohou designového směru nových vozů, které automobilka chystá pro rok 2026.

Inovované logo automobilky Honda by mělo v předních maskách vozidel být dominantnější než doposud. Stane se tak ovšem výhradně u elektrických modelů. Logo má graficky upozornit na změnu, kterou Honda historicky prochází. Dvojice natažených rukou v symbolu písmene H představuje závazek rozšíření možností osobní mobility.

Koncept Honda 0 Sallon
Koncept Honda 0 Sallon

Čtěte také: Naskočí Honda do rozjetého vlaku? Chystá zcela novou řadu elektromobilů


Změna měla být razantnější. Ředitel je ale opatrný

Výkonný ředitel značky, Toshihiro Mibe, chce navíc provést více změn. Chce ustoupit od výroby jachet a mnohem více se zaměřit na elegantní a především pohonem efektivní elektrické dopravní prostředky. Řeč je tedy především o automobilech, jelikož ale Honda má mnohem širší záběr výroby, je pravděpodobné, že se elektrifikace nevyhne ani jednostopým vozidlům i ostatním výrobkům do domácnosti. Ředitel vysvětluje, že decentní změnu zvolili schválně, aby se na značku nevrhla podobná vlna kritiky jako u konkurenční značky Kia za logo vzdáleně připomínající písmena KN.

Úprava loga je ovšem pouze prvním krokem k silnějšímu přechodu k elektřině. Honda zatím globálně nabízí pouze hrstku bateriových vozidel. V Severní Americe se bude spoléhat na General Motors a jejich elektrickou platformu Ultium. Na zdejším trhu zatím žádný elektromobil nenabízí. To by se ale mělo brzy změnit. V Ohiu již roste hlavní továrna na výrobu baterií a v přípravách je i výhradní továrna na elektrické automobily v Kanadě. Možná je tedy změna loga tím pravým pošťouchnutím, na které čeká řada fanoušků značky.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články