Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | koronavirus | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů pro rok 2020

GreenGo carsharing začíná fungovat v Praze. Jezdí se jen s elektromobily

  |  Luboš Srb  |  6 komentářů

V Praze dnes odstartoval nový carsharing GreenGo, který nabízí vlastní flotilu sdílených aut pro každého. Ať už jste pražák nebo jen turista, můžete po ulicích metropole jezdit jen za pár korun, ale hlavně s lokálně 100% čistými elektromobily. Registraci a rezervaci auta zařídíte jednoduše přes mobilní aplikaci.

TIP: Elektrické Citigo nabídne Škoda ve vlastním carsharingu

Společnost GreenGo pochází z Maďarska, kde již od roku 2016 provozuje v hlavním městě Budapešti e-carsharing se 300 elektromobily Volkswagen e-up a snaží se nabízet takovou službu, která opravdu přispěje ke snížení počtu aut ve městě, a tedy emisí, a přispěje tak ke zlepšení ovzduší – proto jsou použity menší městské elektromobily, které mají při výrobě nejnižší emise, při provozu pak už kvůli elektrickému pohonu dokonce nulové lokální emise.

Start se 105 auty. Za pár měsíců se jejich počet zdvojnásobí

Česká pobočka firmy vznikla loni, bude zaměstnávat do 20 lidí a do šesti měsíců očekává několik tisíc stálých zákazníků, kteří budou službu využívat alespoň pětkrát měsíčně. V pražské flotile je pro začátek 105 elektromobilů Volkswagen e-up, nicméně v příštích měsících má počet vyrůst na 200 aut a spolu s tím naroste i oblast, kde bude možné auta vracet. Provozovatel totiž chce, aby všechna auta byla vždy v docházkové vzdálenosti, maximálně do 5-7 minut. Proto začíná se službou v tuto chvíli jen v centru města a vnitřní části obvodů Prahy 3 až 10.

Služba má být levnější než taxi

Stačí si bezplatně stáhnout aplikaci GreenGo, která je k dispozici na obchodech Google Play pro telefony s Androidem a na App Storu pro iPhony. Dále provést registraci a pak už jen hledat přes mapu ve smartphonu dostupná auta ve svém okolí, přičemž auto si můžete rezervovat na 30 minut zdarma a platíte až poté, kdy se k němu dostanete a vyrazíte na cestu. Chytrou funkcí je Radar, který dokonce upozorní sám od sebe, když se ve vašem okolí objeví nově zaparkované auto, abyste nemuseli neustále dokola hledat a čekat, jestli auto seženete nebo ne.

„Nechceme konkurovat MHD, ale jsou příležitosti, kdy se auto hodí. Může jít o různé schůzky, převoz více lidí ve větším pohodlí, objemnější nákupy či o rychlé spojení mezi hůře dostupnými částmi Prahy. GreenGo auta jsou tichá a jezdí čistě na elektřinu, tedy bez zbytečné produkce CO2 a dalších zplodin. Nastavením našich cen si přejeme, aby si zákazníci nemuseli připlácet za ekologicky šetrnou dopravu,“ vysvětluje Šimon Čapek, výkonný ředitel pražské pobočky firmy GreenGo.

Elektromobil od GreenGo si můžete pronajmout za plnou cenu, tj. 7,90 Kč za minutu bez registrace, nebo se zaregistrovat a s měsíčním tarifem 99 korun pak jezdit za výhodnějších 6 Kč za minutu, tedy levněji než na kolik vyjde pražská taxislužba. Pokud si auto necháte v pronájmu a například si jen odběhnete něco vyřídit, zaplatíte za čekání 1,50 Kč za minutu a ve vybraných nákupních centrech kolem Prahy pak 0,50 Kč za minutu (takže například když sjedete na 1 hodinu do OC, zaplatíte za “parkovné” jen 30 korun a auto zůstává vaše). První klienti teď navíc k registraci získávají 30 minut jízdy zdarma na vyzkoušení.

Parkování zdarma, nabíjení neřešíte

Výhodou je, že s elektromobily můžete po Praze parkovat zdarma na všech modrých a fialových zónách. A pokud jde o nabíjení, tak o všechna auta v e-carsharingu a pokud možno rovnoměrné rozmístění se minimálně v první fázi postará přímo firma GreenGo a její zaměstnanci. Využívat se budou především veřejné nabíjecí stanice a vedle toho ještě čtyři rychlonabíječky s výkonem až 50 kW od společnosti Siemens, které jsou postaveny právě pro tyto účely. Elektromobily Volkswagen e-up s reálným dojezdem kolem 80 kilometrů by měly dobít během několika desítek minut.

Pár důležitých otázek a odpovědí

Během dnešní tiskové konference jsme i na základě dotazů našich čtenářů zjišťovali od zástupců firmy GreenGo odpovědi na otázky. Některé jsme zodpověděli v předchozích odstavcích článku, ty možná méně důležité pak zodpovíme zde. Pokud jde o vrácení aut, tak vždy se musí vracet v zóně dle mapy, nikoliv mimo zónu. V takovém případě platíte poplatek za čekání vypůjčeného auta, které vám nepůjde v takové lokalitě vrátit. Maximálně však 1 680 Kč za den a hlavně zákazník je okamžitě upozorněn pomocí notifikace, že parkuje s autem mimo zónu.

Pokud jde o registraci, potřebujete platební kartu a poslat třeba mobilem nafocený řidičský průkaz a vlastní selfie, vše vyřídíte jednoduše přes aplikaci. Po ověření, že jde skutečně o daného řidiče, může být během pár chvil na silnici nový elektromobilista. V případě nehody je spoluúčast zákazníka u škody do 10 tisíc korun v plné výši a nad tuto hranici se pak zákazník spolupodílí 10 %. Jakékoliv dotazy pak zodpoví zákaznický servis GreenGo, který funguje 24 hodin denně a 7 dnů v týdnu.

ŠTÍTKY:, , , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
4 Comment threads
2 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
RADEKAkronisKerosinLuboš Srb Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Kerosin
Kerosin

Tohle prosím neberte jako kritiku nabízené služby o které je článek – carsharing je skvělá věc.
Pane Srbe, v první větě máte nonsens – “Carsharing” a “sdílená auta” jsou dva naprosto odlišné věci. Carsharing a tedy to co nabízí společnost GreenGo, Anytime, Car4way, Re.Volt a další je jen moderní varianta autopůjčovny, která má oproti klasickému modelu mnoho výhod, ale stále je to jen autopůjčovna.
Sdílená auta je něco úplně jiného, a věřte mi – Carsharing GreenGo skutečně nenabízí ani jediné sdílené auto.

Kerosin
Kerosin

No super, tak už má Re.volt v Praze konečně konkurenci. To je jenom dobře. (Car4way a Anytime nepočítám, ty půjčují fosily).
A ceny tak ujdou – když si vezmu jen blbý povinný ručení (pro jednoduchost zaokrouhleno) 4000,- kč, tak za to mám u nich (bez registrace) 500 minut. A to nepočítám PHM, náklady na údržbu (třeba penušky co tři roky), a vůbec starosti.
Tak teď už jen aby rozšířili onu zónu zapůjčení / vrácení na celé území Prahy, a bude vlastnění auta pro mnoho lidí na zvážení.

Akronis
Akronis

Super, ale ta mapa použití … to je zkrátka nepoužitelné. Pro člověka, který bydlí třeba na Proseku, který si chce dojet nakoupit do Tesca v Letňanech je to nepoužitelné. Pro lidi v centru je snažší cestovat hromadnou dopravou. Smysl to bude mít tehdy, až bude pokrytá celá Praha, popřípadě okolí Prahy.

RADEK
RADEK

Chybí mně představa, jak bych mohl smysluplně za takových podmínek, takovou “šarovanou káru” využívat?

Mobilní zobrazení